Tips voor 'wild' vlieglocaties

Les1.jpg


Les2.jpg


:D
 
Vandaag weer wat rondgefladderd, de carb van de Kyosho motor heeft dus wel definitief de geest gegeven, de schroefdraad was al kapot, maar alle andere "oplaptruukjes" bleken ook al niet meer te werken. Mocht iemand nog een carbje hebben van zo'n motortje, graag even bij Roel melden dan a.u.b.

Anyway, Roel had ook een nieuw speeltje meegenomen;

yakzaterdag_2_.JPG


(grapje)

Morgen weer verder aan de slag met Roel:)

Grt.
 
Ja man, ik wil die Yak wel graag vliegen, prachtig ding vind ik het ook! Mooi project voor als ik kan vliegen zoiets... nette maat, nog net te vervoeren. Maar Alexxxzzz moet nog regelmatig ingrijpen als ik aan het vliegen ben... Dat is voornamelijk omdat ik de gehele omgeving vergeet als ik bezig ben... Ho een dijkje... oeps een paar paaltjes... vooral diepte is moeilijk in te schatten. Verder gaat het steeds beter, duidelijk een stijgende lijn! Gisteren drie nette landingen, en een doorstart! En alles is nog heel... :celebrate:
 
Verder gaat het steeds beter, duidelijk een stijgende lijn! Gisteren drie nette landingen, en een doorstart! En alles is nog heel... :celebrate:

Inderdaad, gisteren was een erg goede dag, het lastigste (starten en landen, en dan m.n. landen) gaat al heel aardig:)

Grt.
 
@Alexzz en Roeland,

Way to go, heren.
Heeft die stevige discussie toch een mooi resultaat!!!
En goede reclame voor de hobby, ook dankzij de humoristische inbreng van Tjen :).
EMCR is lekker actief op het forum.

C'ya
Hans
 
Hey Roeland,

Mooi dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt.
Als je je brevet hebt dan zien we je wel een keer.

Nu even een lastige vraag...
Had je zo kunnen leren vliegen als je niet bij een club gegaan was?
Dus zonder schade, je vliegtuig plaatsen en echt sturen?

Succes verder!

Gert-Jan
 
Puntje bij paaltje:

Als ik niet bij EMCR was gaan vliegen met Alexxxzzz;

- Was ik nu ongeveer drie a vier vliegtuigen verder
- 1 Kist was in de maas beland
- Aantal uren op slufter doorgebracht met vraagtekens waarom motor niet start (glowplug)
- Was ik steeds aan het wachten op windkracht 0, terwijl het het bij windkracht 6 nog prima vliegen is
- Had ik met arme brandstof mij arme motor aan het verknallen geweest
- Bleef ik rondjes om mezelf heen vliegen, achter het vliegtuig aan...
- Was ik 120 euro kwijt aan benzine om 'wild' vlieglocaties te zoeken
- Dan was ik niet bij vliegshow Nederweert terecht gekomen
- Geen nieuwe mensen leren kennen die dezelfde interesses/passies delen
- Geen giant-scale stuntwerk van dichtbij gezien
- Geen snelle jets zien vliegen
- Had ik niet in dit tempo deze verslaving opgelopen

En de nadelen sinds ik bij die club gegaan ben; :confused: Al sla je me dood met een steelpannetje, zou het je niet kunnen vertellen! tja... 70 euro contributie. maar als je daar 4 vliegtuigen vanaf trekt, 250 euro winst (zo leg ik ook alles aan me vriendin uit)

Aan beginners;
ik snap dat je graag wilt vliegen, en je denkt dat als je les krijgt dat je dan gelijk houterig oefeningen moet gaan doen maandenlang voordat je een keer op je eigen houtje kunt gaan vliegen. Mijn ervaring is echter dat je de kist in de lucht op een nette lijn overgedragen krijgt en dan juist rustig kunt vliegen, zonder dat je para bent voor de landing die nog moet komen, para over de omgeving (die zie je simpelweg niet in het begin, nog steeds niet echt moet ik toegeven). Het is juist veel relaxter om aan een kabel te beginnen! Daarbij zijn de oefeningen juist leuk om te doen, dan heb je een beetje een doel in plaats van achter het vliegtuig aan vliegen. Verder wil een beginner natuurlijk geen trainer, want ze zien er niet echt mooi uit, met die motor zo open op de voorkant, en die vleugel zo hoog op de romp, en trainer klinkt alsof er nauwelijks power in zit en mogelijkheden, maar niets is minder waar. Ik was gelijk erg versteld van wat die trainer allemaal kan, die vliegt ruim over de honder klm/u, strakke bochten loopings, rols... Het is echt een volwaardige kist (ik begin er affectie voor te krijgen :hammer:).

Verder heb ik het natuurlijk wel getroffen met Alexxxzzz en Urlien (!) niet te vergeten. Ik denk dat de match met instructeur wel belangrijk is. Als je je niet comfortabel daarmee voelt is de lol en leercurve wel een stuk minder denk ik. Verder hebben we op alle mogelijke dagen gevlogen, al een stuk of 6/7 keer! Ik moet alleen nog proberen om hem vandaag over te halen, dat gaat misschien voor de eerste keer niet lukken...

Alleen bij het veiligheidsaspect heb ik nog steeds zo mijn vraagtekens. Iedereen pleit ga nu bij een club das niet zo gevaarlijk als in je eentje... Maar ik blijf erbij dat de kans dat ik door een modelvliegtuig om het leven kom op zijn minst ver 100 voudigd is sinds ik bij EMCR kom. Maar dan nog is de kans uiteraard klein.

Groet,

Roel
 
Ik heb het al gehad met clubs :

- te duur (heb het niet breed)
- uitgelachen worden als je al met een wat goedkoper vliegtuig komt
 
@ Roeland010,

een club heeft dus alleen maar voordelen, zegt het voort.

Aan de kabel is de beste methode en ook wij doen het alleen maar zo.
En ja, trainers zijn tot meer in staat dan de meeste denken, velen benutten dat alleen niet en denken alleen maar aan rondjes vliegen ermee.
Maar als je alle gekke dingen ermee kan doen die Alex ook doet dan kan jij top vliegen.

Succes verder.


@ Gammapooka,
Tja, dan zit jij duidelijk niet bij de goed club.

Maar ja, je kan niet alles hebben.
Op Ede betalen we bijna niets, en als je met wat goedkoops komt dan zullen (wij in ieder geval) je altijd proberen te helpen en niet uitlachen (dat zoen ze bij ons al genoeg ;-) ).

Desnoods vliegen ze met onze kisten aan de kabel ;-)
 
(die zie je simpelweg niet in het begin, nog steeds niet echt moet ik toegeven)
Tja dat gaat ook nogwel een tijdje duren... Op enig moment weet je waar alles is maar zie je het nogsteeds niet, dat is alleen een probleem als je ergens anders gaat vliegen.
Ik heb het eigenlijk geleerd door combat te vliegen, dan kijk je niet echt naar je eigen kist maar weet je waar die is en kijk je vooral naar de andere en stuur je 100% op gevoel erheen, hoe je kist ligt en waar hij is maakt niet veel uit, waar hij moet komen is het enige waar je aan denkt. Daar leer je ver vooruit kijken door.
 
Back
Top