Denk je een beetje om de goede naam van de nederlandse RC instructeurs?
Je gedraagt je maar!:teacher::rolling:
Je gedraagt je maar!:teacher::rolling:
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zoals je het nu stelt is een beetje als: de meeste mensen overlijden in bed, dus een bed is levensgevaarlijk. Ik heb geen keiharde cijfers, maar het is natuurlijk ook dat de meeste modelvliegers bij een club zitten. Dus als het zo is dat de meeste ongelukken bij een club of show gebeuren is dat natuurlijk omdat de meeste modelvliegers daar het vliegen beoefenen.
Tuurlijk is die eenzame Maasvlakte een mooiere locatie dan 350 meter naast een woonwijk, op het zand na dan, maar het gaat er meer om dat het geen clublocatie is. Het is goed gegaan, want je hebt het in je vingers en je hebt geen pech gehad. Maar wat nu als er een ruiter te paard in galop was langs gekomen terwijl jij net aan het landen bent of een overshoot maakt? Die ruiter denkt "dat speelgoedvliegtuigje moet maar aan de kant gaan". Jij bent totaal gefocused op je vliegtuig en ziet die ruiter niet komen ...
ik was laatst bij een helicopter winkel, die gast zei dat 80% niet bij een club zit...
Het gaat er mij er meer om dat wildvliegen een relatief incidentloze bezigheid is (vergeleken met skieen (30 doden per seizoen aan Nederlandse touristen)of skateboarden). Dus erstige verwijten zijn niet echt gegrond. ik ben nu 28, en heb voordat ik er zelf eentje heb aangeschaft nog nooit iemand in mijn leven met een modelvliegtuig zien vliegen in het echt (ben niet in me schulpje gebleven, ben de hele wereld rond geweest). Er kan niet echt sprake zijn van overlast door wildvliegen, structureel vliegen met een club op enkele honderden meters bij een woonwijk vandaan echter... tja...
Je blijft het bij de club zweren, maar ik krijg meer en meer het idee dat bij de clubs juist de gevaren opgezocht worden. (gisteren bij rozenburg vliegen de jets en giants-scales je echt om de oren met honderden klm/u)
Iedreen zegt ROEL DOE NIET ZO IDIOOT EN GA VEILIG BIJ EEN CLUB!!!!Sinds ik me bij Rozenburg heb aangesloten schat ik de kans dat ik door een modelvliegtuig om het leven kom ongeveer 170 keer groter dan wanneer ik me niet bij een club had aangesloten. :lol: (Ik ga zeker bij die club blijven want ik vond het supervet!, maar ik ga niet blijven omdat ik denk dat ik dan langer leef...)
Hehe.(heb tot op heden nog nooit hoeven bukken)
Je noemt nu een potentieel incident met die ruiter ... Je stelt over de Maasvlakte; "het gaat erom dat het geen club is", maar ik snap niet wat je hiermee bedoelt. ...
Voor mij is nu eigenlijk de grootste vraag waarom dit effect over veiligheid zo'n rol speelt bij modelvliegen... Ik weet wel wat Freud hierover zou zeggen...
ik denk dat als je eerst hebt leren vliegen( bij een club ),
en dan op een avond ff snel wilt vliegen met bijvoorbeeld een minimag,
dat het niets uitmaakt of ik nu op een weiland sta of op de club waar ik ook nog eens minder de ruimte heb dan thuis.
dus niet elke vorm van wildvliegen lijkt me zo gevaarlijk en dom enz...
Hier nog een foto van de kisten samen
![]()
En dan is ineens die hobby wel heel erg mooi. En met Alex erbij als instructeur zal dat wel snel leiden tot een brevet. En de uitnodiging voor die dag in Limburg staat ook nog steeds.Vanavond was super... Voor het eerst echt relaxed kunnen vliegen, en richten op het verbeteren van bochten etc... opstijgen... Zonder de stress dat je ook nog moet zien te landen! hehe...
roeland zei:Als een beginneling deze topic gaat volgen dan krijgt deze misschien een verkeerd beeld, dus ben eigenlijk verschuldigd om ook de allereerste poging op youtube te zetten. Ik beloof jullie dat wordt lachen! Ook voorzien van commentaar...
Roeland zei:Ik heb het kennelijk wel getroffen geloof ik met Alexxxzzz! Jezus! Was een aardig spektakel! Me vriendin stond gillend achter de hekken in het begin... :bday:
Roeland zei:Ontopic:
Wildvliegen of aansluiten bij een club? Is eigenlijk niet de controversiele topic, iedere keer dat de discussie oplaait kan deze eigenlijk gekapt worden door de termen te vervangen door onverantwoord of verantwoord vliegen. Onverantwoord vliegen kan gevaarlijk zijn, maar een andere factor die zwaar weegt (kun je teruglezen in de discussie) is dat in Nederland incidenten vaak de toon kunnen zetten voor beleidsvorming, bijvoorbeeld tegen modelvliegen na een ongeluk.
Eigen hadden we deze topic beter kunnen besteden aan wanneer is iemand onverantwoord bezig! Die gast in het vondelpark gaat naar mijn inzien wel te ver... Iemand die zonder enige kennis een trainer van degelijk formaat gaat vliegen is afhankelijk van de plek vrij onverantwoord tot zeer onverantwoord bezig. Iemand die wekenlang dit forum heeft bestudeerd, een trainer probeert te vliegen met zijn vriendin erbij (verpleegkundige) op een totaal verlaten strand is onhandig bezig, ik zou het niemand aanraden, maar had het achteraf ook niet willen missen! :lol:
aiaiaiaiaiaiai Dat klinkt niet goed..............., dat hoort daar niet...........![]()
Ontopic:
Wildvliegen of aansluiten bij een club? Is eigenlijk niet de controversiele topic, iedere keer dat de discussie oplaait kan deze eigenlijk gekapt worden door de termen te vervangen door onverantwoord of verantwoord vliegen. Onverantwoord vliegen kan gevaarlijk zijn, maar een andere factor die zwaar weegt (kun je teruglezen in de discussie) is dat in Nederland incidenten vaak de toon kunnen zetten voor beleidsvorming, bijvoorbeeld tegen modelvliegen na een ongeluk.
Eigen hadden we deze topic beter kunnen besteden aan wanneer is iemand onverantwoord bezig! Die gast in het vondelpark gaat naar mijn inzien wel te ver... Iemand die zonder enige kennis een trainer van degelijk formaat gaat vliegen is afhankelijk van de plek vrij onverantwoord tot zeer onverantwoord bezig. Iemand die wekenlang dit forum heeft bestudeerd, een trainer probeert te vliegen met zijn vriendin erbij (verpleegkundige) op een totaal verlaten strand is onhandig bezig, ik zou het niemand aanraden, maar had het achteraf ook niet willen missen! :lol: