Hetgeen wat ik metname gebruik zijn de instellingen van de gevoeligheid (EXPO) van de stick...
en de MAX uitslagen (ATV)... en de V-MIX functie.
Je kunt met de ATV-functie een MAX uitslag bepalen van de stick.
Bijv. voor je rij-kanaal kun je zeggen, 80% vooruit en 30% achteruit.
Als je de stick dan in zijn MAX positie doet, dan gaat het kanaal maar tot de ingestelde waardes.
Ditzelfde kun je ook toepassen met je stuur-kanaal.
Soms is dit mechanisch niet goed op te lossen.
Meestal wijkt er één zijde af, ten opzichte van de andere kant.
Dit kun je nu makkelijk corrigeren met ATV (bijv. Links = Oké en Rechts 80%)
Met de EXPO functie kun je de gevoeligheids-curve aanpassen...
Normale wijs gaat een stick-uitslag gelijk op met de servo-uitslag.
Als je de EXPO veranderd zodat hij minder snel reageerd in de CENTER-positie.
Dan krijg je een prettig stuur-/rijgedrag.
Bijv. normaal zal de servo bij 50% stick-uitslag, ook 50% uitslag hebben...
Nu door die aanpassing, staat de stick op 50% en de servo op 30%.
Naarmate je de stick verder omhoog zet, zal de servo meer uitslag hebben...
100% stick-uitslag blijft namelijk 100% servo-uitslag !
Met een V-mix kun je 2 kanalen aan elkaar koppelen.
Bijv voor een 2e stuurservo...
Deze koppel je dan samen met je normale stuurkanaal, zodat die gelijktijdig reageerd op de stuur-commando.
Doordat een 2e stuurservo een kleiner uitslag nodig heeft, kun je dit weer met ATV aanpassen op het 2e stuurkanaal
Plus een groot voordeel is, dat je er standaard 10 modellen in kunt opslaan.
Zodat je voor elke truck de juiste setup kunt opslaan.
Bij een F-14 zender zul je bij elke wisseling van truck, eerst de trims weer moeten instellen enz...
Hoop dat je er wat mee kunt
