hallo allemaal,
mijn naam is arnold lankamp en ik val er eingelijk zo ff tussen.
ik heb sinds kort een HBK2 (echte newbee dus zal sommige dingen wel "vreemd"omschrijven)en ja hoor na een minuutje of 10 gaf de org. motor al de geest.:bad-words:
mrrrjah een brushless (3100)geplaatst en nu draait de boel weer,
althans als ik met de stick iets gas geef begint de boel met hakken en stoten te draaien,
als hij dan eenmaal op toeren komt draait alles perfect...........(ook bij lage toeren).
uiteraard heb ik ook de snelheidsregelaar vervangen.
tandwieltje op de motor is 11 tands.
Weet iemand wat ik verkeerd doe of heeft iemand dezelfde ervaring gehad?:help:
Arnold
Welkom bij de club arnold...
Als je je richt op een ander draadje komt er nog veel meer responce...
Dit draadje ging meer over de meeting in zutphen...
Om toch wat antwoord te geven..
Moeilijk te zeggen of je goed of slecht zit..
3100 met 11 tanden is wel goed.. Nieuwe bijbehorende ESC (min 25 Amp) is een must.
Hoe strak zit de motor pinion (tandwiel) op de 140tanden main gear...
Mag beslist niet te strak zitten. Sommige zweren bij de vloeipapier methode anderen (zoals ik kijken gewoon naar de speling...
Als je voorzichtig de maingear heen en weer beweegt moet de motor tandwiel stil blijven staan.. Het is maar iets maar het moet er zijn...
Als je met je duim een draai aan de main gear geeft in de richting dat de rotor stil blijft staan moet hij makelijk een hele omwenteling door blijven draaien...
Als je na het optoeren plotseling de throttle op 0 zet moet de rotor nog wel enkele tellen door blijven draaien en de motor staat dan pas na een tel of 2 stil (wel eerder dan de rotor)
Als dit allemaal goed zit zou ik er verder niet veel aandacht aan geven...
Kijk ook eens op het andere king draadje..
[40908] eerste-fotos-en-ervaringen-met-de-e-sky-hb-king-ii
Suc6
Benno