Discussie Sub250, een nieuwe vrijheid?

Ik heb nog een paar vluchten gemaakt om de flaperons en elevator mixes af te stellen. Ook heb ik nu wat roundels en kleine details op het model geverfd om hem er beter uit te laten zien.
Mijn modelbouw vrienden zijn momenteel op vakantie, zodra ze terug zijn en we weer eens met z'n allen gaan vliegen zal ik een vlucht video maken.

Hier het vliegtuig samen met mijn mig-27, die ook nog altijd vrolijk rondvliegt.

IMG_20220722_210112962.jpg
IMG_20220722_210130635.jpg
IMG_20220722_210134119.jpg
IMG_20220722_210139684.jpg


Het volgende project is al gestart omdat ik veel tijd heb deze vakantie, het wordt een heel zeldzaam model waarvan niet eens card models van te vinden zijn, ik moet echt alles zelf ontwerpen.

Het vliegtuig waar ik heb over heb is het eerste vliegtuig wat de snelheids-specificaties van de miles M.52 echt bereikte, ra ra om welk vliegtuig gaat het?
 
Het vliegtuig waar ik heb over heb is het eerste vliegtuig wat de snelheids-specificaties van de miles M.52 echt bereikte, ra ra om welk vliegtuig gaat het?

English Electric Lightning P1?

53b6852219b5784b279d88753f0f3d59.png


Bouwze en happy landings,
Groeten, Ramses
.
 
Het is niet de lightning P1 maar je zit erg dichtbij; het is de fairey delta 2!

Dit is hem dan, vandaag een succesvolle testvlucht gemaakt in heel turbulent weer. Hij is erg gevoelig op alle assen, ik heb de uitslagen erg ver terug moeten draaien, maar daarna vloog hij goed.

32cm spanwijdte, romp bestaande uit een serie (afgekapte) kegels van 3mm depron, massieve 6mm depron vleugel en staart zonder spar. Omdat er van dit vliegtuig geen card models of goede (symmetrische) blauwdrukken bestaan, heb ik een helft van een blauwdruk overgetekend in CAD en vervolgens de romp opgedeeld in een serie kegels. De details zoals de inlaten zijn later met de hand gevormd.

Achterop zit een 1104 7000kv motor met voorin een klein 2s 250-300mah accutje. Twee 1.9g servos voor de rolroeren en een 1.7g Servo voor het richtingsroer.
Het is lekker om een richtingsroer the hebben, omdat de rolroeren weinig doen in high alpha. Hij weegt minder dan de miles m.52 en kan iets trager vliegen, maar dan wel in high alpha. Er is met de grotere motor meer dan genoeg power aan boord en je kan er nog best lang mee vliegen.

Totaal gewicht incl accu ongeveer 82g...
Weer een succesvol bouwsel!

IMG_20220730_141311008.jpg
IMG_20220730_141320028_HDR.jpg
IMG_20220730_141326161_HDR.jpg
IMG_20220730_141334732_HDR.jpg
IMG_20220724_214358283.jpg
 
.
Heel gaaf, gefeliciteerd met weer een mooi, goed vliegend en apart model :thumbsup:
Ben nu alweer benieuwd naar je volgende project!

Waarom maak je trouwens geen bouwverslagen van je individuele projecten?
Weet zeker dat dat gewaardeerd wordt, het zijn leuke en mooie kistjes en allemaal ver onder de 250 gram.

Happy landings,
Groeten, Ramses
.
 
Individuele bouwverslagen maken is zeker een goed idee, ik vergeet alleen telkens foto's te maken als ik lekker aan het bouwen ben. Volgende project, wat dat ook wordt, zal ik erop letten dat ik wat foto's maak en ik iets meer laat zien van hoe de bouw gaat. Het liefste ga ik als volgende project een bizar vliegtuig zoals de sokda kauba p.14, focke-wulf super Lorin of sänger silbervogel maken. Eens kijken waar de grens ligt van wat ik de lucht in kan krijgen hahaha....
014.jpg


Zodra mijn vaste cameraman weer terug is van vakantie zal ik trouwens wat vluchtvideos van de m.52 en delta 2 maken.
Hopelijk dan wel in iets minder turbulente omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
p.s. in het Weekend van 11-12-13 november wordt er weer met (vrije vlucht) modellen in de Jan Massinkhal in Nijmegen gevlogen.
Crème de la crème uit Europa komt met de mooiste schaalmodellen en lichtste duurvluchtmodellen afgereisd.
Zowiezo niks boven de 250 gram. Het meeste zal rond de 20 gram zijn en F1D's zelfs maar 1,4 gram....(1,8 met elastiek)
 
Back
Top