Discussie Sub250, een nieuwe vrijheid?

Discussie in 'Sub 250' gestart door helixer, 19 apr 2021.

  1. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Sorry hoor, maar dit kan niet weersproken blijven:

    Echt onzin, veel bijdragen tot nu toe laten overduidelijk zien dat dit niet persee het geval is, eerder andersom.
    3BF, er staan hier hellingmodellen als voorbeeld die succesvol bij bf5 gevlogen hebben.
    Als de ontwikkelingen van bv @helixer (sorry, maar met alle respect) al als ''veel moeilijker bouwen'' worden beschouwd is er echt iets mis met de vaardigheden en het lef van de huidige generatie. (generatie, niet in absolute leeftijd, maar in modelbouw en vlieg leeftijd)

    Dit is de grootste dooddoener die er bestaat: bij kritiek, ook opbouwende kritiek is dit altijd de makkelijkste weg om zich te ontdoen van onwelgevallige geluiden.
    Als een instituut ophoud te luisteren is het ten dode opgeschreven.

    a) het staat eenieder vrij om (goedkope chinese) girotjes in te bouwen als dat het, zeer betrekkelijke ''meer wind'' probleem zou oplossen, dus hier ligt helemaal geen argument.
    b) de faktor ''absoluut gewicht'' is niet de dominante faktor of iets nog vliegbaar is bij een zekere windsnelheid; vleugelbelasting en daarmee samenhangende luchtsnelheid zijn veel meer bepalend.
    c) uitspraak is in tegenspraak met je eerste uitspraak: ''het is heel erg moeilijk en niet te doen bij 3bf, behalve als de ''Chinezen'' zich er mee bemoeien'' (parafrase)

    Voor de ''Chinezen'' is dit maar een hele kleine niche markt met zeer lage marges, ik verwacht niet dat dit een vaart gaat lopen.
    Dit in tegenstelling tot het drone segment: hun lobby's zijn niet voor niets akkoord met de 250gram grens, omdat zij wel wisten dat ze voor 249gram een volwaardige drone als instapper konden leveren.

    (ik behoud me overigens wel voor om af en toe kommentaar te geven of opmerkingen te maken, maar met mijn aktivistische neigingen is het wel even over)
     
    houtjesplakker, ISOLA2, Cnn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Klopt helemaal, video en geluid monteren is weer een vak apart. Ik kocht de dure Mavic en heb er prachtfoto`s mee gemaakt. Video eigenlijk niet.
    Maar heb geen spijt want het proeven aan deze techniek is ook wat waard. Ik ga hem dus ook nooit verkopen.
     
  3. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Nog een keertje, wat betreft het verhoopte sub250 forum.
    Ik heb een indicatie dat men wel open schijnt te staan voor, in het forum: indoor en parkflyers, het in de titel opnemen van een extra lemma: sub250.
    Niet geheel onlogisch omdat de meeste sub250 vehikels wel in deze categorien begrepen kunnen worden.
    Als toekomstige posters dan in hun posting titel de toevoeging sub250 zetten zouden we, en een duidelijk lemma in de index hebben, en verder niet meer in de massa verdwijnen.
    Het geeft wellicht dit subforum ook weer wat extra impuls.
    Ik zie dit als een positieve zet.
    Bij wat bijval: bij deze dus gevraagd, ga ik eens vragen of dit alsnog haalbaar is.
     
  4. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Goed voorstel!
     
  5. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
  6. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Dubbelpost...................:p
     
  7. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
  8. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Zou fijn zijn als er heel wat draadjes worden overgeheveld. Het blijft een lastige, omdat de meeste bouwdraadjes zijn en dus vallen onder "bouwverslagen".
     
  9. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Heb dit zojuist gevraagd
     
  10. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    mooi, bedankt voor je inzet.. Toch nog goed gekomen..
     
  11. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Nou even heel voorzichtig hoor. Ik ben niet heel erg positief hierover. Zoals ik al aangaf verdwijnen we uit "bouwverslagen". Ik vind dat verwarrend allemaal. Nou ja, eerst maar eens overhevelen en dan 's kijken hoe het loopt.
     
  12. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Laatst bewerkt: 4 okt 2021
    Peter Den vindt dit leuk.
  13. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    :goal:beer::bier::bye::friends::wave:):yes::zoeken:;):D:rolleyes:
     
    Peter Den vindt dit leuk.
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Deze heb ik nu verplaatst met nog 1 dag een verwijzing op de oude locatie. Als je mij een lijst geeft met alle linkjes van al de topics zal ik ze wel overhevelen.
     
  15. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
  16. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Ik snap echter de aarzeling van @helixer wel: eigenlijk zouden de topic starters van deze postings hierin moeten toestemmen, want hierdoor verplaatsen deze topics uit de rubriek door een soort van eigenmachtig doordrammen mijnerzijds.
    Naar mijn mening, maar dat is maar een mening, komen deze specifieke bouwverslagen echter wel beter tot hun recht onder dit sub forum: sub250.
    Ik wil dan ook @Roelof vragen even te wachten zodat de originele topic starters van de volgende topics hier nog bezwaar tegen kunnen aantekenen.
    En dus , als er bezwaren zijn, die dan ook zo snel mgelijk hier te posten
    @helixer @E.hof @<250 @ramses
    Volgens mij is de voorlopige lijst, na die van helixer hierboven nog deze:
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/sub250-een-nieuwe-vrijheid.276957/

    https://www.modelbouwforum.nl/threads/parkflyers-tot-250-gram.275683/

    https://www.modelbouwforum.nl/threads/sub250-hopper.277975/

    https://www.modelbouwforum.nl/threads/sub-250-stick-and-tissue-zlin-savage-bobber.278024/

    https://www.modelbouwforum.nl/threads/2x-fieseler-fi-156c-storch-brandstof-en-sub250-electro.278493/

    https://www.modelbouwforum.nl/threads/savoia-s-13-schneider-trophy-racer.193030/
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    All done en heb dit topic sticky gezet (denk dat jullie dat prettig vinden).

    Als er nog meer verplaatst moet worden gelieve dat net als hiervoor mij taggen of via een conversatie benaderen want ik kijk nier niet actief mee.
     
  18. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Bedankt voor al je moeite. Wordt erg gewaardeerd.
     
  19. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
  20. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.110
    Locatie:
    N. Brabant
    Geen bezwaar :thumbsup:

    Groeten, Ramses
    .
     

Deel Deze Pagina