Discussie Sub250, een nieuwe vrijheid?

Sorry hoor, maar dit kan niet weersproken blijven:

dit is veel moeilijker bouwen dan een vliegtuig dat ook nog met 3 BF kan vliegen.
Echt onzin, veel bijdragen tot nu toe laten overduidelijk zien dat dit niet persee het geval is, eerder andersom.
3BF, er staan hier hellingmodellen als voorbeeld die succesvol bij bf5 gevlogen hebben.
Als de ontwikkelingen van bv @helixer (sorry, maar met alle respect) al als ''veel moeilijker bouwen'' worden beschouwd is er echt iets mis met de vaardigheden en het lef van de huidige generatie. (generatie, niet in absolute leeftijd, maar in modelbouw en vlieg leeftijd)

Niet tevreden met het form ? Zelf een forum opstarten < 250
Dit is de grootste dooddoener die er bestaat: bij kritiek, ook opbouwende kritiek is dit altijd de makkelijkste weg om zich te ontdoen van onwelgevallige geluiden.
Als een instituut ophoud te luisteren is het ten dode opgeschreven.

De Chinezen hebben meerdere zeer lichte toestellen, bijna allemaal uitgerust met een giro, zodat je ook nog met meer wind kan vliegen.
a) het staat eenieder vrij om (goedkope chinese) girotjes in te bouwen als dat het, zeer betrekkelijke ''meer wind'' probleem zou oplossen, dus hier ligt helemaal geen argument.
b) de faktor ''absoluut gewicht'' is niet de dominante faktor of iets nog vliegbaar is bij een zekere windsnelheid; vleugelbelasting en daarmee samenhangende luchtsnelheid zijn veel meer bepalend.
c) uitspraak is in tegenspraak met je eerste uitspraak: ''het is heel erg moeilijk en niet te doen bij 3bf, behalve als de ''Chinezen'' zich er mee bemoeien'' (parafrase)

Zodra China hier instapt met goedkope, lichte goed vliegende modellen gaat het los..
Voor de ''Chinezen'' is dit maar een hele kleine niche markt met zeer lage marges, ik verwacht niet dat dit een vaart gaat lopen.
Dit in tegenstelling tot het drone segment: hun lobby's zijn niet voor niets akkoord met de 250gram grens, omdat zij wel wisten dat ze voor 249gram een volwaardige drone als instapper konden leveren.

(ik behoud me overigens wel voor om af en toe kommentaar te geven of opmerkingen te maken, maar met mijn aktivistische neigingen is het wel even over)
 
Wat <250 al zegt, gemaakt met mijn drone. Ik wil hiermee aangeven dat voor het maken van zo een eenvoudig filmpje het tijd en energie vergt. 45 min filmen en uiteindelijk een paar minuten of minder overhouden van het materiaal. De meeste die een drone aanschaffen hebben geen zin daar energie in te steken. Daardoor zijn ze zo een drone gauw zat en zetten hem op marktplaats. Dus die zogenaamde droneplaag zal in mijn beleving reuze meevallen.

Klopt helemaal, video en geluid monteren is weer een vak apart. Ik kocht de dure Mavic en heb er prachtfoto`s mee gemaakt. Video eigenlijk niet.
Maar heb geen spijt want het proeven aan deze techniek is ook wat waard. Ik ga hem dus ook nooit verkopen.
 
Nog een keertje, wat betreft het verhoopte sub250 forum.
Ik heb een indicatie dat men wel open schijnt te staan voor, in het forum: indoor en parkflyers, het in de titel opnemen van een extra lemma: sub250.
Niet geheel onlogisch omdat de meeste sub250 vehikels wel in deze categorien begrepen kunnen worden.
Als toekomstige posters dan in hun posting titel de toevoeging sub250 zetten zouden we, en een duidelijk lemma in de index hebben, en verder niet meer in de massa verdwijnen.
Het geeft wellicht dit subforum ook weer wat extra impuls.
Ik zie dit als een positieve zet.
Bij wat bijval: bij deze dus gevraagd, ga ik eens vragen of dit alsnog haalbaar is.
 
Zou fijn zijn als er heel wat draadjes worden overgeheveld. Het blijft een lastige, omdat de meeste bouwdraadjes zijn en dus vallen onder "bouwverslagen".
 
mooi, bedankt voor je inzet.. Toch nog goed gekomen..
Nou even heel voorzichtig hoor. Ik ben niet heel erg positief hierover. Zoals ik al aangaf verdwijnen we uit "bouwverslagen". Ik vind dat verwarrend allemaal. Nou ja, eerst maar eens overhevelen en dan 's kijken hoe het loopt.
 
Het sub250 subforum is er!!
Zie: https://www.modelbouwforum.nl/forum/indoorvliegen-parkflyers-sub250.27/
en: https://www.modelbouwforum.nl/forum/sub-250.212/

Ik zal nog vragen of het verlanglijstje vn de verplaatsen sub250 bijdragen geeffectueerd kan worden.
Met dank alvast aan @Olaf Wevers en @Roelof


Nu wel dit subforumpje vullen met inspirerende bijdragen hoop ik!

Deze heb ik nu verplaatst met nog 1 dag een verwijzing op de oude locatie. Als je mij een lijst geeft met alle linkjes van al de topics zal ik ze wel overhevelen.
 
Ik snap echter de aarzeling van @helixer wel: eigenlijk zouden de topic starters van deze postings hierin moeten toestemmen, want hierdoor verplaatsen deze topics uit de rubriek door een soort van eigenmachtig doordrammen mijnerzijds.
Naar mijn mening, maar dat is maar een mening, komen deze specifieke bouwverslagen echter wel beter tot hun recht onder dit sub forum: sub250.
Ik wil dan ook @Roelof vragen even te wachten zodat de originele topic starters van de volgende topics hier nog bezwaar tegen kunnen aantekenen.
En dus , als er bezwaren zijn, die dan ook zo snel mgelijk hier te posten
@helixer @E.hof @<250 @ramses
Volgens mij is de voorlopige lijst, na die van helixer hierboven nog deze:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/sub250-een-nieuwe-vrijheid.276957/

https://www.modelbouwforum.nl/threads/parkflyers-tot-250-gram.275683/

https://www.modelbouwforum.nl/threads/sub250-hopper.277975/

https://www.modelbouwforum.nl/threads/sub-250-stick-and-tissue-zlin-savage-bobber.278024/

https://www.modelbouwforum.nl/threads/2x-fieseler-fi-156c-storch-brandstof-en-sub250-electro.278493/

https://www.modelbouwforum.nl/threads/savoia-s-13-schneider-trophy-racer.193030/
 
All done en heb dit topic sticky gezet (denk dat jullie dat prettig vinden).

Als er nog meer verplaatst moet worden gelieve dat net als hiervoor mij taggen of via een conversatie benaderen want ik kijk nier niet actief mee.
 
Back
Top