Peter Den
PH-SAM
Sorry hoor, maar dit kan niet weersproken blijven:
3BF, er staan hier hellingmodellen als voorbeeld die succesvol bij bf5 gevlogen hebben.
Als de ontwikkelingen van bv @helixer (sorry, maar met alle respect) al als ''veel moeilijker bouwen'' worden beschouwd is er echt iets mis met de vaardigheden en het lef van de huidige generatie. (generatie, niet in absolute leeftijd, maar in modelbouw en vlieg leeftijd)
Als een instituut ophoud te luisteren is het ten dode opgeschreven.
b) de faktor ''absoluut gewicht'' is niet de dominante faktor of iets nog vliegbaar is bij een zekere windsnelheid; vleugelbelasting en daarmee samenhangende luchtsnelheid zijn veel meer bepalend.
c) uitspraak is in tegenspraak met je eerste uitspraak: ''het is heel erg moeilijk en niet te doen bij 3bf, behalve als de ''Chinezen'' zich er mee bemoeien'' (parafrase)
Dit in tegenstelling tot het drone segment: hun lobby's zijn niet voor niets akkoord met de 250gram grens, omdat zij wel wisten dat ze voor 249gram een volwaardige drone als instapper konden leveren.
(ik behoud me overigens wel voor om af en toe kommentaar te geven of opmerkingen te maken, maar met mijn aktivistische neigingen is het wel even over)
Echt onzin, veel bijdragen tot nu toe laten overduidelijk zien dat dit niet persee het geval is, eerder andersom.dit is veel moeilijker bouwen dan een vliegtuig dat ook nog met 3 BF kan vliegen.
3BF, er staan hier hellingmodellen als voorbeeld die succesvol bij bf5 gevlogen hebben.
Als de ontwikkelingen van bv @helixer (sorry, maar met alle respect) al als ''veel moeilijker bouwen'' worden beschouwd is er echt iets mis met de vaardigheden en het lef van de huidige generatie. (generatie, niet in absolute leeftijd, maar in modelbouw en vlieg leeftijd)
Dit is de grootste dooddoener die er bestaat: bij kritiek, ook opbouwende kritiek is dit altijd de makkelijkste weg om zich te ontdoen van onwelgevallige geluiden.Niet tevreden met het form ? Zelf een forum opstarten < 250
Als een instituut ophoud te luisteren is het ten dode opgeschreven.
a) het staat eenieder vrij om (goedkope chinese) girotjes in te bouwen als dat het, zeer betrekkelijke ''meer wind'' probleem zou oplossen, dus hier ligt helemaal geen argument.De Chinezen hebben meerdere zeer lichte toestellen, bijna allemaal uitgerust met een giro, zodat je ook nog met meer wind kan vliegen.
b) de faktor ''absoluut gewicht'' is niet de dominante faktor of iets nog vliegbaar is bij een zekere windsnelheid; vleugelbelasting en daarmee samenhangende luchtsnelheid zijn veel meer bepalend.
c) uitspraak is in tegenspraak met je eerste uitspraak: ''het is heel erg moeilijk en niet te doen bij 3bf, behalve als de ''Chinezen'' zich er mee bemoeien'' (parafrase)
Voor de ''Chinezen'' is dit maar een hele kleine niche markt met zeer lage marges, ik verwacht niet dat dit een vaart gaat lopen.Zodra China hier instapt met goedkope, lichte goed vliegende modellen gaat het los..
Dit in tegenstelling tot het drone segment: hun lobby's zijn niet voor niets akkoord met de 250gram grens, omdat zij wel wisten dat ze voor 249gram een volwaardige drone als instapper konden leveren.
(ik behoud me overigens wel voor om af en toe kommentaar te geven of opmerkingen te maken, maar met mijn aktivistische neigingen is het wel even over)