···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerard_nl zei:
op de 15 moet denk ik een te grote prop waardoor je clearance weg is, of je moet de prop idioot boven de "vleugel" monteren, maar dat is ook weer geen porem, en het zal de vlucht eigenschappen ook niet ten goed komen.

op die toestelletjes in het filmpje is dat toch ook zo, die motoren staan op een carbonstokje bovenaan de cockpit, anders krijg je nooit voldoende clearance.

Kris

Freakazoid zei:
Ik denk zelfs eerder dat je je RPM moet VERSNELLEN met een gearbox, en dan een flink kleine propellor? Of gaat dat niet zomaar? Met een Typhoon 15 en een 8x4 propellor heb je trouwens al een dikke kilo lift. Hoeveel clearance heb je eigenlijk?

Een standaard gearbox is een vertraging.... net als een versnellingsbak; zou eigenlijk een vertragingsbak moeten heten :)

vertraging == hoger koppel == hogere spoed prop == efficienter.

Jamaar et gaat toch om de prop diameter die tegroot wordt? Met meer RPM kun je toch een kleinere propellor nemen?

Freakazoid zei:
Jamaar et gaat toch om de prop diameter die tegroot wordt? Met meer RPM kun je toch een kleinere propellor nemen?

je kunt niet ongestraft downgraden, het probleem word dat je tips te hard gaan en je prop niet meer efficient is.

Wat is daar de lol nou van. :roll: :lol: Die dingen zijn gemaakt om dat te doen. GWS verkoop ze zelfs al kant en klaar volgens mij. :) Mischien moet je daar eens van afkijken.

Wow,ik zie net voor het eerst dat filmpje van die "boten",dat is echt bizar!
Een boot die zelfs de "harrier" manouver vliegt 8)

Zo'n dingetje wil ik ook wel hebben :yes:

Hallo allemaal....Haak ook eventjes in.
ik kreeg vandaag op het Xtreme RC Boats forum ook het eerste filmpje te zien van dit project. Na een tip van een klant kwam ik hier terecht dat over dit project hier meer te vinden was. Na alle links te hebben door gelezen moet ook ik als boten verslaafde toe geven dat dit erg leuk is. ik vind het zelfs zo'n gaaf ding dat ik besloten heb om er ook maar ééntje te gaan bouwen. Juist iets apparts voor tijdens meetings, tijdens het varen of er na. Aangezien ik zelf nog niet zo'n goede piloot ben, en al helemaal geen ervaring heb met dit soort modellen zal ik dit topic en alle andere zeker bij gaan houden om het model toch goed in elkaar te krijgen om er daarna rustig mee te leren omgaan. 1 Voordeel van dit model vind ik, is dat Depron gelukkig niet zo duur is, dus als er tijdens het oefenen straks wat verkeerd gaat en er breekt wat....kost het niet zo heel veel om weer op nieuw te beginnen. :D
Hoop in ieder geval dat als ik straks begin met de bouw en eventueel vragen heb waar ik nog geen antwoord op heb gevonden mij verder kunnen helpen. Tot nu toe heb ik begrepen dat hij van 3mm depron gemaakt wordt. Terwijl mijn collega 6mm aanschreef.

Nogmaals Super dit. Erg gaaf.

Alle mallen uitgeknipt en de uitgesneden, vanavond nog even in elkaar lijmen! pics volgen morgen

het lijkt precies te kloppen de tekening :)

Op die site van die Amerikaan zouden toch kitjes moeten staan?
Ik kan ze niet vinden :|

Ik zou er wel graag een willen,echt apart zo'n dingetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back