···NEW: HYDRO-FOAM···

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook geen depron..... huil.
Kan hier ook een speed 280 oid. op ?
en hoeveel cellen (lipo?) hoeveel mah ? waarschijnlijk valt het wel te vinden op de engelse website maar mijn engels is behoorlijk belabbert.

Ik heb al een diskette liggen om mee te nemen naar copycompany. :) En laat ik nou net zon motor setje besteld hebben. :P Dus als ik et goed begrijp kan ik die PDF gewoon op schaal laten drukken zoals ie nu is, en dat vliegt dan vertikaal met de bovengenoemde motor?

Hehe, no guarantees !!! Het ding van Micheal is qua constructie en afmetingen vrijwel identiek aan mijn tekening.

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=3825072&postcount=38

"I built mine this week, flies great! Got's 2 to 1 power to weight with home CD rom pulling 14oz thrust. It's made out of 2 and 3 mm depron. Hovers ,harriers,rolls and loops and it hauls ass on water. Mike flew it early this week and I flew his. They fly about the same but mine is smaller and much faster. It is sitting on a 4 square foot area for size ref. Now just got to finish the decals."[/color]

14 Ounces EQUALS 396.893323750 g

Het hele geval moet dus zo'n 200 gram wegen, als deze is voorzien van 3c 450mah lipo's.
Ik gebruik alleen nogal grote lipo's, dus die van mij zal zwaarder zijn.

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=3825948&postcount=49

"I use testers spray on all my foamys along with stincels and sharpe markers. My boat has A .035 carbon spar along the leading edge, A.020 cabon spar on the traling edge infront of the control surface's, And A .020 carbon spar on the horiz. I also have carbon sheet on the bottom for the 40+MPH asphalt sliding fun. For water you well need A fin in the back or it well spin out easy."

Die ELE outrunnertjes kunnen 21oz. (600gram!!) leuren, dus dat wordt nog wat. :D Ik ga mijn outrunner lopen op een 1000mAh 3cell pack. Et hele powersysteem (Motor, ESC, Accu) weegt maar 150gram, dus dan heb je nog VEEL gewicht over. Zeg dat je 10grams servos pakt, das 30gram totaal, ontvangertje ook 10 gram. Dan heb je de hele kermis voor een totaal van 190 a 200gram. Wat zal zon depron chassisje met linkages nou wegen? Gram of 75? Ik gok op een vlieg gewicht van rond de 250 a 300gram. Dan heb je nog dik 300gram pull EXTRA. :twisted: :twisted: :twisted:

Hoi,

Is dit iets voor een beginner? ik ben namelijk gek van boten en wil wel eens "proeven" van een vliegtuigje

mzzls..........Daniel............ 8)

DualdudE zei:
Hij lijkt behoorlijk onstabiel te vliegen...dus...nee, lijkt me geen goed idee :)
Zeker niet boven water.

@Raymon, wat denk je zelf? Het verschilt in grootte tussen props en schroeven wel eens opgemerkt?
(Voor onze Begische vrienden: in NL zit een schroef onder een boot en een propellor op het vliegtuig)

alleen 1 ding... dat roertje aan de onderkant lijkt me erg kwetsbaar....

@raymon, geen schoef, die prop doet genoeg ;) 5 - 6mm depron is lekker sterk. Ik maak een kleinere van 3mm depron. Heb nog mooi rood liggen :)

Nogal verhitte discussies op rcgroups, hè? Iedereen is nogal geirriteerd dat ik dit ding getekend heb, en beschikbaar stel.

Nou zijn amerikanen van zichzelf al een beetje naief, dus op zich niets bijzonders. Wat me opvalt is dat iedereen Mike enorm steunt door te zeggen dat ze wel drie kits en plans bij hem willen kopen.

Leuk gebaar natuurlijk, en ik hoop dat hij er wat mee verdient.

The "lost pictures".

15914594845.jpg

15914593675.jpg

15914592310.jpg

Top hoor :thumbsup:
Ga hem zeker maken, ideaal voor op vacantie :D
Je kunt er over al mee uit de voeten :lol:

Ik heb hier nog een Himax 4200KV liggen, goed voor ca 1000gr trust bij 3 cellen & 18A.
Beetje minder kan ook wel. 8)

Okido ;) foto's zijn gepost en laat je niet op je kop zitten he..
Al jouw werk is gebaseerd op eens vrij geposte informatie
Nu er een kit komt doet men opeens moeilijk en worden foto's verwijdert
Tja......[/quote]

Joost, een beetje late reaktie, maar een Voith-Sneider PROPELLER zit ook onder een boot. Overigens ben ik bijzonder onder de indruk van dit hydro-foam vaar/vlieg/rij ding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back