1:1 auto tuning V2

  • Topicstarter Topicstarter juul kabbas
  • Startdatum Startdatum
J

juul kabbas

Guest
Aangezien deze topic verdwenen is :lol: :lol:
Blaas ik hem bij deze nieuw leven in...
Wie houdt er hem naast het tunen van rc-cars ook ng bezig met tunen van zijn 1/1 wagen?? Ongetwijfeld zijn er hier ook ng mensen die zich hiermee bezighouden he :D :D
De mijne is een civic coupe bj'97 :wink:

exterieur: voorbumper wings west type avanger met e lip van renault espace aan toegevoegd
Zijlijsten type evo 3 aangepast en ingewerkt aan het koetswerk.
achterbumper eigen creatie
luchthapper aangepast van een nissan 100nx
lichten vooraan zijn van apc, achteraan volledig rood
frontgrille mugen
carbon haaievinnetje op dak
m3 roosters in de zijvleugels
koffer is dichtgewerkt
Verder- naden van de klinken dichtgewerkt
dakantenne weggewerkt
stootranden op de deuren weggewerkt
luchthapper ingewerkt op de motorkap

velgen 17 inch zillion black chrome

dubbele uitlaat skytune 2 ovale eindstukken


engine: nieuwe motor geplaatst op 140 000km
carbon kelk aangepast van prelude
4-1 spaghetti-collecteur
blauwe kabel en darm overtrekken

paint; duotone milano red en azzurro gold edition van alfa romeo

interieur- under construction
ice: under construction

IMG00029.jpg

IMG00031.jpg

IMG00018.jpg

vastgelegd200433000017jv.jpg

vastgelegd2004312000013zl.jpg

vastgelegd2004312000005js.jpg

DSC03453.jpg
 
Vette bak. 8) Zal aardig wat euro's inzitten zeker? :o

Groet,
Cees
 
Inderdaad netjes :| Sinds wanneer ben je begonnen met het tunen?
 
ooh echt wel relxte bak! ik ben hartstikke jaloers ook al ben ik nog maar 14 :P
hoelang heb je daar nou over gedaan voordat da ding helemaal klaar was?
 
De auto:
gsi1.jpg


Kadett GSI 2.0 - 8v
Standaard 115pk, nu zo'n 140 pk
- geen katalysator
- K&N luchtfilter in originele box (maximaal koele lucht)
- snelle nokkenas
- Sebering spagetti spruitstuk
- Remus midden en einddemper

Audio/video:
- Sony MP70 headunit
- HarmanKardon TC600 3x 300w RMS voor de 2x 15" subs
- Caliber CA80 2x 80w voor de Caliber CP6 setjes in de hoedenplank
- 10 cm full range in het dashboard op de 2x 40w van de radio.
- Toshiba laptop met 800mhz processor, 20Gb schijf en DVDROM vol met films en muziek
- Sony 5" LCD scherm van een oud navigatie systeem

Mijn 5" schermpje in een testfase
DSCF0003.JPG

DSCF0004.JPG


In de auto:
DSCF0039.JPG

(gaat er continu uit :)
DSCF0040.JPG


in het donker is het moeilijk foto's maken.... ;)
DSCF0104.JPG


En een filmpje:
http://home.wanadoo.nl/tooms/ftp/opel_gsi_1.avi
(als de datalimiet niet overschreden is)
 
Tuning 1:1 doe ik wel wat aan, daar is de onzin allemaal mee begonnen.

Ik ben zelf echter helemaal gek van de VW Golf en dan met name de mk 1. Heb er zelf 2 .
Een mk 1 uit 1983 die gewoon voor het dagelijks vervoer dient en een mk 1 cabrio uit 1989 waar het een en ander aan veranderd is.

Veranderingen aan de cabrio zijn:
- Plaatsen van een type 2 GTI (PB) blok met nog eens de volgende modificaties:
* Afgedraaid vliegwiel
* Bewerkte kop
* Snellere nokkenas
* Open luchtfilter
* JD engineering chip
* Spaghetti spruitstuk
- Versnellingsbak met korte overbrengingen
- Veranderen dashboard verlichting naar blauw
- Neon onder dashboard
- Aluminium tankdop **edit: vanmiddag 21/6 gepolijst**
- Grille zonder logo en enkele lampen
- Koplampen met kruis
- Mistlampen in de voorbumper
- VR6 spoiler van een golf 3 geplaatst
- Plaatsen van extra metertjes (volt, ampere en vacuum)
- Vanaf spruitstuk tot einddemper een type R power rohr van supersprint
- Einddemper vervangen door een groep N absorbtiedempper met een veel te groot eindstuk :-p
- Smoke achterlichten
- Hoogglansgepolijste classicline wielen (bij B&P in castrop rauxel duitsland gepolijst)
- Verlaagd door middel van een schroefsetje
- Type R strobo kitje in koplampen
- 30 CM Jamex sportstuurtje (met leder bekleed)

Gewone specificaties zijn:
- Centrale vergrendeling op afstandsbedieing
- Klasse 3 SCM gekeurd alarm
- Lederen bekleding
- Stuurbekrachtiging

Audio install is ook wel aardig, DLS compo setje in de deuren, JBL GTO's achter de stoelen (hoedenplank bij cabrio = nutteloos) en een 12 inch woofer in de kofferbak. Totaal versterker vermogen ca 1500 watt (piek)
moet alleen nieuwe HU omdat die nog groen is en de rest van m'n dash blauw dus er gaat dan een compleet nieuwe install met inbouw in komen.

Overigens is in mijn kofferbakinstall ook voldoende verlichting aanwezig, stroboscoop, 2x 20 watt halogeenspotjes en een blauwe neonbuis.
Alle verlichting in en rond de auto gaat op afstandsbediening

Qua tuning ben ik eerst voor het technische en de kleine dingen gegaan, deze zomer moet er een andere lak op en gaan er ingrijpende dingen aan het uiterlijk veranderen. Zo liggen er al audi 80 klinken (sterker nog, eigenlijk de hele deuren zelfs :-p) klaar, een nieuwe achterklep en zo'n geintjes allemaal

Volgende week gaat hij de rollenbank op voor de afstelling en de vermogenstest, ik zal dat uiteraard opnemen en een filmpje plaatsen

Roy
 
hmmm :? de neon en de audio/video is zwaar relx, mar de outlook van juul kabbas is toch wat beter...

groetjes
 
hmmm de neon en de audio/video is zwaar relx, mar de outlook van juul kabbas is toch wat beter...trouwens, juul, post ook ff wa foto's als het interieur en ice af is. lijkt me hartstikke vet worden,...
ik zie het wel.......

groetjes sjoerd
 
hallo


ik wil die wagens wel eens van hasselt over zonhoven naar genk zien rijden tegen de max toegelaten snelheden.

het is niet dat ik het niet mooi vind maar hoe krijg je die door een auto keuring

groeten raf

ps het zal wel komen dat ik dagelijks aan auto's werk dat ik er voor de rest niets aan vind
 
KriZZ zei:
Nee maar het moet wel gerelateerd zijn aan modelbouw.
Het gaat mij niet om dit topic hoor :wink: Maar er zijn topics voor minder gesloten. Ik vind gewoon dat er wel erg selectief met de topics slotjes word omgegaan.

Overigens had ik zelf ook een stuk in het vorige topic geschreven :D
Dan moet je toch ook weten dat het niet men post en-of topic is he... :wink:



I.v.m. schouwing 3dagen schouwing-klaar zetten en 3 dagen terug ombouwen naar de mooiere versie he :wink: :wink:
Geloof me deze auto wordt ni gebruikt vo wat te gaan vlammen of straatracen, daarvoor is hij mij iets te dierbaar zenne :wink: :wink:
 
KriZZ zei:
Je eerste post+topic en je begint gelijk over iets wat niet met modelbouw te maken heeft? Er zijn genoeg auto fora voor dit soort dingen. Auto''s zijn fantastisch maar hier gaat het over modelbouw.

Daarom plaatst hij het ook in Café natuurlijk ;)

Maar goed... aangezien we dan hier weer bezig zijn, zal ik mijn minitje er maar weer tussen zetten...

Ik heb een Austin Mini uit 1986

IMG00015.JPG


Geheel gerestaureerd in 2002

Motor:
-1000 cc Automatic (4bak, ja automaat ja ;) )
-cilinder kop aangepast, voor meer vermogen (hoeveel weet ik niet precies)
-top van originele 1000cc automatic is ongeveer 130, mijne loopt tegen de 160
-double centre exit uitlaat zonder dempers (klinkt vet onder een automaat :D)

Exterrieur:
-wielkastverbreders, welke tegen mijn auto aan zijn gepolyesterd, zodat ze erbij horen ;)
-van 12"x 140 naar 13"x175 LM Revolutionvelgen met banden (wielkasten vergroot hiervoor)
-chrome bumpers
-chrome grill
-chrome hanvaten met bescherming erachter
-chrome bullet spiegels
-chrome fliptankdop
-chrome ruitenwissers en ruitenwissersproeiers
(jaja, en HELE boel chrome ;) )
-4 mistlampen (per 2 te schakelen)
-witte kappen op achterlichten en knipperlichten
-Mauritius blauw (van BMW) gespoten, ofwel in het gewone licht: donkerblauw, in de zon: lichtblauw metallic, en in de schaduw: heel donker paars.
-wat leuke stickertjes ;)

Interrieur:
-cobra kuipstoelen
-chrome Mini instaplijsten ;)
-3 punts race gordels
-sportstuur
-home made middenconsole met allerlei knoppen
-STARTKNOP (FILMPJE! kun je ook beetje het geluid horen :) )
-notenhouten dash met witte mini cooper (classic) tellers
-zwarte bekleding, incl hemel

Geluid:
-JVC chameleon radio
-JBL GTO series boxen
GOED ingebouwd... 3e prijs mee gewonnen: Best Klinkende Audio. Verloor van 2 nieuwe mini's met subs, versterkers enz enz enz, en er waren ook veel mensen met dit spul die van mij verloren :lol:

Fun stuff:
-luchthoorn (alle tonen tegelijk, dus legale vervanging van claxon)
-geluidsemulator met 80 vershillende geluiden
-strobe lampen in mijn koplampen

Te doen:
ik moet mijn deurpanelen nog met zwart skay bekleden, en er komen aan de binnenkant ook chrome deurhendels enzo op

Meer foto's vind je HIER
 
Naast met m'n tt-01 scheuren vind ik lekker scheuren in het echt ook erg leuk (eigenlijk nog wel leuker)

Toyota MR2 Turbo (amerikaanse import)

Kopie_van_DSC00598.sized.jpg


Uiterlijk:
Custom PPG paint
Tom's voorbumper
Greddy sideskirts
Border achterbumper

Interieur:
Niet zo veel

Onderstel:
Koni geel dempers
Eibach Pro veren 2.5cm verlaagd
Racing Sparco Viper R velgen (17x7.5 en 17x8.5)
Yokohama A520 215/40/17 voor
Pirelli Pnero Zero 245/40/17 achter

Motor:
2.0 turbo (ombouw uit japanse mr2 uit 94, stock 225pk)
MBC
stand alone FPR
Mongoose 3" uitlaat
KO Racing 2.5" downpipe
Apexi air intake
Spall 7" intercooler fan

Nu met 290pk en 395nm
 
dat is het betere werk.

ik heb heel even een aw11 gereden.... uiteindelijk de kop gescheurd, en dat kan een arme student natuurlijk niet betalen..... :(

ik rijd nu een twingo.
 
Zo he, ik wist niet dat modelbouwers hun auto's zo goed voorelkaar hadden! Er staan gewoon echte "show-waardige" auto's tussen, echt super :D
 
Dat zit er allemaal erg grof uit!
Die civic is wel heel vet!

Nick 8)
 
Back
Top