Vandaag was het dan zover: 2 lagen 80 gr satijnweefsel (E-glas) in de dekmal gelamineerd!

Eerst heb ik een folie op de werktafel gespannen, en daarop heb ik het weefsel uitgerold en met epoxyhars geïmpregneerd. Vervolgens heb ik daar weer een folie overheen gelegd, en daarna zoveel mogelijk luchtbellen uit het laminaat gerold met een zachte roller. Zo heb ik zelf een soort prepreg gemaakt; een zgn. wetpreg.
De hars die ik daarna over had heb ik ingedikt met katoenvlokken en een mengsel van aerosil en microballoons.
Dit mengsel heb ik vervolgens eerst in de lastige hoekjes van de mal gesmeerd.
Vervolgens heb ik uit de lap laminaat (van ongeveer 1 m² groot) diagonaal een aantal stroken geknipt en na het verwijderen van de onderste van de 2 folies de stroken nat weefsel systhematisch in de mal gelegd. Diagonaal omdat dan het weefsel makkelijker de contouren van de mal volgt.
Zodra ik vond dat het op de juiste plek lag heb ik ook de bovenste folie verwijderd en heb ik met een rollertje, een plamuurmes en uiteindelijk ook mijn vingers geprobeerd het laminaatje zo netjes mogelijk, zonder kreukels en zonder luchtbellen in de mal te krijgen.
Ik heb geprobeerd om met kleine overlappingen te werken, tot de mal helemaal met 2 lagen bekleed was.
Zo ben ik tot dit resultaat gekomen:
Het laminaat tussen 2 folies:
Het weefseltje:
Morgen of overmorgen hoop ik het dekje uit de mal te kunnen lossen, ben benieuwd of hij er een beetje mooi uit wil komen