1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de gun's ook hun wheatering gegeven. Verder zit de lozenge ook al op de rug, en alle alluminium delen zitten in de grondverf. Tevens de tussenvleugel in de grondverf gezet.

Nu eerst alle metaaldelen in kleur en dan de Lozenge op de rompzijkanten.

Helaas nog steeds geen 0.4mm triplex, dus het wordt nu toch wel kritiek of ik hem redelijk gereed krijg voor Oss :rolleyes:

Gr. Teus

595848343dbdbc271.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ha Teus,

Ziet er allemaal weer prachtig uit :thumbsup:
Wat voor grondverf gebruik je voor het alu?
Lozenge is ook heel erg gaaf zo, en je boft maar dat Els je zo goed helpt met de voorbereiding ;)

Persoonlijk vindt ik, in tegenstelling tot je dummy die helemaal perfekt is, je Spandaus net ff iets teveel 'geweatherd'

Zwart tot metallic zwart zou ik nemen, en zoveel beschadigingen hadden ze nu ook weer niet in het echt
Is maar mijn mening hoor... :rolleyes: ,(en who the f*** am I?)

Verder niets dan lof :worship:

Ga zo door, mag hem graag in Oss bewonderen

Groeten, Ralf :bye:

Persoonlijk vindt ik, in tegenstelling tot je dummy die helemaal perfekt is, je Spandaus net ff iets teveel 'geweatherd'

Ben ik ook met je eens Ralf, In het echie komt hij er wel wat "zwarter" uit dan op de foto, maar ik ben al van plan om hem weer wat meer zwart terug te weatheren.

Alhoewel ik deze metaal look ook wel mooi vindt :rolleyes:

De grondverf voor het Aluminium is die van Histor. Geeft een hele goede hechting.

Gr. Teus

Hoi Teus,

mooie dummy motor om jaloers op te worden.
Ben het met Ralf eens dat de spandau's zwart moeten zijn. Normaal verf ik ze eerst zwart en daarna een dun laagje humbrol 'gunmetal' er overheen.

Leuk dat we ondertussen een 'cursus' krijgen in het aanbrengen van lozenge. Binnenkort kan een kind de was doen!

Blijf je project volgen,

Edwin

Ik vond nog deze foto van een spandau!

Vt57777.jpg

Dit lijkt op kaal metaal wat "uitgeslagen" is. Ik haal denk ik de mijne wat meer terug naar het zwarte, maar niet helemaal :rolleyes:

Kleuren uit deze periode blijven een discussiepunt.

Gr. Teus

Vandaag de Spandau's weer wat terug naar zwart gewheatered. Dit moet het uiteindelijk resultaat zijn :rolleyes:

full

Verder staat de beplating in de definitieve kleur (Ral 6003) :D

Gr. Teus

Het begint er wat op te lijken :cool: Best wel overtuigend vindt ik zelf zo met de dummy er voor :D

59584836e4542a4cb.jpg

verder goed en slecht nieuws! 0.4mm triplex is binnen maar............... helaas was er maar 1 plaat besteld van de 2 door mij gevraagde. Ik zie nu wel hoe ver ik kom voor Oss :(

Gr. Teus

Vandaag de eerste zijkant met de Lozenge bekleed, het bovenstuk zit er ook al op :cool:

5958483af5d383b3a.jpg

Het lukt boven verwachting zeer goed tot nog toe. Er zit een lekkere rek in het doek zodat hij goed opgespannen kan worden, en het doek zit nu al overal strak. Het doek zit nu alleen nog maar bevestigd aan de zijkanten met textiellijm en moet nog gezekerd worden met de Nitrate en daarna opgespannen worden met de Butyrate. De kleur zal nog wel dieper worden hierdoor en ook mooier denk ik.

Verder druk met het restant indekken van de vleugel, wat zeer waarschijnlijk ook wel gaat lukken voor zaterdag :rolleyes: Alleen de vleugeltips gaat niet lukken voor zaterdag.

Gr. Teus

Kwijl, kwijl, wat een prachtkist wordt dit Teus! :razz:

Heb je nog wat ruimte over in je auto om zaterdag je SE5A ook mee te nemen? (zag hem op de achtergrond)
(zet hem maar op de plaats van Jan, die zonodig andere zaken belangrijker vindt :confused: ;) )

Groet, Ralf

Kijk dat wordt al een hele echt kist zeg, zit er mooi op Teus zo op de foto te zien.

(zet hem maar op de plaats van Jan, die zonodig andere zaken belangrijker vindt :confused: ;) )

Nu breng je me op een idee Ralf................. :rolling:

Als ik nu daar mijn Spacewalker parkeer schuin naar boven............. :rolleyes: Kan ik ook nog vliegen.

P.s.

Hoe was Borken?????

Dan MOET de Spacewalker mee ;-)

Wil jouw ook wel eens een keer in het echie zien vliegen :-)

Kwijl, kwijl, wat een prachtkist wordt dit Teus! :razz:

Heb je nog wat ruimte over in je auto om zaterdag je SE5A ook mee te nemen? (zag hem op de achtergrond)

Groet, Ralf

anders neem ik de mijne wel mee
IMG_0152_1.jpg

IMG_0146_1.jpg

zo nu lukt het weer met foto's

gr. jacques

De romp zit nu aan beide zijden in de Lozenge (onderzijde komt na Oss) en de alu platen en motorkap en Guns zijn gemonteerd voor zaterdag a.s.

Verder vanavond de laatste beplanking op de vleugels gelijmd en nu drogen. verder middenstuk alvast 1x in de verf zodat ik hem als het meezit morgen kan monteren.

Het gaat lukken om hem zaterdag toonbaar in Oss te krijgen, alleen zonder tippen!

@ Berto,

De spacewalker past er ook bij in nu Jan niet meegaat. Heb wel het tussenscherm uit de wagen moeten halen :rolleyes: Maar ja je moet er wat voor over hebben toch...............

Gr. Teus

5958483c6fa030a2c.jpg

5958483c6fa062ee5.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back