1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo Teus,

Lekker bezig geweest!
struts ook allemaal al bekleed zie ik

Welke indekking ga je gebruiken voor de vleugel?
2-3mm balsa of 0.4mm ply zoals de FII van Frank?

Succes, wordt gaaf,

Ralf

strutter zei:
Welke indekking ga je gebruiken voor de vleugel?
2-3mm balsa of 0.4mm ply zoals de FII van Frank?

Ben van plan om de 0.4mm ply te gebruiken n.a.v. het bouwverslag van Frank :thumbsup: Helaas heb ik een inkoopfout gemaakt en 4 platen 0.8mm van 50x100cm besteld :evil: :evil: Dus er moet nog een nieuwe bestelling uit voor de 0.4 platen.

Gr. Teus

Frank Hartog zei:
Teus, als prijs indikatie de volgende link, het gaat over o.a. 0.4mm platen van 127cm x 127 cm
mischien heb je er wat aan, wellicht goedkoper dan platen van 50cm x 100cm?

Berken vliegtuig triplex :?:

groet,

Frank

Ik had deze link al uit jou draadje Frank; Thoma balsa Deze is een stuk goedkoper, scheelt bijna €20,- per m2. bij platen van 150 bij 150cm. Had jij ervaring met bestellen bij deze Balsaboer :?:

Gr, Teus

Teus zei:
Had jij ervaring met bestellen bij deze Balsaboer :?:
Teus, dat is inderdaad nog een goedkoper alternatief, heb samen met Dick "Arado" v. Mourik een flinke partij in één keer gekocht, en omdat ie toch naar Axel Pfanmuller moest voor een pop heeft íe het dáár laten bezorgen en opgehaald.
De platen waren van goede kwaliteit, mooie fijne nerf en weinig beschadigingen, maar in jouw geval komen natuurlijk wel de transportkosten nog bij, daarom gaf ik je een alternatief.

groet,

Frank

Vandaag weer wat verder aan de vleugel. Als het mee gaat zitten zit de tweede tip er aan het eind van de dag aan en kunnen we volgende week aan de rolroeren en de eindtippen beginnen.
Vleugel_1.jpg

Ik kon het even niet nalaten, en dus de hele tent uit het hobbyhok en in elkaar in de stal. Het geeft in ieder geval voldoening hoe het er uit begint te zien. :D

Eerste-keer-compleet_1.jpg

Eerste-keer-compleet_2.jpg

Dit geeft de bouwer weer een beetje moed! Maar ik ben toch bang dat het dit seizoen niet meer gaat lukken. Ik "moet" ook nog een spacewalker gereed maken voor aankomend seizoen, en dat is sneller gereed dan dit project.

:arrow: Ik ga er wel gestaag aan door dus wie weet lukt het e.v.t. wel nog dit seizoen.

Gr. Teus

Teus zei:
Maar ik ben toch bang dat het dit seizoen niet meer gaat lukken.
Teus dat ziet er prachtig imposant uit 8O : maarre er is geen enkele reden tot haast, :nooo: neem gewoon alle tijd die nodig is dan wordt ie het mooist, en als dat dan het volgende seizoen is, so what? :D

Frank

Wat doe je trouwens met zo'n vleugel als je ff wat anders wilt doen :?:

:idea: Plak hem tegen het plafond 8) Scheelt een hoop ruimte in het hok voor andere bezigheden en hij kan niet stuk gaan door de z.g.n. "hangar rash".

Vleugel-tegen-plafond.jpg

Gr. Teus

Ha de Teus,

Ziet er al strak uit. Mooie vorm ook. :oops:
heb ook nog die Fokker van Frits liggen... 8O , moet ik ook nog tijd voor vinden.

Naam voor de piloot heb ik ook al Ober lt Herr Hosenscheisser..... :oops:

Grusse,

Barbaar

Wordt een mooi toestel, petje af voor het vakmanschap!

Kleine miereneukerigheid, het is 'hangar rash' .. hangar rush is zeg maar 'hangaar haast', hangar rash is zeg maar 'hangaar uitslag'.

Martin Barbier zei:
heb ook nog die Fokker van Frits liggen... 8O , moet ik ook nog tijd voor vinden.

Hoi Martin,

Moet je ff tijd voor maken hoor het meeste werk is al gedaan :wink: , ben benieuwd hoe die vliegt, die van Frits zelf wacht ook nog steeds op zijn maiden :|

Teus

JA Teus,

Ik weet het. Alleen "effe"tijd voor maken met al die projecten .... :?

Als ik zou stoppen met werken kom ik nog tijd te kort voor alle bouwprojecten..... :P :P

Mijn project "Wendy" heeft ook nog tijd nodig. zonder dat heeft de rest waarschijnlijk geen doorgang meer. 8O 8O

Maar daar zal je zelf ook wel bekend mee zijn, net zoals andere modelbouwers/vliegers.... :oops:

Met bouw en vlieggroet,

Barbaar

Martin,

Hier hetzelfde, Hellcat ligt al 5 jaar op de plank enz. Doe rustig aan komt vanzelf en Wendy de groetjes.

P.s.

Heb Ronald net de e.v.t. datums voor de meeting gestuurd.

Gr. Teus

Ha die Teus,

Gisteren avond een P-47 Thunderbold ( Razorback) van Top Flite gekocht...

Kompleet met 15 cc Saito viertakt.. :P
Retracts met :lol: Robostruts

Alle Servo's erin.. :D :D

Weer heerlijk zo'n oude liefde terug..... :D :lol: :P :wink:

Kan ik weer gras maaien

Barbaar

Martin Barbier zei:
Gisteren avond een P-47 Thunderbold ( Razorback) van Top Flite gekocht...
Weer heerlijk zo'n oude liefde terug..... :D :lol: :P :wink:

Ha, je hebt 'm dus gekocht,
en nu vooral niet vergeten hoe je die eerste twee kwijtgeraakt bent............... :wink:

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back