Sneller dan snelboot afgeleide... in bad... op reductie... stroom moet in nog meten in de kuip.
Maar per motor in vrijloop onder de 1 Amp. In de opstelling in het bouwhok ging het meten makkelijker.
Ik heb een motor belast met remmen. Tot er een vlammetje uit mijn vingers kwam...
maar ik kreeg het niet boven de 1 Amp. Motoren onbelast 0,9 Amp. Veste prik bij deze.
Het waren 3x nog op voorraad, 980 kv... en vooral me de juiste asmaat voor het rondsel in de gearbox.
Want daar stuitte het alles op. Dus ja.. een motor met zo rond de 1/000kv en 0,5A nullast had evengoed gekund.
Nog meer leut geweest. maar kwam het niet tegen op het moment. Dit lag in de lade... dussss...
Ik ga er van uit dat het in bad het dan ook onder die ene-enen Amp... blijft per motor... Hum...
Klinkt natuurlijk als een partijtje cosmetica Black&Dekkert 'pawa-toels'... uit het rek...
Onder zo een boot van 1.2 meter... ja, reductie kasten zijn mooi... maar steeds moeilijker te vinden.
Niemand maakt nog wat in de buurt van +3:1. Dat is in de regel de juiste vuist-modus voor dat formaat boot.
Met 2x steviger schroeven, spoed 1:1,6... speedschroef... en een beetje tussen de 4 en 5 cm... dan gebeurt er echt wat. Er werden speed wedtrijden mee gewonen op NiCad accu's met een gaatje er in om niet te ploffen.
En... het sappelt het stroom... waart de motor zich op volle toeren, op vakantie...
Bootje boven heeft 3x 3000mA... aan LifePo4 accu en kan dus ruim 2,5 uur vol gas door de vijver jassen.
Ik weet niet of dat leuk is... maar het kán. Verveling ligt om de hoek.
Met een vliegtuig kan je meer grappen uithalen... haha...
In de vroege jaren 1970 was de gedachte ontstaan bij wat snuggere leden van de Haagse modelbootclub.
Had men van doen met wrakke Monopermjes. Op overspanning. Dus in de toeren gezet, en uiterwaard met goede zekeringen. Deed dat wonderen in bootjes van 1 meter.
Zekering? Ja... want max Watt is max Watt... Amperes konden oplopen bij blokkeren van schroef door een tak of wilde eend.
Dat moest worden voorkomen. Anders kon je wachten op witte of zwarte rook... zonder een Roomse Paus...
Een brushless? Die liert bruusk door. Chopt door alles heen...
Geremd vermogen van de 3 torretjes? Bijna 1 kilowatt.... Zou dat getrokken worden,
dan slaat de boot in stukken... niet te houden.
Mooie link... had je die al gevonden?
https://www.pt-boat.com/
Gr Bas