1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Volgens mij is dat niet het geval.
Morgen eens een servo aansluiten ipv de regelaar.
Dan kan ik kijken of hij de volle uitslag heeft.

Of in een menu waarop alle kanalen te zien zijn. Je gebruikt toevallig geen flightmodes die je in vlucht verzet ofzo. Mss is deze onwetend ergens aan gekoppeld.

Dat is niet mogelijk, andersom zou nog kunnen maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Als je een paar keer op Page drukt krijg je het scherm dat hierboven bedoeld word.

Kijk ook even de regelaarinstellingen na of programmeer ze opnieuw. Bij YGE regelaars en klonen willen de instellingen een enkele keer wel eens spontaan 'verdwijnen'.

Ik ben nu aan het testen met een servo.

Laatst bewerkt:
Dat weet ik niet.

Ik kan wel een curve maken zodat hij over de hele weg werkt, maar vraag me af of dat goed is.

Met mijn smartphone verstuurd

Laatst bewerkt:
Uitslag van de oude zender vergelijken met de nieuwe zender.. Gewwon een servo aan een ontvanger op de oude zender, op een papiertje aftekenen hoeveel die beweegt, dan een servo aan de nieuwe ontvanger zender en nog eens meten. Het zou kunnen dat de servoweg van de nieuwe zender groter is en zo groot dat de ontvanger in de war raakt... Laat maar even weten wat je gemeten hebt.

Gerben

Zo moeilijk zou ik het niet maken.

Zo stel je de YEP in met rem:

Leer de curve aan via stick - 100...10%
0...5% is dan de rem
6...9% is windmilling positie
10...100% is gas

Dus:
1. gas open
2. stroom aansluiten
3. wachten op piepjes
4. gas niet helemaal dicht doen (bijv 10%)
5. wachten op nog meer piepjes
6. gas dicht

Daarna de instellingen goed zetten met de ProgCard II
(want bij aansluiten met gas open reset je de ESC settings)

NB. Geen rem dan gas helemaal dicht en daarna instellen met progcard 2

Aantal volt zou geen zier mogen uitmaken. Futaba en Frsky zullen een andere puls breedte hebben. Vandaar mijn vorige antwoord.

Dat eerst doen en dan je regelaar instellen met de kaart.

Het probleem zit niet in de regelaar, ik heb Bert destijds de instellingen gegeven en dan werkt hij perfect.
Hij heeft het ook altijd bij de Futaba gedaan.
Trouwens, de YEP is een andere regelaar dan de Sunrise, hij lijkt hetzelfde maar is technische en softwarematig anders.

Bert, was je Futaba spul ook HV?
Als dat niet het geval was, dus de Futaba zooi was LV, dan kan je opto wel eens in de war zijn.
En anders is het wat Gerben zegt, kijken of de uitslag hetzelfde is.

Zaterdag zijn we in Maasdriel F5B aan het vliegen.
Als je tijd hebt dan kan je wel even daar naartoe komen met de kist, progcard en een extra servo.
En anders heb ik volgende week donderdagavond wel even tijd.

GJ

Ah,, ik loop achter...
HV..
Ik ben bang dat je opto een beetje gek doet.
2 of 3 diodes in de voedingslijn opnemen kan helpen.

GJ

Het gekke is dat het de eerste tijd wel goed ging.

Laatst bewerkt:
Een opto werkt ongeveer zo.
Er zit een ledje aan de ontvangerkant, dat werkt op ongeveer 2 volt.
Die spanning wordt bereikt door wat weerstandjes tussen de 5 Volt voeding te zetten.
Aan de andere kant zit een soort lichtgevoelig celletje.
Het ledje gaat knipperen op de pulsjes die uit ontvanger komen en worden opgevangen door het lichtgevoelige celletje.
Dus zonder verbinding tussen die 2.
Als de spanning op het ledje hoger wordt (omdat je HV gebruikt) kan het zijn dat het ledje stuk gaat of andere rare dingen gaat doen.
Dat kan ook na een tijdje gebeuren.
Ik zal even kijken of ik morgenavond kan.
Ik wil nog wel even 1 of 2 vluchtjes maken met de nieuwe F5B kist, dus ik moet morgen hard aan de slag.

Ik bel je morgen wel even.

(ik heb eventueel een reserveregelaar voor je).

GJ

Back