1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Bertus, 14 sep 2012.

  1. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Rustig aan.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  2. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Ik ook weer wat geleerd, handig!
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Tuurlijk kan hij op 2 lipo's (als dat echt het probleem is).
    Gewoon en spanningregelaar ertussen, hooguit 2 kwartjes handel.

    GJ
     
  4. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Oke dat is dan alvast een opluchting.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  5. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Als je vanavond tijd en zin heb
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Vandaag een nieuwe rolroerservo geplaatst.

    Morgen hoop ik weer te kunnen slepen.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  7. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Verder weer een super dag gehad 3 man veel kunnen slepen.
    Deze week hoop ik me er weer in de regelaar en de telemetrie te kunnen verdiepen.
    Zal met enige schroom weer de tijd van mijn maat in moeten roepen.

    Met mijn smartphone verstuurd
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    @ Bertus, ik las ergens dat jouw motor hallfstick al volgas loopt, je weet toch dat je de regelaar kunt leren ?
     
  9. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Volgens mij gaat hij in beide gevallen van 0 tot 100 %
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  10. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Vandaag de prachtige velgen gemonteerd man wat ben ik er blij mee.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  11. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Hier de foto's van de

    Een stukje

    Wieldop
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  12. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Mooi bert ;)
     
  13. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Zou het zelf zo niet aansluiten. De veiligheidsconnector zou ik tussen de dubbele connector voor het aansluiten van de accu's en de stroomsensor plaatsen en niet in de zwarte min leiding, maar in de rode plus leiding.

    In de huidige situatie is de stroomsensor ingeschakeld zodra je de accu's aansluit. De veiligheidsconnector heeft hier nu geen invloed op. Bovendien kunnen er door de onderbroken min (veiligheidsconnector los), die ook de gemeenschappelijke min is er via de stroomsensor rare ciruits ontstaan die de sensor vernielen.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2015
  14. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Straks krijg ik een andere sensor die zit om de plusleiding.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  15. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Ik weet niet hoe je de hele stroomvoorzienig van je Piper hebt opgebouwd, maar de kans is erg groot dat de oorzaak ligt in het onderbreken van de min draad naar de ESC terwijl de sensor al aan de accusanning is aangesloten.
     
  16. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Dus ook al heb ik straks een sensor die om de plus gaat kan ik beter altijd de plus onderbreken?
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  17. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Eèn van de tien geboden van de elektrotechniek luidt: " Plaats nooit een schakelaar (en dat is jouw veiligheidsconnector) in een massadraad" .

    Ee ander gebod luidt: "Plaats een schakelaar die een systeem uitschakeld direct achter de voeding". In bij jou niet het geval. Bij aangesloten LiPo's en verwijderde veiligheidsconnector blijft de stroomsensor ingeschakeld.
     
  18. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Uhm dat is duidelijke taal.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
  19. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Een stroomsensor met een ferritring en een Hallsensor meet het magetisch veld om de draad. De sterkte van dit veld is een maat voor de stroom door de draad. Het is contactloos meten.
    De veligheidsconnector zit dan weer direct achter de LiPo. Maar die onderbreking door de veiligheidsconnector in de min draad zit me niet lekker.

    Maar ga je de accuspanning nog meten? In dat geval zou ik de veiligheidsconnector zeker verplaatsen naar de plus draad en de plusdraad van de spanningsmeter aansluiten na de veiligheidsconnector. Ander beland je in dezelfde situatie.

    Zou de connector eigenlijk voor de zekerheid altijd verplaatsen naar de plus draad....
     
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    De accu spanning meet ik via de balanceer stekker.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015

Deel Deze Pagina