1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

@ Bertus, ik heb om mijn nieuwe quad een mooi systeem voor die veiligheid.
De motoren gaan pas op scherp als ik snel links en daarna rechts rudder geef.

Ik weet niet of zoiets te realiseren is op jouw kist, maar het is erg handig.
Wellicht kun je op je zender een killswitch activeren zodat er niks gebeurt als je per ongeluk tegen je gas-stick stoot. Ik gebruik voor mijn helikopter de autorotatieschakelaar, de motor loopt dan stationair, en ik kan veilig wandelen met de helie zonder het gevaar dat iets de gas-stick doet bewegen, en als ie dan beweegt gebeurt er niets ;)

Bij de juiste soort weerstand niet.
Wordt de stroom juist beperkt.

Daardoor geen vonk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Weerstand zo kiezen dat je toch een vonkje hebt, als indicatie. Geen vonk betekent namelijk dat de ingangs-elco's, die grote ronde tonnetjes, kapot zijn. Als die kapot zijn, volgt de rest van de regelaar snel.
Mijn advies qua wel/niet vonk: werken met een kamikaze-konnektortje aan dun draadje die als eerste verbinding, en dus de vonk, maakt. Vervolgens de hoofd-connector aansluiten.

Laatst bewerkt:
Weerstand zo kiezen dat je toch een vonkje hebt, als indicatie. Geen vonk betekent namelijk dat de ingangs-elco's, die grote ronde tonnetjes, kapot zijn. Als die kapot zijn, volgt de rest van de regelaar snel.
Mijn advies qua wel/niet vonk: werken met een kamikaze-konnektortje aan dun draadje die als eerste verbinding, en dus vonk, maakt. Vervolgens de hoofdconnector aansluiten.

Ik snap wat je bedoel altijd lastig de juiste keuze te maken.

Tsja, net wat je wilt.
als het je 140 euro waard is:
http://www.rc-electronic.com/downloads/pdf/produktbeschreibungen/SPS_Faltblatt_DE.pdf

Of aan de buitenkant twee 4mm goudcontacten en een overbruggingsstekker. Als je voor een van de twee goudcontacten nou een Jeti anti-vonkstekker neemt, is je vonkprobleem ook meteen opgelost.
Anti-Blitz JETI - Elektromodellflug Infos

Gerben

@ Gerben dat is misschien wel wat voor me.
Ik heb even een test gedaan wat Rob voorstelde maar dat klinkt niet zo goed als ik gas geef.

Ik ga eerst zelf nog iets proberen.
Een stekker met 3 pootjes waar er 2 langer van zijn.
Dan maakt hij eerst contact met de weerstand daarna met de volle mep.
verstuurd met mijn mobiel

Laatst bewerkt:
Het zijn de xt-90 stekkers idd
Het lukt alleen niet om er 3 pootjes in te maken.
Voorlopig blijft het even bij het oude denk ik.
Totdat ik een helder idee krijg.:p

Zaterdag 2 laders en een vliegaccu besteld.
Nu zal wachten op een volle accu er wel niet meer bij zijn.
Vanmorgen een tekeningetje gemaakt om een mooi kistje te maken waar zowel de laders als de accu's in passen.
Morgen hoop plaatmateriaal halen om te timmeren.
Hoe de laders op zijn plek moeten blijven moet ik nog bekijken.

Laatst bewerkt:
Vandaag begonnen met een laadstation.
Maar ik ben er nog niet uit het leek me handig om 1 koffer te maken voor zowel de laders als de vliegaccu's
Maar ben er nog niet uit hoe de laders en de accu's vast moeten.
Misschien worden het toch 2 aparte koffers.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Bertus!, je mag mijn surproisje de 9e wel ff omhoog sleuren :D woohooo

Mijn antivonk oplossing: https://plus.google.com/photos/101090536221151243971/albums/5528685857608739457

Dank je
Iemand ook enig idee hoe ik de laders veilig vast kan zetten?
En ik wil er ook een display er in hebben om te zien hoeveel volt er nog in mijn auto accu's zit.
Is dat mogelijk en zo ja hoe?

Ik zal eens verzinnen of ik ook zoiets kan maken in 1 stekker een soort plug zeg maar.

Laatst bewerkt:
Mijn maat is een mooie energie meter aan het maken.
Ik kan dan aan het einde van de dag zien hoeveel ah ik gebruikt heb.

Laatst bewerkt:
Vandaag de laders vast gezet.
In de koffer komen niet de accu's zoals ik eerst van plan was.
Nu moet ik nog achter piano scharnier aan.
Wat ik nog heb liggen is te groot.

Het bakje waar de niet gebruikte laadkabels in kunnen.

Hele kleine beugeltjes houden de laders op hun plek.
Het was best eng op de cirkelzaag maar mijn vingers zitten er gelukkig nog aan.:p
Op het deksel komen straks de accu's te liggen tijdens het laden.
Waarschijnlijk worden de laadkabels nog korter.

Nu de 2 laders die in bestelling zijn er nog bij.

Hoe het deksel dicht moet blijven ben ik nog niet uit misschien met een sterke magneet.
Maar het is een handzaam kistje geworden zo.

Laatst bewerkt:
Ik ben ondertussen aan het bedenken geweest om met 1 stekker/plug de stroom van en op je regelaar te zetten.
Ik wil dat graag aan de buitenkant van het model kunnen doen vanwege de veiligheid.
Nu heb ik het volgende bedacht.
Als ik van kunststof een buisje heb waar ik 3 vrouwtjes stekkers in maak.
1 en 3 zijn de plus en 2 is de weerstand om de vonk tegen te gaan.
Als ik nu op de 1 of andere manier 3 mannetjes aan elkaar kan solderen kan ik een mooie plug (blauwe gedeelte) maken.

Laatst bewerkt:
Allemaal leuk bedacht maar 1 keer met de ritssluiting van je jasje over de gasknuppel,
en ja dan gaat het fout. Oeps hoe weet ik dat.

Gr Han.

Ja we moeten op blijven letten Han anders wordt het wel erg saai.
Vandaag naar de bouwmarkt om te kijken of ik een stukje piano scharnier kan scoren voor mijn accu kist.
Maandag hoop ik dan weer verder te kunnen.

Allemaal leuk bedacht maar 1 keer met de ritssluiting van je jasje over de gasknuppel,
en ja dan gaat het fout. Oeps hoe weet ik dat.

Gr Han.

Je kan toch throttle hold schakelaar gebruiken ? Die haal je pas om als je helemaal klaar staat.

Back