1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Haha idd.een foto zegt meer dan duizend woorden.

Aan de onderkant ligt de eerste strut te harden.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen is er een grotere prop onderweg om eens te testen wat die doet.
Als het lukt kan ik wat sneller zwevers slepen.
Mocht hier niet werken ga ik een maatje grotere diameter nemen.
 
De struts zijn ondertussen hard en liggen nu in de oven te bakken.
Dan kan ik ze verder bewerken.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hoort deze hier.

10471104_655962964486481_7887745794288992166_n.jpg


Gr Han.
 
Hoe kom je daar nu weer aan?
Vandaag heb ik me helemaal suf gesleept in Elspeet
 
Laatst bewerkt:
Aha dat heb ik niet.
Maar hij staat er weer leuk op.
 
Laatst bewerkt:
Deze week wil ik ook een nieuw pijpje in de motorkap maken.
Hij is afgebroken en zuigt nu geen lucht meer langs de motor naar buiten.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop vrijdag in schaffen te kunnen slepen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een redelijk stukje rijden Bert.
Ik zit nog te twijfelen, vanaf nu is mijn werk weer wat rustiger, normaler en ik dacht erover donderdagavond weg te rijden naar de zweefbeurs in Schwabmünchen.
Dat schijnt het helemaal te zijn.

Het enige risico is dat ik met weer een zwever, of erger nog, een sleper thuiskom.

Ik kan natuurlijk ook naar Schaffen rijden...

GJ
 
Het is idd. een leuk stukje rijden.
Ik wil trouwens alleen op vrijdag gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ben erg benieuwd hoe we de elektronica een beetje koel houden morgen.
Tot welke temperatuur is de motor veilig?

verstuurd met mijn smartphone
 
Zolang je de propmeenemer nog kunt vasthouden zonder sissen is die koel genoeg.
Dit een minuutje na de landing.

Gr Han.
 
Nou Han... als het sist dan zijn je magneten dood.

Een gewone motor mag zo'n 70 graden worden.
Een buitenloper (waar Bert mee vliegt) koelt slechter dan een binnenloper, dus na het vliegen bouwt ie nog meer warmte op.
Als je op het lagerschild zo'n 70 graden meet dan zit je wel aan het maximum.
Plettenberg (en die hebben neodym magneten) zegt dat een motor 80 graden mag worden.
Ga je heter dan demagnetiseren je magneten, waardoor je stroom toe gaat nemen en dan even later je regelaar af laat fikken.
In F5B is een te hete motor oorzaak nummer 1 van afgebrande regelaars (en als gevolg daarvan fikt het hele model af.)

Dus.. niet te heet laten worden!

GJ
 
Ik heb een asw van 7200 mm spanwijdte gesleept.
Er is een kort filmpje van wat ik al heb geupload morgen hoop ik het linkje te plaatsen.
Het was een prachtig gezicht.

verstuurd met mijn smartphone
 
Laatst bewerkt:
Back
Top