1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Hey Gerben

Het probleem met kortere veren is dat ze sneller uitgerekt zijn.
Ze mogen wel veren maar niet uitrekken.
Dat is eigenlijk het probleem.
De veren die ik nu heb zijn wel sterk genoeg maar bij een wat hardere landing rekken ze te ver uit.

Gert Jan bedankt voor de site ik ga weer eens zoeken ze lijken wel wat te hebben.

@ edit deze lijkt er aardig op wat ik wil hebben.
Zelf de haakjes buigen lukt denk ik wel.
http://www.tevema.com/webshop_nl/trekveren/t32065_nl.html
Morgen hoop ik eerst even naar de fietsenmaker te gaan kijken wat hij heeft.

De site die ik vrijdag gemaild heb heeft vanmiddag gereageerd ze vroegen 25 euro per veer. :shock::shock:
 
Ik blijf maar lezen over uitrekkende veren, als ik jouw landingsgestel met die van mij vergelijk zit daar niet heel veel verschil in.

Nogmaals, compressieveren hebben het probleem niet dat jij beschrijft.
(Je kan ze niet verder indrukken dan helemaal tegen elkaar)

Je moet er wel even iemand voor zoeken met een draaibank om bussen en een dopje voor je te draaien waar je veren in passen. Leuk klusje en je heb er nooit meer omkijken naar :)

Extreem groot is het ook niet, kijk maar HIER

Zo iets als dit dus:
vering.jpg


Misschien bestaat het welk kant en klaar, maar dat weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat is eigenlijk wel een erg mooi systeem.
Volgens mij heb ik wel eens van zulke veren gezien.
Ik heb daar eigenlijk nog niet aan gedacht dan kan hij wel gewoon veren en heb je ook niet van die starre veren nodig.

Daar gaan we weer over broeden.
Zo zie je maar niet te snel gaan slopen haha.
Bedankt voor het meedenken.
Wordt weer vervolgd.
 
Vanmiddag even bij de fietsenmaker geweest.
Hij zou een veertje voor me bestellen die de trommelremmen openhoud.
Volgens hem zijn dat erg sterke veertjes
Ze kosten een euro per stuk dus dat kan ik wel proberen.
 
Als ik zo het principe zie dat PH SVV voorsteld. Zou je eventueel voor een schokdemper van een auto kunnen gaan. Ipv dan er olie in te vullen, steek je aan de bovenzijde,zoals de foto, ee veer. Kant en klaar zou ik zo zeggen. Eventueel als het mogelijk is de olie zelf laten zitten. Geeft ook nog eens demping.
 
Als ik zo het principe zie dat PH SVV voorsteld. Zou je eventueel voor een schokdemper van een auto kunnen gaan. Ipv dan er olie in te vullen, steek je aan de bovenzijde,zoals de foto, ee veer. Kant en klaar zou ik zo zeggen. Eventueel als het mogelijk is de olie zelf laten zitten. Geeft ook nog eens demping.


jij scoort pluspunten
 
Als ik zo het principe zie dat PH SVV voorsteld. Zou je eventueel voor een schokdemper van een auto kunnen gaan. Ipv dan er olie in te vullen, steek je aan de bovenzijde,zoals de foto, ee veer. Kant en klaar zou ik zo zeggen. Eventueel als het mogelijk is de olie zelf laten zitten. Geeft ook nog eens demping.

Ik begrijp wat je bedoel maar hoe vind ik de juiste veer die de juiste kracht heeft?
Hij moet ongeveer 30 kilo kunnen hebben.
Ik wacht even de fietsenmaker af wat die veren doen.
Anders ga ik knutselen.
 
Laatst bewerkt:
Bertus,

Het gaat om de demper ,niet de veer . de veer die er om zit kun je mooi ergens zetten waar ze mooi kunnen zijn .
de veer moet in de demper komen zodat de demper bij de uitgaande slag de verende werking krijgt . Hiervoor moet je dus de binnenkant van de demper op meten .zodat je weet wat voor een diameter je nodig hebt en de lengte (voorspanning is dan de kracht op het wiel gemeten .60% tot 75% van het toestel gewicht per wiel
 
Ik heb mijn bericht even gewijzigd maar ik begrijp wat je bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Misschien ten overvloede, maar bij het landen via mijn systeem van de opgesloten veer is het de een compressie slag welk de veer maakt. Met als gevolg dat je de veer niet verder kan comprimeren dan dat alle ringen tegen elkaar liggen. (Props blijven zo ook mooi van de grond gevrijwaard).

Welke veerkracht je hiervoor nodig hebt weet ik niet precies.
Wij hebben het destijds een goede stevige veer gepakt en die was gelijk goed.
(De empirische methode is wel een van mijn favorieten)
 
Ja dat snap ik en dat is het grote voordeel.
Maar als hij tegen het einde klapt moet het zaakje wel heel blijven.
Welk gewicht heeft jou kist en welke veren heb je gebruikt?

Als ik 2 keer verkeerde veren bestel kan ik voor hetzelfde geld een koolstof landingsgestel maken.:p
 
Mijn BigLift weegt een Kilo of 5 á 6
Mijn poten zijn van 4.5mm verenstaal dus die geven eventueel nog iets mee (niet veel).

Ik heb de een poos geleden een rotte landing gemaakt, gevolg landingsgestel heel
Maar de bodem uit de BL, sterk zat dus.

Gewoon geen rotte landingen maken :mrgreen:
(sneller gezegd dan gedaan)
 
Nog weinig nieuws te melden over de veren.
Ben wel druk op zoek naar veren in winkels die ik op de fiets afkan.
Ben ondertussen ruim 40 km fietsen verder maar nog geen veren.
Wel knap je lekker op in de buitenlucht.
De volgende route is naar de Goudse ijzerwaren winkel. (22 km fietsen;))
Daar wil ik morgen naar toe.
Zo blijf ik lekker bezig.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een ritje gemaakt maar zonder veren.
Nu nog 1 keer naar een bromfietsen winkel als dat niet lukt wordt het verbouwen.

Sinds gisteren heb ik weer 250 AH lood accu er bij zal nu niet snel meer zonder zitten.
De mogen ook veel verder leeg worden getrokken als semi traktie.
5 van deze rakkers.
https://nl.rs-online.com/web/p/lead-acid-rechargeable-batteries/7073468/
De aggregaat zal nu wel niet meer nodig zijn verwacht ik.
 
Ik heb internet eens afgezocht of er meer waren met het veren probleem (niet zo slim om er niet eerder naar te zoeken)
En ja dus er zijn er meer en het is heel simpel op te lossen.
Alleen doet he voorbeeld het niet helemaal goed.
Als ik door het opgelaste moertje een sterk boutje draai.
Dan kunnen er aan twee kanten veren of o-ringen of broekriemelastiek op
Hoe simpel kan het zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eerst dubbele veren althans de veren die ik heb opmaken.:p
Morgen hoop ik de piper weer van zolder te halen en eens te kijken welke maat moertjes gebruikt zijn.
Dan sterke boutjes zien te vinden die niet buigen.
Anders misschien glad verenstaal gebruiken.
Wordt weer vervolg in iedergeval.


verstuurd met mijn smartphone
 
Vandaag aan de gang geweest met de veren en erg tevreden hoe het werkt.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe wielen kosten incl. verzenden bijna 40 euro.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top