1:4 vw T1

• Topicstarter Topicstarter scaleproductions
  • Startdatum Startdatum
S

scaleproductions

Guest
Beste forumleden,

Na lang als gast op dit forum rond te snuffelen heb ik beslist om mij aan te melden en mijn projectje ook eens te posten.

Het is een schaalmodel van een 1962 volkswagen t1 samba, momenteel nog in opbouw. Het is de bedoeling dat hij zal kunnen rijden, daarvoor gebruik ik een 40cc 2,2pk motor van een bosmaaier. In het begin van dit schooljaar mochten we onze aanvraag van het eindwerk indienen. Ik zat al lang met de gedachte om mijn busje voor mijn eindwerk te gebruiken. Het onderwerp dat ik uiteindelijk mocht gebruiken was het hybrideprincipe.
foto's

IMG_6359.jpg

IMG_6384.jpg

IMG_6385.jpg

IMG_6379.jpg

IMG_6387.jpg

verdere duidelijke foto's volgen nog, tips, commentaar en uileg zijn welkom
Tips en commentaar welkom
grtzzz

leuk project heb je, ik twijfel alleen of die motor het wel aan kan met 1/4 scale aan staal.
er zit toch een behoorlijk gewicht in zo.

succes met de bouw

leuk project heb je, ik twijfel alleen of die motor het wel aan kan met 1/4 scale aan staal.
er zit toch een behoorlijk gewicht in zo.

succes met de bouw

@ PE5ED: ja ik ben al op diverse volkswagenforums actief en al veel informatie kunnen vinden.

Ik hoop dat het zal werken, 2,2PK is toch al wat. Betere foto's:
IMG_6458.jpg

IMG_6457.jpg

Ik had eerst de 1:5 velgen gekocht maar die heb ik nu omgewisseld met de hpi velgen, die passen beter qua schaal enzo

groetjes

ik denk wel dat die vooruit komt niet hard maar toch.
ik en mijn baas hebben vorig jaar ook een bosmaaier (48,7 cc 3,0 pk) gesloopt en er een go gart van gemaakt.
Wel wat meer vermogen maar denk ook meer gewicht.
reed wel maar niet hard.

Trouwens een zeer mooi project, ga het zeker volgen

we gaan het zien, je kan altijd nog wat aan die motor doen met bijvoorbeeld een ander uitlaat of iets.
ik denk dat je nog wel een pk of twee er bij kunt snoepen.
ik heb zelf een Baja met een 29cc tuning kit en uitlaat daar komt 4,4pk uit met een koppel van 4 Nm.
dan moet je zeker meer power uit 40cc kunnen halen.

keep up the good work

hallo
leuk projectje zeg,
enkel is het niet te zwaar voor die bandjes??!!
is de opbouw van alu maken niet lichter dan staal??!!
en je kan wel pk hebben,maar de vertraging is toch wel belangrijk,
kijk eens bij de truck topic van het bouwen van een 1:4 parijs-dakar truck,met rolstoelmotor electro is dat maar de banden of je kan meer info uitwisselen met diegene,
mvg markioo

Voor alle duidelijkheid, het is niet de bedoeling dat de bus echt vlug gaat, als hij zowel op tweetakt als op elektriciteit kan rijden zou ik heel tevreden zijn. Ik ben nog op zoek naar een goedkope(liefst uit gebruikte toestellen) elektromotor. Welke neem ik best? Is een ruitewissermotor interessant? Ik hoop dat de wielen sterk genoeg gaan zijn:p

groetjes

misschien dat een startmotor geschikter is voor een 1:4. Werkt wel op 12 volt. Als je er 1 zoekt. Ik heb er nog 1 liggen.

hallo
wat ik in mn eerdere reactie al zei,rolstoelmotor/vertraging en informeer bij die truckbouwer Alfistie voor wielen die sterk genoeg zijn,
mvg markioo

Laatst bewerkt:
wel een heel erg leuk project maar of inderdaad die wielen erg sterk zijn betwijfel ik .
nou is mijn dakar truck dan wel een uitzondering omdat ik niet op een kilo meer kijk en inmiddels over de 200kg zit.
daarom heb ik ook twee motoren gebruikt en 4 vertragingen erachter zitten anders gaat ie veel te hard.
nu rij ik in de laagste versnelling ongeveer iets harder dan loop snelheid en dat bevalt best www.modelbouwtruck.nl staat mijn complete bouwverslag

wel een heel erg leuk project maar of inderdaad die wielen erg sterk zijn betwijfel ik .
nou is mijn dakar truck dan wel een uitzondering omdat ik niet op een kilo meer kijk en inmiddels over de 200kg zit.
daarom heb ik ook twee motoren gebruikt en 4 vertragingen erachter zitten anders gaat ie veel te hard.
nu rij ik in de laagste versnelling ongeveer iets harder dan loop snelheid en dat bevalt best www.modelbouwtruck.nl staat mijn complete bouwverslag
:eek:RESPECT voor die truck, Ik heb je project al meerdere keren doorlopen, echt mooi. Wat die wieltjes betreft: de motor hangt erin en de bandjes worden quasi niet ingedrukt, ik heb er goede hoop op, ondertussen al de achter en vooras gemonteerd,
PB060105.jpg

PB060104.jpg

PB040094.jpg

tot de volgende:p

wel een erg leuk project zo die bus dat hou ik in de gaten.
denk wel om het gewicht want daar vergis je je al snel in net als ik.
vorig weekend heb ik voor het eerst echt goed gereden met de dakar en dat ging reuze goed.
stoeprandjes gras zand niks wat hem tegen houd met die 4x4.
komende winter maanden ga ik met de achterzijde verder en wil ik alles in kleur spuiten.
succes met de bus ik wacht af wat het gaat worden

halloo
gaaf vw bus zeg

een kameraat en ik zouden ooit eens het busje bouwen
a_team_400x300.jpg

ook met een bosmaaier motor we hadden het chasie af toen kwamen we
bij de banden we konden gaan banden vinden die maar van 5/6 kilo konde hebben dus vandaar het het busje zit licht (al 2 jaar)
maar wat vor banden het je bij jou er onder??
gr joost

halloo
gaaf vw bus zeg

een kameraat en ik zouden ooit eens het busje bouwen
a_team_400x300.jpg

ook met een bosmaaier motor we hadden het chasie af toen kwamen we
bij de banden we konden gaan banden vinden die maar van 5/6 kilo konde hebben dus vandaar het het busje zit licht (al 2 jaar)
maar wat vor banden het je bij jou er onder??
gr joost

Het zijn 4 voorwielen van een HPI baja, de onroad banden. Ik zou het chassis eens moeten wegen maar de wielen kunnen het voorlopige nog aan, hopelijk blijft dit zo:p Die A-team bus heb ik ook altijd gaaf gevonden, vooral niet opgeven ;)

groetjes

Back