1:4 vw T1

• Topicstarter Topicstarter scaleproductions
  • Startdatum Startdatum
hmmm.. komt er ook nog een vorm van wielophanging/vering op, of blijven de assen vast op het chassis?
de voorvering is makkelijk te maken van een T1, kijk maar naar de Tamiya Sand Scorcher. :)
de vering voor de achterkant zou wel moeilijker zijn ivm de aandrijving.

knap bezig. voor meer info moet je eens horen bij flat4free. is zowat de grootste luchtgekoelde community die er is in de lage landen.

en moest je eens iets moeten opmeten... ik heb er eentje staan op schaal 1:1 maar dan wel dubbel cabine pick up.
voor andere info zou ik misschien ook bob van bbt4vw even contacteren. hij heeft polyester modellen gemaakt van de bus-kas. maar kan je zeker ook verder helpen met dingen wat betreft ophanging, motor....

voor de rest, dit blijf ik volgen...

greetz rigor

knap bezig. voor meer info moet je eens horen bij flat4free. is zowat de grootste luchtgekoelde community die er is in de lage landen.

en moest je eens iets moeten opmeten... ik heb er eentje staan op schaal 1:1 maar dan wel dubbel cabine pick up.
voor andere info zou ik misschien ook bob van bbt4vw even contacteren. hij heeft polyester modellen gemaakt van de bus-kas. maar kan je zeker ook verder helpen met dingen wat betreft ophanging, motor....

voor de rest, dit blijf ik volgen...

greetz rigor

Dank voor de reactie's
Ik ben actief op flat4free, wallie als naam daar. Mijn broer heeft ook een 1:1 staan, een split van '65 11 raams.
Wat de vering betreft, op de achteras is de mechaniek voorzien maar voorlopig heb ik de boel vastgezet, dat zijn dan eventueel dingen voor later.

groetjes

updatje
motortje zit er nu goed in hoop ik, morgen mss even testen. Verder heb ik nu ook al een ruitenwissermotor die ik eerst ga gebruiken voor de hybride aandrijving en na de presentaties ga ik die als stuurservo gebruiken.
foto's:
PB240118.jpg

PB300126.jpg

PB300125.jpg

PB240121.jpg

grtz

echt mooi man, ik ben het ook van plan, maar dan wil ik het motorblok ook zelf gaan bouwen, en aleenmaar lichtgewicht onderdelen gebruiken, gaat wat sneller en is makelijker te vervoeren,
maar ik vol deze topic al een tijdje, ik wil wach af hoe het resultaat is,;)

echt mooi man, ik ben het ook van plan, maar dan wil ik het motorblok ook zelf gaan bouwen, en aleenmaar lichtgewicht onderdelen gebruiken, gaat wat sneller en is makelijker te vervoeren,
maar ik vol deze topic al een tijdje, ik wil wach af hoe het resultaat is,;)

Hopelijk heb je dan een ruim budget en of voldoende kennis en materiaal. Ik was dat in eerste instantie ook van plan, je ziet het al helemaal voor je, een echt werkende boxermotor. Met wat meer ervaring en inzicht ben ik al vlug afgestapt van dat idee =p Ik ga al blij zijn dat ik deze tegen de binnen 2jaar afheb. succes mat jou project!
PC180132.jpg

PC180131.jpg

PC180130.jpg

P1030144.jpg

PC180133.jpg

tot de volgende

mooi carrosseriewerk. Gewoon met het bolle hamertje op een aambeeld? Is het geen optie de bodypanelen in kunststof te maken? Glasvezel, thermoform,... Ook om gewicht te sparen?

geweldig dat zo weer te zien hhm heerlijk ouderwets hand werk.
zelf heb ik alvast voor een volgend project een 2 cylinder dieseltje gekocht

prachtig.. ik ben nu eerst bezig met de motor de wagen eromheen komt later XD
maar ik blijf je volgen,
ik ga zelf denk ik of een kever of een karmann ghia of onze eigen Mercedes Benz W124 maken, overigens ik had al een tijd terug plannen om een busje te maken, toen ging ik het googlen en kwam ik opp deze pagina, uit respect voor jou unieke bus had ik mijn plan toen dus maar veranders,
edit: wat is de diameter van die wielen eigenlijk? want ik zat te denken aan grasmaaierwielen(25 cm) maar deze zijn wel vel mooier, past beter bij het busje nietwaar? ;)

Laatst bewerkt:
maar grasmaaier wielen zijn toch meestal gewoon harde plastic schijven?

veel grip zullen ze dan op beton of asfalt niet hebben...

prachtig.. ik ben nu eerst bezig met de motor de wagen eromheen komt later XD
maar ik blijf je volgen,
ik ga zelf denk ik of een kever of een karmann ghia of onze eigen Mercedes Benz W124 maken, overigens ik had al een tijd terug plannen om een busje te maken, toen ging ik het googlen en kwam ik opp deze pagina, uit respect voor jou unieke bus had ik mijn plan toen dus maar veranders,
edit: wat is de diameter van die wielen eigenlijk? want ik zat te denken aan grasmaaierwielen(25 cm) maar deze zijn wel vel mooier, past beter bij het busje nietwaar? ;)
Gewoon er volledig voor gaan, pas je op je weet waar je aan begint maar niet waar je gaat eindigen. zeker foto''s posten he, De diameter van de wielen zijn 17 cm als ik mij niet vergis en een breedte van 6cm. Met veel geduld kom je er wel, ik ben zelf maar een jaar ofzo ouder dan jou dus :-p
groetjes

mooi carrosseriewerk. Gewoon met het bolle hamertje op een aambeeld? Is het geen optie de bodypanelen in kunststof te maken? Glasvezel, thermoform,... Ook om gewicht te sparen?
ja met een bolhamertje en een klein aambeeldje. Ik wilde voor mezelf alles uit staal maken. Qua ervaring had ik niets en met dit project leer ik enorm veel bij naar materialenkennis, techniek,... hopelijk ziet hij er ook uit als hij klaar is he. Het plezier zit hem in het maken :p

Eindelijk eens de tijd gehad om verdere foto's te uploaden
In de avondles hebben we het frontje in een keer gemaakt, veel beter dan het kloppen met een hamer en een aambeeldje :p:
DSCN8364.jpg

DSCN8363.jpg

DSCN8321.jpg

DSCN8320.jpg

DSCN8319.jpg

zo, hopelijk vlug nog een update

groetjes
Hannes

Back