1:8 buggy/truggy brushless topic

als je echt wat wilt kun je beter het hele brandstof schema er uit gooien .
een beetje een pre millennium indeling ,niets voor elektro.

wat denken jullie van 1 motor voor en 1 motor achter.en het midden gedeelte vrij naar keuze in te delen.
de koeling van de motor via de bodemplaat ,als die van alu is .

laat maar word niks gewoon een licht en sterk plastiek chassis nemen
is beter denk ik .

ps is een truggie niet gewoon iets met de zelfde banden en afmetingen.
ongeacht 2wd 4wd diffs en indeling vh chassie .

groeten wiebe,

Hier word nog bijna helemaal niet met electro gereden.
wel heb ik een wedstrijd truggy rijder zitten te frustreren door zijn nitro truggy met m'n ERBE bij te houden. (mja.. dat krijg je met het koppel van brushless)
Ik hoop dat het zich hier iig snel meer word. het mooi vind ik dat je door de weeks 'savonds ook op de baan kunt rijden, van electro heeft immers niemand last. :)

's avonds kunnen rijden op de baan is een absoluut pluspunt. Ik heb echter ook een RB5 (2wd electro buggy, dus vraag ik me dan af...waarom een 1:8 aanpassen als de 1:10 klasse al zover ontwikkeld is ;-)

Ik wil voornamelijk 1:8 rijden omdat het een stuk groter is dan 1:10, zwaarder, dikker etc. En het voelt zich stabieler aan...

Met de 1/8's heb je niet zoveel last van gaten in de ondergrond. heb een SC10, een MF2 en (had) een RS4 MT. allerdrie erg leuke 1/10 auto's. maar als de baan een beetje toegetakeld is, zitten ze stuk voor stuk de helft van de tijd in de lucht.
er is absoluut niets mis met 1/10. maar het formaat van 1/8 heeft zo z'n voordelen. :)

Hallo
1/8 Buggy's intereseren me erg veel, en ik heb veel interesse in een Losi 8ight-E.
Is hij aan te raden om op grasvelden, jumps en andere offroad taferelen mee te rijden?

Gelukkig zie je nu dat bijna alle fabrikanten met een brushless conversie komen voor hun brandstofmodellen. Ik blijf dan echter het idee hebben dat het een conversie is, dus een aanpassing...en dat is nooit optimaal. De markt is er jammer genoeg nog niet naar, maar in de toekomst verwacht ik toch dat ze een buggy of truggy van de grond af gaan opbouwen rondom de electromotoren en accu's.

nét dat is mogelijk door Fioroni, ikzelf heb toen geopteerd voor deze kit van Fioroni OT omdat dit ene héél ander chassis betreft waardoor de accu's in een saddle pack formaat komen te liggen + de motor, midden diff enz... allemaal zijn herplaatst voor een optimale gewichtsverdeling.

dus niet 'zomaar' een conversie in dit geval, alleen de prijs is ook aan de mindere kant :rolleyes:

ik moet ook zeggen dat dit gewoonweg su-per rijd, ligt geweldig op de baan en tijdens het springen heb je mega veel controle omdat hij bijna vlak door de lucht zweeft(!).

mijn setup :
IMG_4968.jpg

IMG_4973.jpg

Hallo
1/8 Buggy's intereseren me erg veel, en ik heb veel interesse in een Losi 8ight-E.
Is hij aan te raden om op grasvelden, jumps en andere offroad taferelen mee te rijden?

Kijk eens op "you tube" tik daar losi 8ight buggy of truggy en oordeel zelf :mrgreen:

Ik ben zeeer te spreken over mijn losi 8ight T- E.
MGM 160Amp, neu 1650 KV, LiPo 5S 5000mAh ( Hyperion :mrgreen: :mrgreen: )
Ook te zien op you tube op een 1:10 baantje met 4S A123 ;
mgQiZRsV13Q[/media] - LOSI 8T 4S A123

Laatst bewerkt door een moderator:
*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Okay,dan laat ik mijn Losi`s ook maar even zien,heb ik toevallig ook net gedaan in een ander topic maar dat terzijde.
Eerst mijn Losi 8ight-E 2.0 met Mamba Monster regelaar en Medusa 2000KV 70mm lange motor.

2009060121024x768.jpg

En met body....

Airbrushbodys4.jpg

En dan heb ik nog een Losi 8ight-T 2.0 waarvoor ik nog wacht op de Losi conversion kit,ik verwacht deze de komende week :-)
Voor de truggy heb ik een MMM 2200kv combo klaar liggen..
Ook de truggy is voorzien van diverse alu upgrade`s en een center smartdiff.

Detailfotosbody3.jpg

En nu een fototje waar ze alle op staan...
De middelste is een 8ight-T 1.0 die inmiddels een ander baasje heeft gevonden.
Alle body`s zijn van Jconcepts en geairbrushed door Maiden van het Truggyforum..

Airbrushbodys2-1.jpg

Dat weet ik ;) Maar velen hier nog niet.

Overigens de 2.0 heeft gereden en tja Tekin heeft wat in de post zitten naar me zeg maar :( (Jij weet genoeg hahahaha)

Heeft iemand ervaring hier met een Hacker C50 Maxx 14.4V in een 1:8? En zo ja, welke auto, regelaar, accu etc. gebruik je?

Alvast bedankt,

Patrick

De C50 ga je alleen plezier van hebben als je 6S gaat rijden: Kv (rpm/V) 1624 (Dit komt dus neer op 24000 rpm op 4S en op 6S 36000 rpm.

Wil je 4S gaan rijden zou je moeten kijken voor een +- 2200kv motor de Hacker is met zijn max 70A een beetje te zwak naar mijn idee.

De C50 ga je alleen plezier van hebben als je 6S gaat rijden: Kv (rpm/V) 1624 (Dit komt dus neer op 24000 rpm op 4S en op 6S 36000 rpm.

Wil je 4S gaan rijden zou je moeten kijken voor een +- 2200kv motor de Hacker is met zijn max 70A een beetje te zwak naar mijn idee.

Deze motor heeft een kv van 3600 hoor. Op 3S zou deze het heel goed moeten doen. Maar ik zoek dus iemand die met de motor ervaring heeft en in welke auto. Iemand? :)

Ja, ik weet dat hij een hoge kv heeft en dat dat niet zo geschikt is voor 1:8. Maar als ik deze in een 1:8 ga gebruiken wordt het natuurlijk een zo licht mogelijk auto (buggy ofzo)

Hoge kv is niet per se ongeschikt voor 1:8 hoor.
Neem bijvoorbeeld de Novak HV-Maxx/HV-Pro series.
de 4.5T van de HV-Maxx serie is een 4400kv motor, en deze is geschikt voor 4s Lipo. (dit heeft m'n vader in z'n E-maxx zitten, en dat werkt perfect. ) :)

Back