10 meter tender scratchbuilt 1:10

luik

Hay,

Als dat luik verplicht is kun je het misschien de functie van doorgang geven. Dit betekend wel dat het toch van een grotere afmeting dan standaard 50 x 50 zal moeten zijn, om er fatsoenlijk gebruik van te kunnen maken. Wellicht langwerpig voor voldoende hoofd ruimte. Bijvoorbeeld midscheeps in de lengte geplaatst, scharnierend over de lange kant? Het is natuurlijk wel een bindende factor voor de inrichting van je interieur, dus wellicht ga je liever voor een deling in- of overstap van de cockpit-ruit.

HJ

Haje, op zich leuk idee, maar in werkelijkheid werkt dit niet, vaak zit dit luik boven een bed. is het wel functioneel, maar niet "snel" toegankelijk. en als je het veel groter maakt, zit je weer met sterkte van het luik (ivm classificatie van zeewaardigheid)

Luik

Kuperus,

Inderdaad, het zou wel duidelijk gevolgen hebben voor het interieur. Ik had het me niet dadelijk gerealiseerd, maar dat luik zou erg duur worden, want zoiets is niet standaard. Persoonlijk denk ik dat het een heel nette oplossing zou zijn, maar wellicht niet toepasbaar in dit project.

Groet HJ

50x50 is dacht ik genoeg voor B. je kunt dan zelfs zeggen dat je dit als toegang tot het voordek gebruikt, zonder daadwerkelijk op het voordek te komen (dan zit je weer aan een zeerailing vast, die we niet willen)
net een mailtje gehad van Jan-Marten, met de nieuwste versie van de kieuwen op de ontwerptekening.
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
SLICK!! very nice...

alleen die radarbeugel vind ik er niet mooi uit zien, net alsof die van 2 buizen met een tussenstuk is gemaakt... beetje te modern voor deze tochwel retro look.

de ronde lijn is wel mooi, maar opbouw niet

mee eens. We vinden hem allemaal niet mooi, maar deze stond nog op de tekening. komt zeker een ander voor, zonder gesloten stuk.
thx voor het compliment over de kieuwen.
wordt vervolgd.
Hay

Beste volgers van Hay, ik ben van Tenderline en wij gaan de boot straks ook echt bouwen. Ik vindt de opmerkingen en de dynamiek in dit forum echt geweldig! bedankt voor al jullie input tot nu toe. Hay zit momenteel een paar weken in het buitenland vandaar dat ik jullie even informeer.

Maar als botenbouwer heb ik ook een vraag voor jullie. Wij van Tenderline zijn door het Financieel Dagblad en BNR Nieuwsradio genomineerd om een jaar lang media aandacht te krijgen. Er kan nu tot aanstaande maandag 18 oktober gestemd worden.
Het leek mij leuk dat als Hay terug is ik hem kan melden dat het wel goed komt met de aandacht voor zijn boot het komende jaar.

Willen jullie ons helpen en je stem uitbrengen op onderstaande link:

Yvo Schotman | Het Financieele Dagblad

Elke stem telt en we hebben ze hart nodig.

Alvast bedankt Yvo Schotman.

Spoiler!

Dat zijn mooie plaatjes!
ik zie geen spoiler, maar dat vind ik dan weer niet zo erg....
Ook geen luik in het voordek trouwens...
Vind het lampje in de neus een mooie oplossing.

Super!

HJ

Laatst bewerkt:
Back