Bij ons in Groningen rijden we dus ook lipo en 13.5. Afgelopen weekend was een mooie test. Een andere rijder reed met de SPX en een LRP 13.5 en ik reed met een GM120 en een LRP 13.5. Beide gelijke accu.
De SPX reed als snelste ronde een 19.1 en de GM had als snelste ronde 18.6. De eerste ervaringen bij ons op de club is dat ed GM op dit moment de regelaar is om te hebben in de stock klasse. De SPX en Tekin staan daar een stukje achter.
De GM doet ook veel met toeren, juist met toeren, want hij mist juist wat koppel in het optrekken.
Overigens is het bij ons niet zo dat een 10.5 en 5 cellen eenvoudig voorbij wordt gereden met een 13.5 en lipo. Afgelopen week reed een 10.5 met een 2007 Sphere regelaar ook gewoon 19.1 rondetijden. De GM heb ik rond de 4.8 vertand en gaat als de brandweer.
o neem een tekin 13,5 en je gaat harder en niet zo beetje.
Volgens mij heeft gisteren ook een GM de open club gewonnen bij de MACH. Vasco was volgens mij de snelste de hele dag.....
Overigens is de GM wel de moeilijkste regelaar. Je moet weten wat je doen en weten wat je instelt. De SPX is foolproof en gewoon een plug & play regelaar. De Tekin is al iets ingewikkelder met zijn schuifbalken, maar de GM is voor iemand die niet weet wat hij doet abracadabra.
De ronde tijden zeggen niet altijd alles.
Ik maak nogal wat fouten en maak mijn bochten te ruim waardoor ik wat tijd verlies op de rest.
Beste test is om dezelfde persoon met verschillende regelaars te laten rijden.
In de vertanding haal je de meeste winst. top is met alle regelaars vrijwel gelijk alleen moet je iedere regelaar anders vertanden.
De spx is makkelijk af te stellen. De GM is lastig af te stellen. De tekin vercht in het begin ook wat puzel werk maar kwa afstelling minder dan de GM. Het is alleen een hele klus de juiste vertanding er bij te vinden.
Dat is waar nu 90% van de rijders hier tegen aan lopen met de brushless motoren.
Als ik hoor dat ze bij mach 3,6 reden en dat ze bij de baanbrekers nog zwaarder zaten, dan is het duidelijk dat ze overal nog zoeken.
Bij de baanbrekers won een speedpassion van een lrp. daar was die sneller dan een lrp motor. lag niet aan de motor maar wel aan de afstelling.
De LRP is sneller dan de Speedpassion motor.
De spx en de Tekin doen niets onder aan een GM regelaar.
zet de juiste vertanding er op en kijk niet naar hoe laag je kunt gaan en hou de temp in de gaten.
Ik laat mijn tekin motor met een Tekin regelaar op 5 cellen net zo hard lopen als een 9,5 speedpassion met een GM regelaar op 5 cellen.
Motor blijft koppel houden.
Het is dus de afstelling.
Moet zeggen dat als je de GM in mode 6 zet en je vertand hem goed dan ben je gelijk klaar met de GM. dan kun je nog wat klooien met je software voor wat extra power maar in basis is die al goed.
De tekin moet je juist instellen met boost en vertanding en dat werkt heel anders dan de andere regelaars.
in tegenstelling tot de andere zakt de tekin juist in als je hem zwaarder zet.
geld ook voor hun motor.
Dus zoek naar de cobie motor, regelaar en vertanding want dat is per motor en regelaar verschillend. ofwel een gm regelaar met een lrp motor vertand je anders dan een spx of een tekin met een lrp motor.
maakt het nu juist leuk.
Nu moet je zelf je vertanding zoeken en niet meer van een ander over nemen of die moet hetzelfde hebben. maar dan kun je juist mooi testen.
Zou zeggen probeer eens lichter te vertanden en wat meer vertiming op je regelaar te zetten en kijk wat ie doet.
Ben ik ook mee bezig en ondek iedere keer weer andere dingen.
blijf er mee bezig.
Had voor de race een goede setup maar nu rij ik 1 tandje lichter en zelfs 5 minder boost op mijn regelaar en de auto gaat net zo hard en de motor blijft koeler. zet ik er dan weer wat boost bij loopt ie weer wat harder.
Nog een hoop test werk te doen dus.