17 maart 2013 : Introductie & rookiedag Truggy Masters – MVW (Purmerend)

Kan er dan wel gereden worden onder de 10 gr, dat is toch niet goed voor de motor van de auto?

Ja hoor :)

Het inrijden kan je best doen als het iets warmer is, maar niet omdat het slecht voor de motor is maar omdat hij dan zijn temperatuur makkelijker kan halen...

Tijdens het rijden stel je hem zo af dat hij gewoon zijn goede gebruikstemperatuur haalt, hierdoor is er niets slechts aan!
 
zijn er ook leentransponders?
want ik heb zelf geen transponder, en bij het aanmelden staat er dat een transponder nummer verplicht is.
 
MVW heeft wel leentransponders, deze moeten wel af en toe bijgeladen worden en we weten niet 100% zeker of ze beschikbaar zijn.

Als alternatief zijn er altijd enkele rijders die 1 of meerdere extra transponders bij zich hebben dus het zal geen probleem opleveren.

Vul op het inschrijfformulier bij transpondernummer even "leen" in dan komt het helemaal goed.
 
Ah, het groepje 'droogweer' rijders. Reken mezelf daar ook bij maar ga toch nattere toestanden toelaten als vorig jaar. Die auto's dienen tenslotte om te rijden.

Zal wel zien of het gepast is of niet. Eerst kijken of we nog rookies ed op weg kunnen helpen. Dat is de belangrijkste 'missie' die dag. Hopelijk kunnen we veel nieuwe mensen laten zien hoe gezellig de truggycup is :cool:.

Ik heb met mijn mbx6 eind vorig seizoen 2 of 3 regen races gereden op het einde van het seizoen. In het begin van het nieuwe seizoen wou ik m'n lagers nog niet vervangen omdat ze nog goed liepen en er toch terug kan was op regenen. Uiteindelijk heb ik een heel seizoen op die regenlagers gereden zonder problemen. De auto liep erg soepel btw. Wel niet door 5cm water gereden ofzo :-) Maar gewoon regenweer en dat geeft geen problemen eigenlijk.
 
MVW heeft wel leentransponders, deze moeten wel af en toe bijgeladen worden en we weten niet 100% zeker of ze beschikbaar zijn.

Als alternatief zijn er altijd enkele rijders die 1 of meerdere extra transponders bij zich hebben dus het zal geen probleem opleveren.

Vul op het inschrijfformulier bij transpondernummer even "leen" in dan komt het helemaal goed.

oké dat is mooi, maar mogen buggys ook want ik las dat het alleen voor truggys is??
 
Ik ben ook aanwezig. Zie dat je er 15 min nog moet wandelen als je met de OV komt. Misschien dat ik wordt afgezet.
Hoop dat er niets daar stuk gaat, want zit te denken of ik nu eerder een andere stuur servo of wiel assen kan upgraden voor me TT 4.6.
Met de accu in de ontvanger en batterijen in de remote kom je wel de dag door toch of heb ik reserve nodig?

Vraagje, waar kan ik nu een infrarood temperatuur meter kopen in de winkel dichtbij Amsterdam.
 
Ik ben ook aanwezig. Zie dat je er 15 min nog moet wandelen als je met de OV komt. Misschien dat ik wordt afgezet.
Hoop dat er niets daar stuk gaat, want zit te denken of ik nu eerder een andere stuur servo of wiel assen kan upgraden voor me TT 4.6.
Met de accu in de ontvanger en batterijen in de remote kom je wel de dag door toch of heb ik reserve nodig?

Updaten van de wielassen is wel aan te bevelen, het is de zwakste plek van de Trophy Truggy. Bij MVW is stroom aanwezig dus het is mogelijk om bij de sleutelplaatsen je ontvanger humppack bij te laden. Er zijn genoeg rijders aanwezig dus mocht je echt een lege humppack hebben kan je er vast eentje van iemand anders lenen. Als je de standaard servo er nog in hebt zitten zou je een snelle servo met metalen tandwielen kunnen overwegen, maar die kunnen best duur zijn...hou daar rekening mee (eventueel kan je eens rond kijken wat voor servo's de ervaren rijders gebruiken, vaak zijn dit Savox servo's van 20 kg of meer).
 
Standaard servo's willen het vaak snel opgeven, zeker op een circuit zonder foutloos te rijden..
Over de wielophanging van de Trophy weet ik niet, maar ik zou zeker overwegen er meteen een Savox op te zetten.
Ook je instellingen, EPA, En van de servohevel is belangrijk voor de levensduur van je servo.
Kom anders even bij me langs op de introductie dag, help ik je daarmee.
 
De servo heb ik een van deze dagen binnen. Ik wacht misschien met het installeren en anders kan je me mee helpen Aleq. Bij de inschrijving zie ik staan Transpondernr. Heb gegoogled wat een Tranponder is maar die heb ik niet. Hoe zit dat?
 
De servo heb ik een van deze dagen binnen. Ik wacht misschien met het installeren en anders kan je me mee helpen Aleq. Bij de inschrijving zie ik staan Transpondernr. Heb gegoogled wat een Tranponder is maar die heb ik niet. Hoe zit dat?

Transponder is een apparaatje in je auto waarmee de tellus in de baan je rondes en rondetijden kan registreren. Om deze te kopen moet je rekenen op ongeveer 75 euro. Voor de introductiedag/rookie cursus heb je niet per se een transponder nodig, deze heb je eigenlijk vooral nodig wanneer je wedstrijden gaat rijden. Bij MVW zijn overigens leentransponders aanwezig en eventueel heb ik 2 extra transponders bij me.

Wanneer je deel wilt nemen vul dan bij transpondernummer "leen" in.

Hier is meer informatie te vinden over transponders:
http://www.mylaps.com/index.php/nl_dut/Websites/B2C/rc/shop2

Advies is om op dit moment nog voor de hybride transponder te kiezen aangezien die op alle telsystemen werkt,
 
Advies is om op dit moment nog voor de hybride transponder te kiezen aangezien die op alle telsystemen werkt,

Deze is een goede tip. Heb pas na veel gezever mijn RC4 kunnen omruilen voor een RC4 hybride. De vraag is hoelang ze nog hybrides gaan verdelen natuurlijk ;).
 
Ik heb me ook in geschreven en ook voor leer moment.
Ik ben beginnend en hoop dat ik er veel van op zal steken.
Wat koste het okalweer?
 
Deelname is € 10,00 dat is hetzelfde als het daggeld voor MVW (en de meeste andere banen ook overigens). Nu krijg je er echter ook een cursus gratis en voor niks bij :)
 
Back
Top