17 maart 2013 : Introductie & rookiedag Truggy Masters – MVW (Purmerend)

Hoelaat ben je geacht aanwezig te zijn?
En tot hoelaat is het ongeveer.
Ik kom namelijk niet uit die buurt dus dan kan ik er rekening mee houden.

Wss dien je rond 8h aanwezig te zijn. Meestal is zo een dag ten laatste om 17h gedaan. Maar troost u, wij moeten heen en weer ook een dikke 5h rijden :).

Hoelaat ben je geacht aanwezig te zijn?
En tot hoelaat is het ongeveer.
Ik kom namelijk niet uit die buurt dus dan kan ik er rekening mee houden.

Komen we binnenkort op terug...degenen die hebben ingeschreven voor de 17e maart krijgen ook allemaal nog een email met de laatste details deze week.

Mijn truggy staat al een tijdje zo goed als klaar.
Alleen nog een koppelingsklok, maar deze neemt alex voor mij mee. Dan is mijn spur weer lekker nieuw.

Van 8 tot 1700 uur?? Hoeveel liter nitro denk je nodig te hebben? Ik mag alvast wat gaan bestellen dan. Geen Merlin verkrijgbaar in Amsterdam, dus bestellen.

Voor de rookies die deelnemen aan de cursus verwacht ik dat een liter nitro voldoende is. Op een hele wedstrijddag gebruik ik zelf maximaal 2,5 liter en dan rijden we veel en lange heats.

In de kantine van MVW is nitro verkrijgbaar tegen een scherpe prijs, volgens mij is dit HPI brandstof. Mocht je net te kort komen spreek dan een master of hobby rijder aan, die hebben meestal meer dan genoeg brandstof bij zich.

Daarnaast is RC-Speedhouse aanwezig met de bus annex rijdende winkel, bij RC-Speedhouse is PSR brandstof verkrijgbaar, er kan zelfs in de bus per pin betaald worden.

Modelbouw 4you lelystad vwrkoopt marlin nitro 25% 9 euro per liter.
Want muco heeft alleen tornado van 30 euro voor 2,5 l

Wat is handig om allemaal mee te nemen?
Eerste keer zoon dag

Zal proberen om een lijstje voor je te maken wat ik meenam naar een dagje truggymasters toen ik nieuw was.

-Auto
-Zender, ik kijk altijd of mijn batterijen vol zijn en meestal laad ik ze de nacht ervoor weer vol
- accu's voor de auto. Deze laat ik altijd 1/2 dagen van te voren allemaal vol.
-Nitro, ik ben een groot verbruiker want ik stook er altijd wel zo 2-3 liter doorheen, maar de meesten halen het wel met minder als 2 liter.
-Gloeiplugdriver. Altijd even opnieuw laden de dag ervoor, om zeker te zijn dat hij vol is.
-Wat gereedschap. inbus, platte, kruiskop schroevendraaier, klein tangentje, dop voor moertjes en zo 4 way wrench om je gloeiplug uit je motor te kunnen halen en om je wielen vast te zetten.
- Voor de zekerheid neem ik ook altijd mijn lader mee, je weet maar nooit.
-startbox + accu. Deze laat ik ook altijd vol. (Als je een trekstarter heb, heb je deze natuurlijk niet nodig.)
-vulfles
-banden
-doosje met wat reserve schroefjes,moertjes,onderdelen etc.
-Een klapstoel om op te zitten als dat nodig is of tijdens het sleutelen.
-Een oude doek/handdoek.
-Luchtfilters + olie.
-tie-wraps om bijvoorbeeld je luchtfilter vast te zetten.
-Als het mooi weer word een zonnebril, anders zie je soms vrij weinig van je auto..

Dit was het gene wat ik kon bedenken en als ik iets vergeten laat het maar horen. :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Uwe truggy zag er mij gisteren toch vrij gereed uit :)
Uwe buggy is wat anders lol

De truggy is juist nog de epa's nakijken, denk dat ze goed staan maar ben niet zeker.

De buggy heb ik iets meer werk aan. Heb samen met een RC-Speedhouse teamdriver mijn gas/rem servohevel naar de zak geholpen lol. Wie was dat nu toch weer lol. Maar die krijg ik ook nog wel af.

Materiaal wat ik meeneem naar een wedstrijd?
Teveel :cool:.

Materiaal wat ik meeneem naar een wedstrijd?
Teveel :cool:.

Ik denk dat ik dat ook wel kan gaan zeggen, want als ik kijk wat ik allemaal mee wil gaan nemen.Kan nog wel een 2e tas gebruiken.

Maar klopte mijn lijstje een beetje voor iemand die nieuw is?

Maar klopte mijn lijstje een beetje voor iemand die nieuw is?

Klopt wel ongeveer denk ik.

Ik heb een haulerbag met onderdelen/banden/lader/vulfles/ingeoliede luchtfilters. Pitbuddy met startbox incl batterijen voor de auto die ik ga rijden.
Polybutler met reserveschroefjes, sleutelmateriaal, ontvangerpacks, laadkabels, diff en shockolie ed.
Tas met zender.
Auto en bus nitro :).
Eventueel tafel + stoel

En dat dan 2x (Kurtje) in een golf 6, Hij is affabriek al wat verlaagd, maar hangt dan achteraan toch wat harder door dan gewoonlijk :cool:.

Precies om die reden kijk ik naar de Skoda Octavia als volgende auto...past nog een tikkie meer in dan de Seat Altea XL en aangezien ik de vervelende gewoonte heb om alles dubbel mee te nemen ;) Verder is de kans groot dat wij geregeld met 3 man in de auto zitten en als we allemaal zoveel meenemen moet er nog een aanhanger achter ook, lol

Haha,

ik heb ooit gezegd dat 4 man in een auto met een beetje passen en meten moet lukken, maar daar ben ik wel op terug gekomen nadat wij met ze drieën in jou grote auto zaten Mario. Hij zat toen lekker vol met alle spullen erin.

Man man beenhard die Golf van de Stewie, en dan richting Purmerend of nog erger richting Appingedam :D

Maar we hebben alle plezier in de auto, dus valt wel mee lol

Volgende hier zal ook ne break worden voor mij :D

Volgende hier zal ook ne break worden voor mij :D

Hier wss ook een break, al zie ik ne golf 7 met dsg ook wel zitten :p.

Man man beenhard die Golf van de Stewie, en dan richting Purmerend of nog erger richting Appingedam :grin:

Appingedam was fun, 200km Duitse autosnelweg waar ge onbeperkte snelheid hebt en dan 120 km/h rijden omdat ik te gierig ben om geld uit te geven aan diesel, mwahaha :worship:.

Laatst bewerkt:
Back