19 juni 2011, Berenvliegen in Weert: piloten gevraagd

@ Frank,

De cockpit gaat nu nog met schroefjes, maar met een halfuurtje knutselen gaat ie met magneetjes, dus.... dat lijkt me het probleem niet :wink:

Ik vlieg overigens op de 40 mHz, kanaal 55. Heb wel plannen om over te gaan op 35, maar nog iets teveel projecten om daar budget aan uit te kunnen geven :roll:

Anyway, ik hoop er bij te zijn (en dit keer niet met een charter :lol:)

Stefan

Peter (3W-Flyer) komt ook met een grote sleper.
Dus als er mensen zijn met een grote zwever waar beren in passen, dan zijn ook zij welkom.
Er dient echter wel een sleepkoppeling op te zitten en sleepervaring lijkt me ook wel handig. 8)
Frank

De piper is succesvol ingevlogen. :lol:
De derde vlucht helaas net na de start een wiel verloren :cry:
Maar toch prima geland op een wiel, zelf de prop is nog heel!
Ik ben dus van de partij Kanaal 52

damjaco zei:
Hoi Frank

We zijn op dit moment bezig met het invliegen van een Piper Cup J3, en hebben nog wat last van knakpulsen (multiplex) en zijn deze uit het model aan het halen.
Vorig jaar al de berenvliegdag voorbij moeten laten gaan door verkoop van de New Ace dubbeldekker, maar misschien dit jaar wel van de partij.
De datum staat al genoteerd op de kalender.

Groeten Hans

Hallo Hans,

hoe gaat het met de grote Piper?
Is ie al berenvliegklaar?
(tevens kick naar boven)

Frank

Hoi Frank

Met de Piper gaat het weer goed, hij is al een keer flink kapot geweest maar ook weer gerepareerd.
We hebben er nog niet mee gevlogen sinds de reparatie maar ik ga er vanuit dat alles weer goed is.
We hebben ook nog een maand te gaan.

Hans

skyhigh zei:
en op mijn twinstar past toch wel een heeele kleine knuffel :roll:

Skyhigh, misschien mag je knuffel 'twinstar' wel meevliegen in die grote Piper van Hans... :wink:

Gelukkig Hans is ie weer gefixed.
Heb je geen angst voor die knakpulsen in de toekoms?

Frank

Zo'n groot duur toestel op 40 mHz :?

(niet dat ik zelf niet op die band vlieg, maar...)

Stefan (die hoopt dat 'ie toch echt mee zal kunnen vliegen...)

Vandaag de eerste keer berenvliegen meegemaakt, en nog nooit zoveel blije gezichten op een dag gezien.
Om 16.00 uur een dikke 2 uur gevlogen en menige beer het luchtruim laten verkennen tot vreugde van de eigenaartjes.
Ondanks een beetje wind een geslaagde dag en een compliment voor de organisatie van modelvliegclub Weert.
De catering voor de gastvliegers was perfect, en graag tot de volgende keer.

Groeten Manus en Hans

Vandaag een fantastische dag gehad met schitterend weer, wel wat wind maar verder helemaal top geregeld!!

Totaal bijna 4 kg snoep gedropped in 10 starts en tig-beren omhoog gebracht! De kinderen en de beren ervan zijn weer een mooie ervaring rijker.

De organisatie was perfect, springkussen voor de kinderen, eten en drinken goed, wc is ook opgelost :wink

Voor herhaling vatbaar!

Zelf heb ik helaas geen foto's kunnen maken dus ik hoop dat andere nog wat foto's hebben...

Frank en alle andere van MVC-Weert bedankt voor deze mooie dag.

Alex

Zo,
ben net thuis en lees tot groot genoegen jullie reacties.
Manus, Hans, Mark, Alex, Kees en Leen, en ook de PMF vliegers, harstikke bedankt voor jullie bijdrage.
Jullie vlogen als volleerde berenvliegers.
Onze penningmeester heeft vele fotootjes gemaakt Alexzzz, dus die zullen ASAP op onze site geplaatst worden (hij is ook webmaster.. :wink: )

Het was een gezellige dag met constante aanloop van kleuters.
Over de dag hebben we zo'n 70 beren/knuffels gevlogen en ook de tandarts heeft de komende tijd weer werk met al die snoepjes..

Tot volgend jaar!

Frank

Hey Frank,

het was uiteindelijk een hele toffe maar winderige (en toch wel hete) dag met veel vluchten en veel lachende gezichtjes.

Ook ik was blij er bij te zijn, al was het dan maar met de Smurf die jammer genoeg geen knuffeltjes omhoog kreeg. :-)

Maar foto's, daar kijken we idd naar uit !

Vriendelijke groeten en tot volgend jaar ??

Davy

Inderdaad een leuke dag.. Ik zie op de foto's als dat er 's middags nog nieuwe piloten gekomen zijn.

Maar petje af voor de organisatie, echt leuk om te doen.

Groetjes

mark

Ik heb helaas slechts enkele vluchten kunnen maken met mijn piper. :(
Motor sloeg af en toen heb ik hem in de aardappelen moeten landen, gelukkig alleen een propellor kapot.
Thuis aangekomen de carburateur met het inlaatmembraam er maar eens afgeschroeft, waarschijnlijk een vuiltje in de carburateur.
Maar nee..... het inlaatmembraam is de oorzaak, dit is bekleed met rubber voor de afdichting en het hele rubber losgelaten, daarom blaast hij dus zo terug door de caburateur. Vandaag het rubber maar verwijderd en alles netjes vlak gefreesd zodat de membramen op het aluminium afdichten.
Nu loopt hij weer 100%. Volgend jaar is hij er zeker weer bij.

Arjan van Werde zei:
het inlaatmembraam is de oorzaak, dit is bekleed met rubber voor de afdichting en het hele rubber losgelaten, daarom blaast hij dus zo terug door de caburateur.

Jij bedoelt het membraam onder het dekseltje met het open gaatje? Dat rubber is dus dat dunne pakkingkje wat ook los te koop is?

Grt.

Back