1941 Gladiator

Discussie in 'Bouwverslagen' gestart door waa01, 4 mrt 2017.

  1. waa01

    waa01 PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Susteren
    Het enige wat nog kon..............opnieuw bekleden.....!
    Het vlies zat er goed op met het balsaloc, is een soort witte houtlijm dat ook taai blijft, het wordt niet echt hard Hier heb ik een aantal avonden op moeten zweten om dat er netjes af te krijgen en weer gladde hout oppervlakken...etc,ect.
    Dus nu begrijpje misschien dat het plezier mij even was ontschoten en het even heeft geduurt voordat ik het weer heb opgepikt!.
    Maar ondertussen op het advies van een clubgenoot het nog twee extra lagen 50/50 spanlak op gezet, zodat het vlies goed "dicht" zit en voorzichtig beter veel dunne laagjes spuiten met spuitverf van een andere bouwmarkt(Karwei)
    De romp zo gedaan alvast, dat ging goed

    Motor check met RC aan.jpg

    Op het veld de "range check" gedaan en.......................geen storing gemerkt :banana:

    Ps. Door het ronde raampje zie je nog net mn servo voor de ontsteking on/off microswitch
    Zodat ik op afstand de ontsteking kan uitzetten
    Ps. Ook de wiel assen zijn hier nog lang om straks de brede Trexler wielen te kunnen op zetten ;)
     
  2. waa01

    waa01 PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Susteren
    Dus de vleugel eindelijk weer klaar met nieuwe boven bekleding.
    En toen de maiden, krijg nog plaatjes van een collega hopelijk, twee weken terug eindelijk.
    De motor trok goed, dus loslaten vanuit het gras en oooh wat een mooie rustige klim en denk op zo'n 100m de motor uitgezet en oooh wat vliegt,glijdt dat ding mooi naar beneden.:thumbsup:
    Circuitje aanvliegen en netjes afvangen onder luid geklap van het publiek, prachtig
    Dit is geen vliegtuig voor de snelle en aerobatic jongens onder ons ;)

    Klaar
    Het betere werk.jpg

    Klaar he,he.jpg

    En de Trexler wieltjes terug in de doos met een beetje talkpoeder na de foto shoot!
    Weer in dr doosje.jpg
    De Gladiator heeft wel met deze wieltjes gevlogen, maar ben er een beetje zuinig op ;)

    Dus als er nog plaatjes komen of een filmpje is dat voor later
    Ondanks dat het tegen zat was het een mooi project en vliegt het
    fantastisch.
    Misschien een keertje voor de DOW meeting als het niet zo ver weg zou zijn :confused:

    Op naar het volgende winter project

    Groetjes,
    Kees :bye:
     
    Ariel, MaartenX, ron van sommeren en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
    Blijkbaar heb ik enkele afleveringen gemist , lees het nu pas :oops:

    Na de 2 lagen verdunde spanlak zet ik er nu ook nog een laag verdunde poriënvuller op , tussen de lagen door lichtjes opschuren met korrel 1200
    en je bekomt een mooie gladde strakke afwerking , spuitklaar.

    En proficiat met je eerste vluchten Kees , het blijft fantastisch zicht , die "oldtimers" :thumbsup:

    Groeten Jef
     
  4. waa01

    waa01 PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Susteren
    Beste Jef,
    Bedankt voor de hint
    Ga het proberen op de Simplex deze winter
    Gr
    Kees
     
    jef vindt dit leuk.
  5. waa01

    waa01 PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Susteren
    A B vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina