1e F5b wedstrijd 2011 Dalfsen 23 april

KNVvL lidmaatschap is niet verplicht om mee te doen. Echter om mee te tellen in de NK uitslagen is het wel verplicht.

Niet KNVvL leden moeten in ieder geval de polis gegevens even meenemen.

Onderstaande een citaat uit de KNVvL reglementen. Afwijkende inschrijfkosten voor niet KNVvL leden doet F5b overigens niet aan:

2.2.1. Deelnemers
Een deelnemer dient lid te zijn van de KNVvL. Uitzonderingen zijn van toepassing voor:
 Niet KNVvL-leden van 18 jaar of jonger. Zij kunnen aan een wedstrijd deelnemen, mits verzekerd tegen aansprakelijkheid met betrekking tot modelvliegen. Zij kunnen voor wedstrijden, indien geen lid, niet op een NK-uitslag geplaatst worden of deelnemen aan selecties.
 Niet KNVvL-leden ouder dan 18 jaar. Zij kunnen aan een wedstrijd deelnemen, mits verzekerd tegen aansprakelijkheid met betrekking tot modelvliegen en zij betalen naast het inschrijfgeld per keer een jaarlijks vast te stellen "bijdrage in de organisatiekosten". Zij kunnen voor wedstrijden, indien geen lid, niet op een NK-uitslag geplaatst worden of deelnemen aan selecties.
Desgevraagd kunnen leden van een buitenlandse zusterorganisatie deelnemen op vertoon van hun lidmaatschapkaart en verzekeringsbewijs. Zij betalen geen "bijdrage in de organisatiekosten".

Laatst bewerkt:
Degenen die willen kunnen vrijdag in de namiddag / avond vliegen.
Ik moet even kijken hoe laat ik daar ben, ik denk rond een uur of 3.
Dan ga ik even het veld uitmeten en kijken of het op de manier neergelegd kan worden die ik wil.
Als je vrijdag wilt komen meld dit dan even, hoe laat en tot hoe laat.
Ik neem een draadloze pieper mee voor het B rak, als we meer dan 4 mensen hebben dan kunnen we die gebruiken.

Grts Gert-Jan

Gert-Jan,

Heb jij de kastjes gebouwd voor het uitlezen van de ontvanger? Kan het kwaad als mijn tweede ontvanger gevoedt wordt door een accutje evt. met weerstandje en/of schakelaar er tussen? Voor jeti 2.4GHz is dat makkelijker. Kan ik de slave ontvanger al koppelen. Zender hoeft dan niet aan en uit bij de tent.

MvG Ronald

Hoi Ronald.

ja ik heb ze gebouwd.
Ik heb in principe alleen de puls en de min nodig, je kan dus een eigen voeding gebruiken.
Ik weet alleen niet of dat echt werkt want wij zetten altijd het model uit bij de tent (ook Jeti).
Ik zal het morgen eens uitproberen op jouw manier, dan stuur ik je wel een mailtje over resultaat.

GJ

Ik kom ook even kijken, als ik iets kan betekenen dan hoor ik het wel. Ik kom igg. Vroeg in de avond, maar mischien al in de middag.
Groeten sjoerd

Ronald,

Dat moet kunnen. Alleen moet je dan het rode draadje van je verlengkabel richting gasbox loshalen.

Groet,
Gerben

Ik heb net met JWS alvast de lucht boven Dalfsen laten wennen aan het F5b gebeuren. Weer iets wat van het lijstje met voorbereiding doorgestreept kan worden.

:):):)

Ik heb een paar vluchtjes gedaan vandaag, naast de B08 ook de Enigma de lucht ingeholpen, ditmaal met de Neu 1509/1y waar ik vorig jaar ook mee vloog.

Heb er zin in, de berichten zijn goed, mooi veld aan deelnemers, let's go!

Groet,
Gerben

chips, en ik heb pas 2 vluchten kunnen maken met mijn nieuwe kist..........
en morgen en vrijdag zeer waarschijnlijk ook weinig of geen tijd om te vliegen.

Ik moet ook nog de gehele trimming instellen, meer rolroer omhoog en meer hoogte, en de lipo moet iets verder naar voren voor een beter zwaartepunt, of een plakbandje onder de achterzijde van het stabilo.........

Meer hoogte en de lipo verder naar voren klinken tegenstrijdig. Hoe verder je zwp naar voren zit, hoe minder effectief je hoogteroer wordt. Dan beter een tapeje onder het stabilo.

Morgenavond schoonmoeder ophalen, die is het hele paasweekeind in Nederland. Gelukkig mag ik van m'n meissie wel Dalfsen vliegen :):)

Groet,
Gerben

zo, ik ben er klaar voor!

- Gerben zn oude budgetregelaar erin gezet: nu wel een rem!
- Schakelaar buiten de romp gemaakt
- Motor wat rechter gezet
- Accu's geladen
- Zonnebrand in de koffer
- 2e ontvanger

Moet goedkomen zo toch?

Als morgen alles weer heel mee naar huis gaat en ik meer dan 1 rak heb gevlogen ben ik een tevreden mens!

Hier ook, bus is afgetankt en alles al ingeladen. Alleen nog de koelbox met eten en drinken morgenvroeg inpakken en op weg.

Ik mis alleen een 16x16 prop, bij die van de Siren zit een boutje zo vast dat ik het met geen mogelijkheid los krijg. De Siren komt mee als reserve kist.

Heeft iemand nog losse bladen liggen van een 16x16 prop voor mijn nieuwe kist?

Theo,

Ik heb wel div RFM props liggen ( kun je wel lenen als je wil ) :
16 x 17 Slim RFM
17 x 18 Rood,groen goud
18 x 19

Misschien heeft Mark nog wel een 16x16 liggen.

Gr Frank

Ik heb nog een oude 16x16 breed liggen. Licht al voor je klaar.

De rakken staan trouwens. Rekening houdend met zon/wind/regen/sneeuw staan ze anders dan vorige keer. Welke kant je op vliegt dat zie je morgen wel.

Zonnebrand niet vergeten trouwens, schijnt mooi weer te worden.

Laatst bewerkt:
als iemand nog een 38 of 40mm versetzte spinner heeft liggen voor een 5mm as...
of als iemand nog RFM 15x13 blaadjes over heeft...
Beide welkom!

Hehe... eindelijk door m'n werk heen. Ogen op steeltjes!
Spulletjes pakken voor morgen. Accu's al aan het laden, maakt niet uit... toch geenduvel uit... peak-performance... 15 rakken max!

Vergeten me op te geven... dat weer... site al gesloten... Mark naar bed, luiken dicht van het F5B clubgebouw?
Nah... dan ga ik wel klokken bij de vliegers

Fraai weer... heerlijk... massa's thermiek morgen. Leuk alle snoeten weer te zien en een aantal nieuwe!

Straks nog even CG van de Wilco heroverwegen en dan bij tijds naar bed.
Lange dag morgen,

Back