1e F5b wedstrijd 2011 Dalfsen 23 april

Dalfsen is inderdaad een perfecte locatie. Geen ""carbon magneten"" in de directe nabijheid van de rakken. Hans, Frank, en Johan bedankt voor de leiding en het scheidsrechteren. Ben blij met de 32, 38 en 40 rakken. En weer veel geleerd. Thuis in de unilog gekeken: tussen de 3.8 en 4.2KW peak (duidelijk meer dan tijdens het voorjaar met koude accus). 1403 wattmin. laatste vlucht. De ramping op mijn zender van 0.3s haalt niet veel uit. De stroom schakelt van 0 naar peak in 0.15s. Blijft nog wat puzzel werk over.

Ronald

Ronald

Nou, dan ik............

ook maar even:

Dalfsen....................wat mij betreft alle wedstrijden daar...;)
F5B vliegers..............leuke gasten!
F5B.........................mooi spelletje!
Mijn rakkenprestatie............slecht! ( Safetyline, motor te vroeg aan en uit, de zon in, bocht rak drie naar rak vier )
Mijn Zweefprestatie.............goed genoeg.
Mijn landingen.....................matig. ( tijd en iets te ver van doel af )

Moet ik nog meer trainen................wat een straf!.;)

Even een vraagje: mijn prop hangt een beetje, zie:
_DSC0891.jpg

Heb ik hier met een versetzte spinner minder last van? Of even een drupje secondenlijm in de boutgaten zodat hij zwaarder in- en uitklapt? De foto's van de hangende prop zijn allemaal in het 4e rak genomen, waar de snelheid het laagste ligt.

Mooie foto hoor!

Alle props zal je zo zien hangen.
Een versetzte sluit mooier aan maar kan nog steeds hangen.
Een iets lichtere prop (gewicht) zal ook ietsje helpen maar hij klonk goed, vloog goed, dus ik zou gewoon deze prop laten zitten.
Je moet gewoon sneller vliegen!

GJ

Je moet gewoon sneller vliegen!

GJ
gaan we aan werken!
De eerste 2 ronden gebruikte ik de motor vooral om op hoogte te komen, maar in de derde ronde ook om met meer snelheid het A-rak in te vliegen. De gemiddelde snelheid ging in ieder geval wel omhoog gedurende de dag!
Nu eerst maar eens een Unilog aanschaffen om wat meer grip te krijgen op wat er in de lucht gebeurt.

Ik zit met smart te wachten op de uitslagen... Heb uiteindelijk de uitslagen niet meer te pakken gekregen, dus ik weet niet eens hoeveel punten in de derde ronde en hoeveel totaal...

Ronald,

Pas boven de 0.4sec ga je de ramping zien. De regelaar heeft een korte reactietijd, en toert in bepaald tempo op, samen is dat al meer dan 0.3sec. Als jij de ramping dan op 0,3sec zet gaat je dat niet merken. Begin eens met 0.7sec. Daarnaast je volgaspositie en gasdicht afstellen (volgas zit bij de Schulze op +-1825msec, ik stel de zender op 1875msec in voor de veiligheid). Staan die te ruim is je ramp minder effectief.

Kees, komt wel goed. Als ik zie hoe jullie vanuit het niets binnenkomen (net als Jitze trouwens), doen jullie het hartstikke goed. Nu weet je hoe anders het is om op een wedstrijd te vliegen en kun je daarnaar toe werken. Dichter bij het rak blijven in de stijgvlucht, en minder hoogte verliezen in rak 1 en 2 zijn de eerste aandachtspunten.
Vergeet het zweven ook niet bij het oefenen, meer dan 6-8sec motor voor de zweeftaak moet niet nodig zijn, zonde, je geeft zo 1 rak weg (10 punten).
Veel plezier met oefenen :):);)

Groet,
Gerben

Jitze je hebt totaal: 1582.64 punten en een 10e plaats. Dat had eigenlijk 9e moeten zijn, maar je had een motor aan het rak in en een cut op b.

Gerben had bijvoorbeeld 1989.79 punten.

Jitze je hebt totaal: 1582.64 punten en een 10e plaats. Dat had eigenlijk 9e moeten zijn, maar je had een motor aan het rak in en een cut op b.

Gerben had bijvoorbeeld 1989.79 punten.
danku!
Inmiddels de logfile van GJ gekregen en ernaar gekeken. Best leuk om zo na te kijken wat je in de lucht hebt gedaan!

Hallo, F5b rackkers,

Het was leuk in Dalfsen, geen hecktiek, vrolijke, ogenschijnlijk rustige deelnemers achter mijn rug. mooie prestaties van iedereen. Heb weer eens goed gekeken, begin maar aan mijn Hawk.
Mooiste model wat ik zag was die Turbine Teckel, hoe krijg je die motor in dat beest, Bas? En wanneer zien we hem vliegen?
Grt,
Hans

Zojuist even op de website de punten zitten bekijken (thanks Mark!)
Qua punten en NK punten zit ik beide iets boven Kees, maar toch staat hij hoger.
Heeft dat iets met onderstaande uitspraak te maken? Hoe zit dat precies?

En als je nu bij de uitslagen kijkt dan zie je de daguitslag in ieder geval weer goed als ik het zo snel na loop. De NK punten kloppen nu niet want Gerben heeft er als beste Nederlander 1000 en de rest in verhouding.

Laatst bewerkt:
Inmiddels staan de Belgen erbij en nu zijn de punten precies zoals op de lijst van gisteren.

KNVvL lidmaatschap begint toch wel prettig te worden, kan ik ook NK puntjes gaan sprokkelen (en een officieel brevet gaan halen).

Zweef-A (en B/C) kun je op een wedstrijd ook halen, dat krijg je er dan ook weer voor terug ;).
Voor de BeNeLux cup krijg je trouwens wel de punten als je bij die wedstrijden meevliegt.

Hmm... begrijpen doe ik de staffels niet helemaal... heb drie rondes meegekacheld. Zie mezelf maar in 1 staan?

Mark... tip... zet de tinten eens een flink slag lichter... dan wordt het wat beter leesbaar. Indeling in banen is verder prachtig

Mark, ah... alweer een stuk beter... mag nog veul lichter :yes:

Als je de bovenbalk balk nu mooi donker laat... als dat technisch kan... de kopjes die erin staan diapostief houdt zoals nu.... onderliggende banen nog flink wat lichter maakt... wel met de tintverschillen.... gaat het nog beter leesbaar worden... en printbaar....

Lastig hè, ontwerpers! :evilbat:

Ha! Nu kan ik al mijn punten bekijken. Mooi! Progressie in m'n landingen en motorloop...

Laatst bewerkt:
Voor de cracks onder ons kan je nu ook je tijden bekijken als je op je naam klikt.

Genoeg progressie te behalen zie ik!
Ps. Ronde 1 ben ik nog aan het toevoegen :)

Poeh, voer voor een flink overleg binnen de subcommissie maar we zijn er voor nu weer uit. Alle Nederlanders krijgen gewoon NK punten achter hun naam zodat ze in ieder geval kunnen zien waar ze staan binnen het klassement. Echter in de officiële einduitslag komen alleen de KNVvL leden terug.

De subcommissie Elektrozweef wordt zoals jullie al weten ondersteund door de KNVvL. De KNVvL als nationale bond publiceert de officiële einduitslag, waar natuurlijk alleen KNVvL leden op voorkomen. Deze officiële einduitslag zal ook de basis zijn voor de huldiging aan het einde van het jaar.

Laatst bewerkt:
Back