--1e keer hellingzweven-Tips?--

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door jan1966, 30 jul 2011.

  1. jan1966

    jan1966

    Lid geworden:
    3 aug 2005
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Kop van Noord-Holland
    Hans

    Ik weet niet of jij het al wist, maar het echtpaar van het Kulturhaus is uit elkaar. Ik hoorde dat van de zomer toen ik in Fiss was. Zij runt nu de tent.

    Ik ben overigens nu aan het skiën daar.
    Was vandaag boven bij de Schönjoch. Zoals gezegd ben ik niet ervaren, maar ik vind de landingszone boven vrij beperkt gelet op het stoeltjeslift gebouw dat daar staat en andere obstakels. Dan is er beneden in Fiss veel meer ruimte.
    Er is overigens voldoende parkeerruimte bij het veld in Fiss.

    Gr. Jan
     
  2. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Jan, dat was mij al bekend, helaas.

    Overigens bedoelde ik dit kaartje Hier , met enig zoeken vinden 2x Modelflugplatz :)

    1x boven de text "Genussweg"
    1x bij text "Bergdiamant" boven op de berg.
     
  3. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Laatst bewerkt: 31 jul 2014
  4. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Veel plezier daar!
    Wij zitten de komende twee weken weer in Gersfeld.
     
  5. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Noord en Noordwest kan

    Je heb een helling of 5 in de omgeving en tot 4 meter geen start geld.
     
  6. Eric R

    Eric R

    Lid geworden:
    29 apr 2013
    Berichten:
    567
    Locatie:
    Drunen
    Hier staan we op het punt te vertrekken richting Frankrijk, de Ardeche.
    Ik zit op 8km afstand van "La Croix De Millet" en er mogen dit keer 2 kisten mee ;)

    Ooings - Guide VDP et Oiseaux RC

    Het weer is de komende weken perfect, volgens de voorspellingen.
    Die noorder wind komt mij dus wel goed uit.

    Is er iemand bekend met deze helling?
     
  7. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    veel plezier Eric!

    (wij krijgen volgens mij wekenlang bewolkt weer in Oostenrijk.. :( :( :( :( :( :( )
     
  8. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Maandag: zuidelijke helft Oostenrijk+ N Italië onweer
    Dinsdag: onweer m.n. westelijke helft + Zwitserland
    Woensdag : waarschijnlijk prachtige dag
    Donderdag : onweer westelijke helft + Zwitserland
    Vrijdag : kleine kans op onweer in heel Oostenrijk
    Zaterdag : Onweer westelijke helft
     
  9. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Ach, dat zijn voorspellingen.
    (die geen rekening houden met micro-klimaten ;))

    Veel plezier Berrie, daar in de echte bergen!!
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2014
  10. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Zojuist geen Eric R gezien op de la Croix de Millets. Wel veel steekvliegen... Wind was noord / noordwest
     
  11. Eric R

    Eric R

    Lid geworden:
    29 apr 2013
    Berichten:
    567
    Locatie:
    Drunen
    Hallo MrSat,

    Jammer, ik had vandaag graag even gevlogen.
    Heb vandaag heel de dag met de familie in een beekje gespeeld, leek me wat verstandiger met 30 graden.
    Morgen is er ook noordelijke wind van 3 bft voorspeld, ik ben rond 12.30 uur op de col.

    Eric
     
  12. Eric R

    Eric R

    Lid geworden:
    29 apr 2013
    Berichten:
    567
    Locatie:
    Drunen
    Vandaag even een uurtje of 2 op de Col de la croix Millet geweest.
    De wind was NW en was net te weinig om te kunnen helling vliegen.
    Ondanks de soms heftige turbulentie toch nog een paar goeie bellen op kunnen pikken.

    NW is niet de meest makkelijk wind en de ondergrond is zodanig ruw, dat me Diva in de auto is gebleven. Ik heb met de Radian Pro gevlogen omdat het risico te groot was om zonder motor te vliegen
    De helling aan de andere (zuid) zijde ziet er een stuk mooier uit, volgende week is de wind continue vanuit de zuid hoek. Dan gaan we die eens proberen.
     
  13. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Vandaag was het internet een drama op de camping en heb je posting pas nu gelezen want ik was graag nog even langsgekomen. Morgen is echter voor ons ook onze vertrekdag helaas weer naar huis en zit onze vakantie erop. Daarom nog veel vliegplezier op de helling. Ps je moet bijna op dezelfde camping hebben gezeten als wij (domain les Ranchisses) gezien het aantal kilometers. ;-)
     
  14. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Vandaag voor het eerst op de Schonjoch gevlogen. Het uitzicht is fantastisch natuurlijk.

    Eerst mijn Skyfall het dal ingeschoven. Vliegt daar heel erg best, komt erg goed tot zijn recht. De eerste landing heb ik even met hulp gedaan. Je moet al vliegend een stukje lopen. Maar het blijkt een eitje te zijn. Ruimte zat. Met rugwind en koeien op het veld (wat écht mogelijk is!) wordt het vervelender.

    Een paar mooie vluchten kunnen maken, tot iemand van achteren in mijn linkervleugel vloog. Hard genoeg om zowat de hele aileron te verwijderen en tot de ligger in het schuim te drukken. De complete linkervleugel was lam. Gelukkig het spul verder heelhuids op de landingsbaan binnen kunnen vliegen.

    Dat wordt een nieuwe vleugel baggen.

    Gisteren een uurtje op het veldje naast Fiss gevlogen. Het was hangen en wurgen om überhaupt te vliegen.

    Verder veel gezien natuurlijk. Kisten die me interesseren, zoals de FS-4000 (vol in actie gezien!) een Shark (Logo team) en een Stingray. Die laatste kan me daar blazen zeg, onvoorstelbaar!

    Al met al een leuke ervaring.
     
  15. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Een Stingray heb ik vorige week op de Gerlitzen ook bezig gezien......heeeel indrukwekkend!
     
  16. Eric R

    Eric R

    Lid geworden:
    29 apr 2013
    Berichten:
    567
    Locatie:
    Drunen
    Ik ben vandaag wat vliegstekken in de Ardèche gaan bezoeken.
    Ik heb aan de voet gestaan van "Serre de Barre" bij Vans, dit is een startplaats voor paragliders op 909mtr hoogte. Meest ideale windrichting is NO.
    Alleen de toegangsweg is lang (en ik moest de hele berg omrijden om deze te bereiken).

    Vervolgens ben ik naar "Saint Sebastien" gereden (vlak bij de plaats Courry). Dit is een startplaats op 430mtr hoogte en te vliegen tussen N en NW.
    Het laatste stukkie weg is best spannend (ong 12% helling op keitjes) maar dan sta je wel op een hele mooie stek met weids uitzicht en veel thermiek ontwikkeling.
    Ik heb hier een uurtje gevlogen tussen de roofvogels met de Radian Pro. (geen motor gebruikt!)
    Landing is hier, zoals alle stekken in de Ardèche, gras met stenen :mad: Dus een glasbak moet je vangen of je vliegt een schuimpje.

    Al met al een leuk dagje geweest
     
  17. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Of je er mag vliegen is twee natuurlijk maar deze vakantie waren we ook in de Ardeche. Bij het plaatsje Mirabel heb ik naast de 13e eeuwse toren een stek gevonden van parapenters (op het moment dat ik er was was er niemand) zoek naar het bordje(site mirabel parking parapentiste) . Daarnaast is de ingang naar een gigantisch groot veld!
    Aan de overkant bij het plaatsje Villeneuve-de-Berg vond ik achter hotel/restaurant "le mas de mon Père" ( 400 m naast camping le pommier richting montelimar een schittertend 2e plek. Even 150 meter lopen naar de rand en je hebt een perfecte vliegstek! De boer keek wel even wat ik aan het doen was maar vond het waarschijnlijk wel goed zo... ( parkeren op beide plekken geen probleem)
     

Deel Deze Pagina