1ste watervliegmeeting 2008, wie, waar, wanneer???

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Berto, 31 okt 2007.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Dan houden wij alvast de camera gereed ;-)
     
  2. Gijs F

    Gijs F

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    992
    Locatie:
    Barneveld
    He Berto en Onno dat gaat de goede kant op met jullie, dat ziet er netjes uit.
    Nu de pet nog en het is af.

    De roeiers liggen al lekker te slapen, en de wekker staat voor morgen om 6.00 uur. dus Wesley niet verslapen morgen.

    Gr Gijs en tot morgen
     
  3. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    wij rijden ook rond 0715-0730 weg dus zullen er ook rond 0900 zijn.
    een heel pak absorbtiedoeken ligt al in de auto...
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Heb ik ook al aan zitten denken en dat wordt het volgende ;-)
     
  5. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    Pas je wel op je telefoon :D:D:D

    haal hem wel uit je broek als je het water gaat :squarewink:
     
  6. djkraan

    djkraan Guest

  7. Thijs031

    Thijs031

    Lid geworden:
    27 aug 2007
    Berichten:
    717
  8. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    De foto's zijn tot nu toe al heel overweldigend.
    Er zijn hele mooie en ook hele trieste(cashes, e.d wat dit soort dingen betreft) foto's te zien.
    Ik hoop dat de bewegende beelden ook mooi zijn gelukt en zie er met volle belangstelling naar uit om die te zien om van deze watervliegmeeting na te kunnen genieten.

    Ik heb het met veel plezier en overtuiging voor jullie georganiseerd en gezien de reacties tot nu toe allemaal positief.
    De WEERSOMSTANDIGHEDEN hebben uiteraard ook een grote invloed op een geslaagde watervliegmeeting en die waren na een paar uurtjes bewolking ook zeer prettig te noemen.
    Jammer dat de wind iets wat uit de verkeerde hoek kwam maar ja dat heb je niet in de hand.

    Het is nu even wachten op de volgende meeting in BRUMMEN die Jaap gaat organiseren.

    Mvgr hans
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2008
  9. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Hans,

    Was echt super o ja dat is waar ook:rolleyes: moet me nog effe aanmelden bij Jaap.

    Kijken of het gaat lukken dat we dan met de Nieuportjes kunnen vliegen.

    Had niet het idee dat men problemen had met de palen want er werd veel gevlogen, lijkt mij zeker voor herhaling vatbaar.

    Ton
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Zo hier ook even een reaktie van de BosModelAir prutsers ;-)

    De dag was perfect en qua weer kon het niet beter.
    De wind iets uit de verkeerde hoek en iets te hard maar dat leverde ook wel mooie plaatjes op met het aanvliegen over de weg en het strand.

    Zelf heb ik +/- 30 min film en 2 FCO 2 filmpjes met 1 hele mooie al vindt ik het zelf ;-)
    Maar daar moeten jullie nog even op wachten ;-)

    Tja, en qua kisten heel houden hadden wij wat minder geluk.

    Van de 4 meegebrachte kisten heeft geen 1 heelhuids de dag doorstaan.

    De Super Decatlon:
    Het begon met mijn Super Decathlon die bij vlucht 1 tijdens terugtaxien door de wind over de kop ging.
    Hij lag mooi (eigenlijk niet) met z`n neus in het water en de staart omhoog.

    Onno heeft hem gehaald, recht gezet en meteen de motor even van water ontdaan en laten lopen en dat ging top.

    Wel watde ontvanger nat gewordne en die weigerde dus dienst, maar daar heb ik er altijd wel 3 of 4 van bij me dus verwisseld en ook de natte akku`s vervangen en weer gaan.

    Dat is dus 3 vluchten zonder problemen goed gegaan, tot de laatste vlucht toen de motor er mee stopte precies op final.
    Ik zat gelukkig precies op het goede gij-pad en kon de kist net over het strand op het water krijgen zonder verdere schade.

    Na enige controle bleek de onsteking (die dus bij vlucht 1 nat was geworden) het niet meer te doen en de geest had gegeven.
    Op de magneet begint de ontsteking nu te piepen en te stinken dus die is nu echt overleden.

    Dat was dus een vroegtijdig stoppen met mijn Super Decathlon :-(


    De Calmato Sport:
    Na de eerste vlucht van de Super Decathlon ben ik even aan het raggen geweest met de Calmato Sport.
    Na een gelukte inverted rudder water touch trok ik op maar de kist had iets minder vermogen dan normaal (wat wil je met 750 gram extra gewicht en weerstand door de drijvers) de kist buitelde wat en kwam plat op het strand terecht en schoot zo het water weer in.
    Na terugtaxien bleek de romp gebroken te zijn wat we ook niet meer konden repareren.

    Die buiteling staat op film :thumbsup:


    De Calmato:
    Wesley heeft met de Calmato gevlogen omdat die kist ook van hem zou worden maar de motor die erop zat was al niet veel meer mag gaf in de loop van de dag echt de geest.

    Deze kist heeft dus niet meer gevlogen omdat we de motor moeizaam aan de praat kregen en als die liep het vermogen ontoereikend was.


    De Baywatcher:
    De Baywatcher van Onno heeft het nog het langst uitgehouden, omdat onze overige kisten het niet meer aankonden zijn we daar mee aan de gang geweest.

    Na de eerste vlucht waren we wel een stuk bespan op het stabilo kwijt maar tape doet wonderen.
    Halverwege de dag de drijvers los, lijmen en weer gaan.
    Later vloog Onno tijdens de landing vol de rietkraag in.
    Vleugel licht geknikt en drijvers weer los.

    Met wat tape, trekbandjes, lijm en nog meer tape de kist wel weer vliegen gekregen.

    Todat Wesley een doorstart maakt, hij trekt hem los van het water, de linkerdriver schiet aan de voorzijde los, klapt naar beneden maar blijft op het achterste punt hangen en door de grote weerstand was de kist niet meer te houden en dook die vol met de neus het water in :D

    Dat was kist 4 :banana:

    Maar een lekkere dag dat we hebben gehad :yes: :yes:


    Tot in Brummen :D
     
  11. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    @Ton,
    ik hou wel van een verrassing in Brummen met een spontaan element erin mits mogenlijk :wink::D:yes:.

    Mvgr Hans
     
  12. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    Hoi allemaal

    Ik heb er ook weer van genoten net als de rest een :celebrate:was er niets bij

    Ik heb nog geen foto geplaatst maar dat komt nog wel .
    Het worden er niet veel ik zal ze wel naar jou mailen Berto dan ken je op de DVD zetten is dat goed ?
    Ik wil er zeker 1 bestellen :D :D
    En zoja waar moeten ze naartoe want de foto`s die je hier op het forum zet worden zo klein gemaakt dat ze er niet mooier op worden
     
  13. Cropduster

    Cropduster

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    582
    Locatie:
    MVA Almere
    Ik zag twee weken geleden idd een pakketje liggen... Niet iets dat vlot in iedere auto past :p
     
  14. lazybee

    lazybee

    Lid geworden:
    26 jun 2005
    Berichten:
    33
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. RvS

    RvS Guest

    Ziet er cool uit.
    Heb er nu al weer zin in, maar helaas, kl*te weer, en ik zit op kantoor.

    RvS
     
  16. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Hoi Eduard,

    Leuk filmpje geworden, heb je nog meer.

    En ga je de volgende meeting meevliegen.

    Ton
     
  17. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Op de vorige watervliegmeeting had ik pech ( de tank was stuk en het vliegtuig vol met benzine )
    Dit vliegtuig heeft Sam nu, en het is weer helemaal in orde ( Westerly )
    Voor mij was het weeral héél spannend, daar mijn nieuwe Calmato nog NOOIT gevlogen had ( zelfs niet op wielen )
    De ontvanger was ook één die ik nog niet in de lucht getest had, wel een afstandtest met draaiende motor, waaruit bleek dat hij het wel zou doen.
    Het toestel was pas vrijdag omstreeks 18 uur gereed ( dank zij een halve dag verlof genomen te hebben )
    Ik ben daarom zéér tevreden met het resultaat, alles werkt prima...
    Op naar de volgende watervliegmeeting in Brummen.

    Groetjes

    Dirk
     
  18. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Zo Dirk,dat was dus kantje boord.
    Ben blij dat je even alles van te voren getest hebt zoals een ranch check e.d.
    Dit is nu is een goed voorbeeld dat de veiligheid voorop staat voordat een kist de lucht ingaat.
    Even alles van te voren controleren!


    Mvgr Hans
     
  19. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Heren,

    Ik zou graag meedoen in Brummen (tot ik hoor waar het ligt waarschijnlijk)
    wanneer is die meeting?

    groet Femmo
     
  20. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Er is een draadje voor het watervliegen in Brummen.

    Mvgr hans
     

Deel Deze Pagina