Zo hier ook even een reaktie van de BosModelAir prutsers ;-)
De dag was perfect en qua weer kon het niet beter.
De wind iets uit de verkeerde hoek en iets te hard maar dat leverde ook wel mooie plaatjes op met het aanvliegen over de weg en het strand.
Zelf heb ik +/- 30 min film en 2 FCO 2 filmpjes met 1 hele mooie al vindt ik het zelf ;-)
Maar daar moeten jullie nog even op wachten ;-)
Tja, en qua kisten heel houden hadden wij wat minder geluk.
Van de 4 meegebrachte kisten heeft geen 1 heelhuids de dag doorstaan.
De Super Decatlon:
Het begon met mijn Super Decathlon die bij vlucht 1 tijdens terugtaxien door de wind over de kop ging.
Hij lag mooi (eigenlijk niet) met z`n neus in het water en de staart omhoog.
Onno heeft hem gehaald, recht gezet en meteen de motor even van water ontdaan en laten lopen en dat ging top.
Wel watde ontvanger nat gewordne en die weigerde dus dienst, maar daar heb ik er altijd wel 3 of 4 van bij me dus verwisseld en ook de natte akku`s vervangen en weer gaan.
Dat is dus 3 vluchten zonder problemen goed gegaan, tot de laatste vlucht toen de motor er mee stopte precies op final.
Ik zat gelukkig precies op het goede gij-pad en kon de kist net over het strand op het water krijgen zonder verdere schade.
Na enige controle bleek de onsteking (die dus bij vlucht 1 nat was geworden) het niet meer te doen en de geest had gegeven.
Op de magneet begint de ontsteking nu te piepen en te stinken dus die is nu echt overleden.
Dat was dus een vroegtijdig stoppen met mijn Super Decathlon :-(
De Calmato Sport:
Na de eerste vlucht van de Super Decathlon ben ik even aan het raggen geweest met de Calmato Sport.
Na een gelukte inverted rudder water touch trok ik op maar de kist had iets minder vermogen dan normaal (wat wil je met 750 gram extra gewicht en weerstand door de drijvers) de kist buitelde wat en kwam plat op het strand terecht en schoot zo het water weer in.
Na terugtaxien bleek de romp gebroken te zijn wat we ook niet meer konden repareren.
Die buiteling staat op film
De Calmato:
Wesley heeft met de Calmato gevlogen omdat die kist ook van hem zou worden maar de motor die erop zat was al niet veel meer mag gaf in de loop van de dag echt de geest.
Deze kist heeft dus niet meer gevlogen omdat we de motor moeizaam aan de praat kregen en als die liep het vermogen ontoereikend was.
De Baywatcher:
De Baywatcher van Onno heeft het nog het langst uitgehouden, omdat onze overige kisten het niet meer aankonden zijn we daar mee aan de gang geweest.
Na de eerste vlucht waren we wel een stuk bespan op het stabilo kwijt maar tape doet wonderen.
Halverwege de dag de drijvers los, lijmen en weer gaan.
Later vloog Onno tijdens de landing vol de rietkraag in.
Vleugel licht geknikt en drijvers weer los.
Met wat tape, trekbandjes, lijm en nog meer tape de kist wel weer vliegen gekregen.
Todat Wesley een doorstart maakt, hij trekt hem los van het water, de linkerdriver schiet aan de voorzijde los, klapt naar beneden maar blijft op het achterste punt hangen en door de grote weerstand was de kist niet meer te houden en dook die vol met de neus het water in
Dat was kist 4
Maar een lekkere dag dat we hebben gehad
Tot in Brummen