1ste watervliegmeeting 2008, wie, waar, wanneer???

berto, je bent de bedenker van de watervliegmeeting in nederland,
Sorry maar die eer gaat echt niet naar mij toe.

De aanstichter is Richard dus hij mag de eer hebben.

Zandwinplas in Ingen voor de laatst maal !!!!!!!! ?????

Okeee jongens ik ben weer even gaan bellen met mijn connecties :rolleyes:

Ik heb als eerste de eigenaar van de zandwinplas in Ingen gesproken met de vraag of wij dit jaar nogmaals gebruik mochten maken van zijn lokatie.

Eigenaar: "Mhhh, eehhhh, moeilijk, moeilijk, moeilijk, ze gaan dit jaar weer beginnen met zandwinning en een nieuwe eis is dat de hele plas wordt voorzien van een hek zodat er niemand meer op kan, dit najaar gaat dus niet meer (waarschijnlijk)."

ikke: "Mhhh, da`s jammer, maar zou April eventueel nog wel kunnen???"

Eigenaar: "Ehhh, mhhh, ja April zal waarschijnlijk nog wel lukken."

Okee, mooi, ik even uitleggen dat we met problemen zaten voor vergunningen met andere lokaties etc. en dat kan die begrijpen.

Eigenaar: "Okee, als de regels niet veranderd zijn en de vergunning krijgen jullie weer rond dan wil ik dezelfde lokatie weer beschikbaar stellen"

Ikke: "hartstikke bedankt voor de mederwerking etc. etc. etc. etc."

Eigenaar: "en verder zullen we per jaar (!!!!!!!) moeten kijken wat er veranderd wordt aan de regels en of het dan nog mogelijk is dat jullie gebruik kunnen maken van die bepaalde lokatie."

Zo da`s 1, ook meteen even naar de gemeente gebeld en in principe zal er in eerste instantie geen problemen zijn met het afgeven van de vergunning, wel moet er even gekeken worden af dat alles nog wel volgens dezelfde regels gehanteerd kunnen worden.

Da`s 2 :banana:

Zeg het maar jongen, willen jullei dat ik dit door zet en dat we weer op de zandwinplas in Ingen staan of is er iemand die nu even de boot echt gaat vlot trekken zodat we echt op een andere lokatie terecht kunnen.

Hou wel in het achterhoofd dat deze lokatie misschien de laatset keer is dat we hier kunnen watervliegen maar dat er een kleine kans bestaat dat we vaker mogen komen in de toekomst mits de regels niet te streng worden voor de eigenaar.

Ik hoor het wel...................

Let wel ik wil niemand zijn inzet of entousiasme voor het organiseren van een watervliegmeeting de grond in boren.
Ik (wij denk ik) stellen het zeer op prijs dat er diverse personen een poging aan het doen zijn om op een andere lokatie wat te reglenen maar ik denk dat we onderhand duidelijkheid moeten hebben over de lokatie.

De vergunning voor Ingen moet 10 weken van te voren afgegeven zijn, het is nu februari en ik heb nu dus eigenlijk nog maar 1 week voor het aanvragen hiervan.
Ik denk dat dit ook de enige echte manier is om de watervliegmeeting in April fdoorgang te kunnen laten vinden.

Ook heb ik eigenlijk liever dat iemand anders alles regelt maar vooruit deze keer kan ik nog wel doen (en wie weet volgende keren ook ;-) ).

Dus voel je aub niet gepasseerd, oa Hans en Guus, in September dus graag en meeting op een andere lokatie en door iemand anders geregeld :lol:

Laatst bewerkt:
Gaan met die banaan Berto.
Als één van de andere lokaties toch doorgaat dan hebben we zeker een lokatie!
Ik bel morgen ook op hoe het ervoor staat en zou het dan eventueel naar het najaar kunnen verschuiven toch.
Vindt het wel vreemd dat ze toch wel een beetje moeilijk doen terwijl ze verleden jaar zeiden tot de volgende keer.

Mvgr hans

Hee Hans,

Als ik er voor ga dan ga ik ook regelen dat het de 26ste doorgaat en dan vindt ik dat we ook verplicht zijn om die lokatie te kiezen tegenover de eigenaar.

Hij is namenlijk de belangrijkst ein dit geheel.

Vindt het wel vreemd dat ze toch wel een beetje moeilijk doen terwijl ze verleden jaar zeiden tot de volgende keer.
Dit heeft te maken met het feit dat ze weer zand gaan winnen uit de plas en de nieuwe regelgeving is nu dat om de plas dan een hekwerk geplaatst moet worden zodat niemand er meer op kan.

Dit hoefde vroeger niet, ben er vaak zat geweest terwijl er een zuiger lag maar ja de regels zijn blijkbaar aangepast.

De eigenaar zelf vindt het ook onzin maar hij kan ook niet anders dan zich aan de wet houden.
Daardoor zouden wij daar niet meer kunnen watervliegen asl er eenmaal aan zandwinnig is begonnen.

Wel gaf hij aan dat we per jaar (keer) kunnen bekijken of het wel of niet kan dus er blijft hoop.

Nee Berto ik voel me niet gepaseerd !!

:DIn principe ben ik een profiteur :D

Het was meer iets van dat de datum die we in het hooft hebben idd erg dichtbij kwam, en ik er wel zin aan heb dat het doorgaat.
En daarom ook maar de gemeente heb aangesproken.
Ik heb er niets meer van gehoord dus laat ik dit maar op zijn beloop.
En als ik er nog wel wat van ze hoor kan ik idd wel vragen of we het kunnen verplaatsen naar het ende van het jaar.
En desnoods gaan we dan 2x watervliegen in èèn maand is toch ook leuk.;)
Dan hen je ook 2x kans dat het goed weer is.
Want het plezier is er niet minderom als je 2x achter elkaar kunt watervliegen

IK denk dat we Ingen dan maar eerst moeten laten voorgaan en de andere lokaties als reserve moeten houden.
Op deze lokatie weten we zeker dat het kan doorgaan.
Wat de Zevenhuizerplas betreft is dit een recreatie gebied en dat heeft meer voeten in de aarde voor doorgang dan de grindput bij Ingen.
Ik ga wel door met het voor elkaar krijgen om voor de Zevenhuizerplas ook een vergunning te verkrijgen.
Ik ga morgen bellen en bij twijfel of nog geen antwoord kunnen geven van hun kant mag wat mij betreft Ingen doorgaan.
Morgenavond weet je het!

Mvgr hans

Okee jongens ik heb mijn connecties weer aangesproken ;-)

De aanvraag is naar de gemeente,
Een mail met de vraag of we gebruik mogen maken van de vislokatie is naar de visclub.

Mocht ik op de mail van de visclub een positief antwoord hebben dan bel ik de eigenaar op met de vraag of hij mij een schriftelijke goedkeuring wil geven.
Zodra ik die ook binnen heb dan gaan de goedkeuring van de eigenaar en de visclub de aanvraag achterna en dat staat niets ons meer in de weg om de 26ste april weer los te gaan :D

Dus nu weer even afwachten maar ik hou jullie op de hoogte.

Grt,
Berto.

<verlegen>
Hé jongens ik ben erg benieuwd om R/C watervliegtuigen in actie te zien, ik kan me daar niet zo goed iets bij voorstellen (moet je kunnen zwemmen/roeien/duiken bv.?)
Mag ik als beginner ook komen, gewoon om te kijken en te kwijlen en wat domme vragen te stellen?

Waar is die plas precies, op de foto's zag ik een grote plas vlak langs de rivier, net naast het veer naar Elst, is het daar?
Is er daar in de buurt ook wat horeca? Ik ben nog niet in het stadium dat ik enkel van brandstofdamp kan leven...
</verlegen>

Hee Jan,

je bent natuurlijk van harte welkom.
Dit is de lokatie ALS het hier gaat gebeuren: Affiche van 2007

Hier de wat foto`s van het watervliegen in 2007:
Watervliegfoto`s `07 Oss
Watervliegfoto`s `07 Ingen

En een demofilmpje van de DVD`s:
Watervliegpreview `07 Oss
Watervliegpreview `07 Ingen

Er is geen horeca maar we hadden die dag wel catering van een paar vrijwillgers :thumbsup:
We hebben een bootje (eigenlijk iemand) en er zijn vaak genoeg jonge lui (zoontjes van..) die de hele dag in het ronde roeien om stilgevallen kisten te halen.

En je mag best even aan de kabel met 1 van onze kisten om het watervliegen eens te voelen :D

hou dit draadje dus in de gaten voor de definitieve lokatie.

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de gemeente prins alexander aan de telefoon gehad en heb in principe groen licht.
De politie en nog een andere instantie heeft geen bezwaren.
De brandweer had ze nog niet te pakken gekregen maar dat was achteraf niet nodig nadat ik haar verder had ingelicht.
Ze moet nog even met een collega overleggen en dan is het zover.
Volgende week donderdag bel ik haar weer op en dan hoor ik het.
De Zevenhuizerplas gaat voor 99% door.
Mvgr hans

Mooi Hans :thumbsup:

Goed bezig, mocht die ene % toch negatief zijn dan hebben we wat achter de hand maar we gaan uit van de Zevenhuizerplas :banana:

We wachten weer af :yes:

Ik was ook zeer blij dit te horen dat het positief ontvangen werd en dat er dus geen bezwaren waren.
Het overleg met die collega is naar mijns inziens zoals ik het begrepen heb een formaliteit.

Mvgr hans

Watervliegen Brummen

Hoi Allemaal,

Ik ben vandaag naar de gemeente Brummen geweest om mij eens te laten informeren over een mogelijke watervliegdag in de gemeente Brummen.

Na een goed gesprek met een ambtenaar aldaar, heb ik nog een paar telefoontjes gepleegt en wat blijkt de gemeente is zelf eigenaar van de plas.

En ja hoor de gemeente staat positief tegenover het idee om daar een watervliegmaiting te organiseren.

De vergunning moet 8 weken voor de geplande vlieg datum aangevraagt worden en er mag alleen gevlogen worden buiten het zwemseizoen.

Nu las ik ik hier op het forum dat Berto al een vergunning heeft aangevraagd, dus ik wil graag even kontakten met ze`n allen hier waar en wanneer enz enz, voordat we straks 2x een vliegdag op dezelfde datum hebben.

Das laat het maar weten hier

Berto zijn vergunning is slapende ;-)

We gaan voor die van Hans op de Zevenhuizerplas, als het goed is hoort hij donderdag meer en dan zal het echt definitief doorgang moeten gaan vinden.

Zo niet dan is Ingen of nu zelf Brummen nog een optie :D

Is trouwens wel een hele mooie Jaap dat de plas eigendom is van de gemeente, beter kun je ze niet krijgen.

Heb je ook een idee wanneer het zwemseizoen is voor hun, anders kunnen we bij jouw wel watervliegmeeting 2 (of 3) houden voor 2008 :D

Laatst bewerkt:
watervliegen

@Berto

Ik heb geen idee wanneer het zwemseizoen begint en eindigt, ik heb dat natuurlijk wel met de betreffende ambtenaar daarover gesproken en die kon het ook niet precies vertellen, die gaf natuurlijk een politiek antwoord over het feit dat er mogelijkerwijs gezwommen kan worden als het mooi weer is, dus ik speelde de bal weer terug met mijn opmerking van en nu moeten we weten wanneer het mooi weer is.

Maar goed ik zal nog even verder snuffelen, ik neem aan dat er richt datum`s zijn wanneer het zwemseizoen begint en eindigt.

Ik laat het jullie weten in welke periode, het mogelijk is om in Brummen te vliegen.

Ja, ik heb het gevonden:
Het zwemseizoen loopt formeel van 1 mei tot en met 30 september. In deze periode houdt de provincie Gelderland de kwaliteit van de zwemplaatsen goed in de gaten.
Bron

Lijkt mij dat we dus best ergens in septmeber een watervliegmeeting in Brummen kunnen houden ;-)

Watervliegen Brummen

@berto

Oke dat wil ik dan wel gaan organiseren na september hier in Brummen, dus als er watervliegers zijn die willen vliegen in Brummen graag hier even kenbaar maken of een pbtje sturen en de datum graag wanneer de meeste willen en kunnen.

Ik heb dan ruim de tijd voor de aanvraag van de vergunning en dan weet ik ook ongeveer hoeveel vliegers er komen enz enz enz.

Als het goed is ga ik van de week even buurten bij Richard, dan kan ik gelijk het een en ander aan hem vragen van hoe of wat, hij had Oss georganiseerd dus hij heeft al ervaring.

Gaat goed komen

Laatst bewerkt:
Back