1ste watervliegmeeting 2008, wie, waar, wanneer???

Hoi Edwin.
Hier een paar foto'tjes van de drijvers met de maten en afstanden!
Deze foto geeft een overzicht van de opbouw.
normal_drijvers.JPG

De breedte is 480mm maar je zou iets breder kunnen.
Let er wel op dat de drijvers aan de voorkant iets naar elkaar toe staan(dan sporen ze beter in het water om rechtuit te skiën over het water).
Hier een foto van het zijaanzicht.
De lengte van de drijvers zijn 540mm.
De breedte van een drijver is 100mm.
De hoogte van een drijver is 105mm.
Je moet over de breedte van de drijver waar het verenstalen landingsgestel wordt bevestigt hardhouten balkjes inlamineren(epoxy).
Ik heb de drijvers eerst met 1mm balsa bekleed en met daarna 0,9mm mahoniefineer gelamineerd.
Dit heb ik gedaan met watervaste houtlijm.
De kern van deze drijvers zijn van styropor(piepschuim)gesneden)
hoofddrijvers.JPG

En hier de staartdrijver.
Ook deze heeft een styropor kern.
De lengte is 226mm.
de breedte is 60mm.
de hoogte is 75mm.
Ook hier hardhouten blokjes inlijmen met epoxy waar het hekwerkje aan vast komt.
De hoogte is afhankelijk van de hoogte van het hoofdlandingsgestel.
De kist moet een beetje achterover op de grond of het water staan of liggen.
staartdrijver.JPG

Deze totale set up weegt zo'n 800gr.
Je kan het dus lichter uitvoeren door andere materialen te gebruiken!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Mvgr hans

De Beaver struts worden opgestuurd, dus dat is ook geregeld.
de FS70 is iets te groot voor de kap, maar daar weet een drebel bel raad me ;)

Nu nog mooi weer :)

RvS

Hier kan ik wel wat mee, super. ze zijn groter dan ik mij herinnerde van het vliegen in elst.
Ik heb al flinke blokken piepschuim van mijn werk meegenomen, dus daar moet het wel mee
lukken.
mijn ARC drijvers zijn ook 800 gram ,op deze manier dacht ik ook gewicht te winnen hmmmm.

Dat fineer waar heb je dat vandaan.

hoe is het met je stermotor (dummy) lukt dat een beetje van karton.

Laatst bewerkt:
Hoi Edwin,
ik heb dat fineer van m'n werk(jacht reparatie/onderhouds werfje).
Je kan dat fineer ook bij een goede houthandel verkrijgen hoor.
Ik ben pas bezig om de cranckcase te maken.

Mvgr hans

Hoi hans.

Als ik het goed zie dan zijn de boven en onderkant van de drijvers niet symetrisch is het nodig dat ze van achter wat dikker zijn dan voor, wel beter voor aquaplane denk ik.

Hoi Edwin.
Ja,het is belangrijk dat de drijvers van achter wat meer volume hebben dan de voorkant.
De kist ligt n.m.l achterover in het water vandaar dat het drijfvermogen achter in de drijvers meer moet zijn.

Mvgr hans

De buitenboordmotoren kunnen thuisgelaten worden ;-)

Ik heb 2 jonge krachtige roeiers geregeld die zich weer de hele dag in willen zetten om gestrande, half verdronken, stilgevallen en waterlievende vliegtuigen op willen halen met een bootje :D

Affijn, we hebben er weer zin in :yes:

Hoi Berto,
Dat is dus ook helemaal goedgekomen.:D
Ik ben trouwens vandaag naar het ziekenhuis geweest waar Fred (van de catering afgelopen watervliegmeeting)weer is opgenomen.
Hij ligt er sinds verleden week weer in omdat zijn rechtervoet aan het afsterven was.:(
De oorzaak hiervan is waarschijnlijk omdat er hiervoor was geconstateerd dat hij behalve een lichte beroerte had gehad ook nog eens helaas was geconstateerd dat hij longkanker heeft.:(
De beste man heeft hard gezegt niet lang meer te leven(het gaat niet om jaren maar om maanden)en men kan niet zeggen hoeveel maanden(het is afwachten hoelang).:(
De amputatie is reeds gebeurt en hij was naar omstandigheden opgewekt.
Wel heeft hij te kennen gegeven dat hij op 26 april zeker langs komt om deze watervliegmeeting weer bij te wonen mits mogenlijk(hij blijft gelukkig positief denken en handelen).:thumbsup:
Mochten er collega modelvliegers een kaartje willen sturen om hem een hart onder de riem te steken dan is hier het adres van het ziekenhuis:
LEYENBURG ZIEKENHUIS.
LEYWEG 275.
2545CH.
Den Haag.
Hij ligt op 8a kamer 8.04.

Mvgr Hans

Hans, dit is erg om te lezen, alhoewel ik Fred nooit ontmoet heb, wens hem het allerbeste toe. Je ziet hoe relatief het allemaal kan zijn. Heb enkele maanden geleden ook even over de rand gekeken, maar ik mag nog ff blijven. Gewoon lekker genieten en pluk de dag.

Berto,
Roeien en modellen ophalen is geen goede optie, het is erg lastig. Voorkeur gaat toch uit naar een buitenboordpruttel...

Richard,
Ik ben blij dat het met jouw weer goed gaat en dat je je werk weer hopelijk kan gaan hervatten.
Ik was erg geschrokken toen werd medegedeeld dat je een akelige val had gemaakt.

Wat die buitenboord pruttel betreft hoeft niet echt.
Bij de afgelopen meeting hebben we het ook met spierballenkracht gedaan en dat ging uitstekend!

Mvgr hans

Hee Hans dat is erg rot om te horen wens hem sterkte van ons als je were die kant op gaat.

Hee Hans,

het kan zijn dat ik het gemist heb maar is er een bepaalde tijd met de gemeente afgesproken waartussen we mogen vliegen???

Ik heb afgesproken tussen 9.00 en 18.00 uur.
Moet morgen weer eens bellen want ik heb de vergunning nog niet binnen die verleden week woensdag in de brievenbus had moeten liggen.

Mvgr hans

Okee, ik hoop dat het snel op papier staat anders weet je het maar nooit.
Mondeling is mooi maar op papier is het beste, anders sta je ineens met lege haned.

(naja, mijn vergunning is nog geldis dus als echt de nood aan de man is............)

oke, buitenboord pruttel blijft tot nader order thuis.. (wij nemen hem normaal wel mee)

reserve bootje gaat zoals altijd met watervliegen met ons mee.

op de rest van de paklijst staat nog: partytent en koffiemachine.... nog suggesties ?

Groeten, jeroen

Ik heb vandaag gebeld en ze was verbaast dat ik de vergunning nog niet in huis had.
Ze heeft het even nagekeken en had hem wel verstuurt maar is waarschijnlijk in de postkamer blijven hangen.
Ze gaat het uitzoeken en verstuurt voor de zekerheid een nieuwe.
Ik zou het deze week nog in huis moeten hebben is mij verzekerd.
Ze was wel blij dat ik daarover gebeld had omdat dit soort slordigheden niet mogen voorkomen.
Ook gaat het in de krant komen dat er een watervliegmeeting is op de Zevenhuizerplas maar dat een normale gang van zaken omdat elke vergunning die verstrekt wordt in de krant komt.

Mvgr hans

Maakt mij niet uit of het in de krant komt :rolleyes:
Het mag ook wel op de tv komen als wij meer mogen vliegen:lol:

Dus ga maar onder de brieven bus liggen en leg het document maar in de kluis als hij door de bus valt van mij mag het al zover zijn dat we die kant op komen

Hee Hasn, woon jij een een zwart gat ofzo dat ook de vergunning al niet bij jouw bezorgt wordt?!?!? ;-)

Ik heb een paar bestellingen gedaan en die waren binnen 3 dagen in huis.
Ze gaat ook uitzoeken hoe het komt dat de vergunning nog niet bij mij is!
Ik wil het in ieder geval in huis hebben voordat ik het ziekenhuis in ga.

Mvgr hans

Back