Technisch gezien is het onmogelijk dat met dezelfde servo's en alleen de verandering naar 2,4 ghz de servo's sneller reageren, dat zit tussen de oren.
Kan best, ik heb goeie oren...

Ik wist helemaal niet dat (puur theoretisch) 2,4 sneller was, maar ik had wél het gevoel dat de respons sneller kwam. Zal wel niet kunnen, maar ik ben niet de enige.
Bart heeft wel gelijk. Het werkt sneller. Alleen ligt dat inderdaad niet aan de servo's, die blijven even snel. Maar het ligt aan de herhalingsfrequentie van de puls-treintjes. Bij 2.4 GHz gebeurt dat al gauw 100x per seconde, bij 35 MHz 20x per seconde.
Als jij dus op een moment iets stuurt (up ...), komt dat commando veel sneller bij de ontvanger en bij de servo terecht. De bewegingssnelheid van de servo blijft dezelfde. De servo begint alleen eerder met bewegen.
Maar je snapt mijn accuverhaal niet helemaal.
Ik heb het niet over de zenderaccu maar over de ontvangeraccu.
Aan de ontvangstkant zitten problemen met 2.4 ghz.
Daar krijg je dipjes.
En ja, ook als je accu vol zit, als je servo's de accu onderuit trekken omdat de accu de stroom niet kan leveren.
Pak maar eens een paar eneloopjes, hang daar 4 digitale servos op en ga het belasten, je spanning dipt tot onder de 4 volt.
In 2.4 GHz ontvangers zit een microprocessor die gevoeliger is voor onderspanning. Ze zijn immers ooit ontworpen voor onze draadloze routers en modems ... Ze gaan daarbij uit van een constante energie-aanvoer via het net. Weliswaar verlaagde spanning via een trafo, maar ze zijn niet ontworpen voor de dalende spanningscurve van een accu-stroomvoorziening waarbij bij hoge belasting de spanning nog even dieper daalt.
Beneden een bepalde grens doet de microprocessor het gewoon helemaal niet meer. Dus niet zoals bij een analoog systeem die het bij te lage spanning slecht(er) doet (maar nog wel een beetje).
En komt de spanning terug op een goed niveau dan moet die processor opnieuw opstarten. Ook daarbij geldt: ze zijn ontworpen voor routers en modems e.d. En daar maakt het niet uit of ze er 1, 2 of 3 sec over doen om paraat te zijn

. In de praktijk blijken er merken te zijn die tot 2,5 s nodig hebben na zo'n processor-reset.
De meeste 2.4 GHz ontvangers geven er bij 3,5 V de brui aan. En bij een slechte, al wat lege ontvangeraccu, met veel servo's kan het dan inderdaad voorkomen dat die spanning een paar tienden van een seconde onder dat niveau zakt. Tja, en eenmaal op de grond naast alle brokstukken blijkt de ontvanger dan gewoon nog (weer!!) te werken.
Ik heb geen idee wat het minimum is voor een gemiddelde 35Mhz ontvanger.
In de F3K vlogen ze vaak met maar 3 NiCad of NiMh cellen. 3,7 V vol. De meeste kleine 35 MHz ontvangers gaven er bij 2,8 V de brui aan, maar dan bewogen de servo's ook al alsof ze met de hand aangedreven werden. Zooo slooooom ... Dan wist je dat je accu leeg raakte.
Maar, met een 2,4 GHz ontvanger weet je dat ook ... als je kist op hol slaat ...:twisted:
Dirk.