Hey,
Ja er is een verschil! De 8 kanaals en de 14 kanaals werken op een andere manier (meer stapjes) dan de andere ontvangers. Om precies deze reden werkt de 8 kanaals en de 14 kanaals alleen met de TM-14 module. Later komt de TM-8 module en deze werkt ook samen met deze ontvangers.
Zie ook de tabel op:
Futaba 2.4GHz FASST Module/Receiver Sets
Anyway, Ik heb mn zender geupdate en dat was heel erg makkelijker (toen ik de juiste update had). Bestandje uitpakken, op CF kaart knallen, schakelaar om in zender, CF kaart erin, aanzetten.... wachten..... klaar!
Daarna mijn 600 ingestelt, hier hoefde ik niets aan te veranderen (wel opletten met het overzetten van de stekkers, andere volgorde).
Daarna de T-rex 500 afgesteld met de 606 ontvanger erin, werkte ook vrijwel direct perfect... alleen even de kanaalvolgorde aanpassen (is niet gelijk aan de 6ex, maar kun je in de 14MZ zo veranderen).
Tot slot nog even mijn zenderpult verzaagd en het schuim in mijn koffer bijgesneden en klaar was ik.
Njah, dat stelde dus niks voor. Eindelijk geen grote lange antennes meer aan mn 600 hangen!
Morgen hoop ik even te kunnen testvliegen, maar ik verwacht geen grote verassingen.
WAT OVERIGENS WEL verassend is! Mijn T-rex 500 stuurt VEEL sneller met de 14MZ met TM-14 module dan hij deed met de 6EX 2.4ghz. Vreemd is dat de heli incl. ontvanger dus hetzelfde is gebleven, maar de servo's gaan ongeveer 2x zo snel heen en weer als je de stick heen en weer klapt.
Ik vond al direct dat mijn 9257 servo's erg traag waren op mn 500, met de 6EX zender. Maar met de 14MZ met TM-14 module is dit dus helemaal over.... Eigenlijk hetzelfde verschil als een FF9 en de 14MZ op G3 PCM.
Cheers,
Richard