Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit begint ondertussen een aardige casus te worden in de zin van 'waarheidsvinding': wat is waar / wat is niet waar, en dan vooral de instelling / houding van sommige mensen daarin.
Als 'aanhanger' van Karl Popper zou ik zegen: probeer (Hezik?) met alle middelen aan te tonen dat de nieuwe theorie van Han onjuist is.
Niet om te kunnen zeggen: "Jij hebt ongelijk!" :agrue:, maar om onze kennis verder te helpen.
Lukt dat niet (het falsificeren), dat heeft Han waarschijnlijk gelijk . . .
jan.
zonde van de tijd.....
ik bouw liever
Frank
En Han die paar servo's die in de Beech zitten hebben echt geen powerbox nodig, als je de spanning terug wil regelen naar 5.5 volt zijn daar simpelere dingen voor en dan kun je ook alles via de ontvanger laten lopen dat scheelt fets en muizekeutels in je toestel![]()
probeer (Hezik?) met alle middelen aan te tonen dat de nieuwe theorie van Han onjuist is.
Daar zit helemaal niemand op te wachten. Han wil persé niet dat het aan de motoren ligt, dus ligt het daar niet aan. Ik hoop dat ie daar gelijk in heeft, het ging mij maar om 1 ding; straks is er een nieuwe beech, veel werk, weer zo'n schitterend toestel, die moet wel heelblijven!
Voor mij is het duidelijk. Het filmpje laat er geen twijfel over bestaan wat er daadwerkelijk gebeurd. Als daar niets aan gedaan wordt, zal de volgende Beech vanzelf hetzelfde lot krijgen. De 'emcotec-theorie' is heel makkelijk onderuit te schoffellen, had ik ook al gedaan. Fet's fluiten niet zo als ze opgeblazen worden en dan was ie na het 1e piepje de controle totaal kwijtgeraakt. Dat was niet zo, dus was dat het probleem niet.
Als je naar het filmpje kijkt. Han geeft gas. Han geeft een tandje meer gas -> piep -> toestel zwenkt naar links -> piep houdt op -> toestel trekt weer recht (je hoort ook weer 2 props) --> han geeft een tandje meer gas -> piep -> toestel zwenkt naar links --> piep houdt op -> je hoort nog 1 prop -> han geeft nog tandje gas bij -> toestel gaat nog harder naar links zwenken en duikt de grond in.
Dat is echt overduidelijk te zien en te horen allemaal. Veel duidelijker kun je het niet krijgen. Elke keer gaat er precies iets piepen op het moment als Han gas bij geeft en elke keer zwenkt het toestel dan naar links. Ook raakt de linkervleugeltip/linkermotor de grond zo'n beetje het eerst, volgens Han dus met draaiende motor, maar is uit de schadefoto's te zien dat de linkerprop nog heel is.
Maar goed, dit is het laatste wat ik er over gezegd heb, het is Han's toestel en zoals gezegd heeft Han alle spullen daar liggen. Ik ga de bouw van de volgende aanschouwen met diepe bewondering en de volgende crash weer even tenenkrommend bekijken.
Nu, dan ben ik de zeiker die gelijk wil hebben ofzo.. bekijk het hoe je wil. Ik zie het anders; ik probeer ook mee te denken over wat er nu echt misgegaan is, ipv maar een beetje met Han mee te praten en stroop te smeren. Als er straks weer een beech in tandestokers ligt, heeft Han daar niets aan.