Ander puntje; bij ons op de club hebben we geen 230V, en als je 12V wilt moet de generator aan, wat bijna nooit gebeurt. Nu zat ik te denken om de auto-accu te vervangen door een nieuwe (exacte type weet ik ff niet, is een 1.6 benzine) en die accu te gaan gebruiken om op een mooie vliegdag minimaal 3 accu's te laden (dus eigenlijk 6x 5s accu's van 5000mah) dat moet een auto-accu toch makkelijk kunnen trekken neem ik aan?
Ik neem ook aan dat ik met de infinity III de auto-accu na zo'n dag gewoon weer kan laden als een 12V loodaccu? (met hoeveel Ampere zal ik dat doen? heb geen idee wat een autodynamo opwekt)
Grt.
Het ligt er een beetje aan hoe 'zwaar" je accu is. Die van een 1.6 benzine zal niet heel stevig zijn. Ik gebruik een vergelijkbare accu en kan daar vlot 4x een 5s 4000 mee laden. Daarna gaat ie aan de de acculader, gewoon een goedkoop ding dat overgaat op druppelladen zodat je 'm in principe continu eraan kan hangen.