voor de geinteresseerde hier wat info over een trex 700 nitro die ik omgebouwd heb naar benzine met een zenoah 26cc benzine motor met behulp van de gasserman conversie kit (the poormans kit)
Ook zal hier komen te staan het opnieuw opbouwen van een 700 nitro die is omgebouwd naar de andere kit van gasserman met een zenoah 23cc benzine motor. (niet zelf gebouwd maar uit noodzaak moeten herbouwen)
Ik vlieg pas sinds begin 2011 en bouwen heb ik nooit gedaan. (pas half jaar geleden voor het eerst van mijn leven in een bouwmarkt geweest en ik ben 42 jaar!) Het was dus veel onderzoek , internetten en lezen en plaatjes afkijken.
oktober 2011:
de 26cc met de setup:
- trex 700 nitro pro limited edition
- Gasserman AE000400 Conversion T700 PUH231
- motor: Zenoah g260pum 26cc
- zimmerman uitlaat
- Align ds610 op de swash
- Align ds650 op de staart
- Futaba s9202 op het gas
- Align gp780 gyro
- Align rce-b6x voltage regulator
- Futaba r617fs ontvanger
- Spider landinggear
- Dom racing air filter ufo "purple"
- G-force Tail Servo Mount
- Quickuk Canopy Mounting Set
toen wist ik nog niet wat intake en return was.
de 23cc met de setup:
- Gasserman AE000500 Conversion T-REX 700 Gasser 231RC
- motor: Zenoah g231rc1 23cc
- zimmerman uitlaat
- Futaba bls251 op de staart
- Futaba s3152 op het gas
- Futaba 611 gyro
- Gryphon extreme-heli dual linear voltage regulator
- Drc x-monitor hm1 hour meter
- K&N luchtfilter
Toen wist ik nog niet wat intake en return was:
samen:
december 2011:
het bouwen schiet al op , onderdelen bestellen , afwerkspullen kopen zoals protective sleeve, tictoc vloeistof (de rode)
ik doe alles lekker rustig en schroef pas wat vast als ik zeker weet dat het goed is.
duurt allemaal wel lang maar wil het in 1 keer goed doen.
verschillende benzine slangen geprobeerd , die van gasserman en die van een duitser op ebay maar heb nu
tygon , dat spul is het beste. Heli's weer helemaal uit elkaar om de tygon aan te sluiten want bij het middelste aanknooppunt van de tank kan je slecht bij.
februari 2012:
Ondertussen zijn ze klaar voor maiden en ben nu het verslag aan het typen , tussen de bedrijven door dan want wacht op de geboorte van mijn eerste kindje en heb de eerste alweer uit elkaar vanwege gebroken koppeling.
Ook zal hier komen te staan het opnieuw opbouwen van een 700 nitro die is omgebouwd naar de andere kit van gasserman met een zenoah 23cc benzine motor. (niet zelf gebouwd maar uit noodzaak moeten herbouwen)
Ik vlieg pas sinds begin 2011 en bouwen heb ik nooit gedaan. (pas half jaar geleden voor het eerst van mijn leven in een bouwmarkt geweest en ik ben 42 jaar!) Het was dus veel onderzoek , internetten en lezen en plaatjes afkijken.
oktober 2011:
de 26cc met de setup:
- Gasserman AE000400 Conversion T700 PUH231
- motor: Zenoah g260pum 26cc
- zimmerman uitlaat
- Align ds650 op de staart
- Futaba s9202 op het gas
- Align gp780 gyro
- Align rce-b6x voltage regulator
- Spider landinggear
- Dom racing air filter ufo "purple"
toen wist ik nog niet wat intake en return was.
de 23cc met de setup:
- Gasserman AE000500 Conversion T-REX 700 Gasser 231RC
- motor: Zenoah g231rc1 23cc
- zimmerman uitlaat
- Futaba bls251 op de staart
- Futaba s3152 op het gas
- Futaba 611 gyro
- Gryphon extreme-heli dual linear voltage regulator
- Drc x-monitor hm1 hour meter
- K&N luchtfilter
Toen wist ik nog niet wat intake en return was:
samen:
december 2011:
het bouwen schiet al op , onderdelen bestellen , afwerkspullen kopen zoals protective sleeve, tictoc vloeistof (de rode)
ik doe alles lekker rustig en schroef pas wat vast als ik zeker weet dat het goed is.
duurt allemaal wel lang maar wil het in 1 keer goed doen.
verschillende benzine slangen geprobeerd , die van gasserman en die van een duitser op ebay maar heb nu
tygon , dat spul is het beste. Heli's weer helemaal uit elkaar om de tygon aan te sluiten want bij het middelste aanknooppunt van de tank kan je slecht bij.
februari 2012:
Ondertussen zijn ze klaar voor maiden en ben nu het verslag aan het typen , tussen de bedrijven door dan want wacht op de geboorte van mijn eerste kindje en heb de eerste alweer uit elkaar vanwege gebroken koppeling.
Laatst bewerkt door een moderator: