2 trex 700 nitro naar benzine bouwverslag

Weet iemand hier een adresje dan voor een zenoah Z231 motor?

Hier in Nederland is hij moeilijk te krijgen,als ik op internet zoek bij shops.

Graag reactie,dan kan ik beginnen te bouwen:help:

hoi ekoning
intresant toevalig wil ik mijn 700n ook om gaan bouwen.
ik wilde de spullen gaan bestellen.
maar er staan 2 frames op de site wat is daar het verschil in?
en heb ik ook het metalen main tandwiel nodig?
of is dit wat ze aanbevelen?
wat heb jij presies gebruikt?
grt jos

@jos: je hebt 2 versie's van gasserman, 1 voor de 231 motor en de andere voor de 260 motor. Ik heb ze beide en vind de 260 conversiekit wat beter in elkaar zitten maar er zijn erg weinig verschillen eigenlijk.
Gasserman levert bij zijn kit de carbonplaten en wat extra verstevigingsmateriaal en de motorpinion. Alles kan je van je oude 700n gebruiken voor de rest.
Zelf heb ik daar nog benzineslang , motor , uitlaat en de gforce tailservomount bijgekocht. (zodat de gasservo op de tailservoplaats kan)
De gasserman kit is wel een poormanskit vind ik, alles gebruik je van de trex nog en is het alignen van de motor en clutch even werk maar heb je voor 99 dollar plus de motor wel een benzine heli met veel koppel.
Een helibug kit b.v. is veel meer doordacht en completer en maakt van je 700n een totaal ander constructie maar die kost dan ook 3 keer zoveel.

Anyway , ik ben wel blij met mijn gasserman heli's
Ga er denk ik 1 verkopen want 2 benzine heli's is wat overdone.

@arjan: http://www.rctuningraalte.nl/index.php/cPath/29_52?osCsid=dee6b9bc8aaa1cad24ee2f22f2f67683

oke
ik moet dus de AE000500 Conversion T-REX 700 Gasser 231RC hebben voor de 260 motor?
en de AE000400 Conversion T700 PUH231 voor de 231 motor?
ik weet ook het verschil van de rc motor en de puh motor niet?
weet jij dat toevalig?
grt jos

zal vanavond thuis effe kijken welke motor ik bij welke kit heb.
rc en puh? zou het niet weten , weet wel dat de h in puh voor heli staat.
ik heb trouwens een g260pum (pum(m staat voor marine) in 1 van de kits

crap,

gister vergeten , was druk met de kleine.
trouwens die pum (marine) zenoah is wel leuk , die is waterkoeling en moet ik constant boven de sloot vliegen om te koelen ;)

pum

crap,

gister vergeten , was druk met de kleine.
trouwens die pum (marine) zenoah is wel leuk , die is waterkoeling en moet ik constant boven de sloot vliegen om te koelen ;)
hey
je kan er ook een emmer water onder hangen?
dan kan je ook gewoon over het veld vliegen!
maar bij een van de 2 kits zitten er meer onderdelen bij zo te zien op de site.
volgens mij is er een voor de 231 puh motor en een voor de 231 rc motor?
maar wat is het verschil tussen de motors?
die moeten toch bijde passen op bijde kit,s?
zal luek zijn straks kit en motor bestellen en dan de verkeerde motor hebben!!!
heb nog eens goed gekeken en de fram,s zijn toch verschillend.
het rc frame heeft een rechte motor ruimte en het puh frame heeft een gevormd motor ruimte.
maar ik kan op de foto het verschil in de motor niet zo zien?

okay,

bij de AE000400 heb ik een g260pum
bij de AE000500 heb ik een g231rc1
de onderdelen zijn wel verschillend maar bij de 400 kit hield ik een aluminium en klein carbon plaatje over , waarschijnlijk voor de tailservo.

foto's zet ik er zo op , kan je het verschil wel zien denk ik.
wil je zekerheid? gewoon gasserman mailen.

trex

oke
ik ben er helemaal uit wat de verschillen betreft.
maar hoe koel jij de pum motor?
daar moet het water toch doorheen gepompt worden?
grt jos

@Jos: op de doos stond pum maar geen wateraansluiting te vinden.

Bouwen van de 23cc in februari:
full

full

full

full

full

full

full

full

Bouwen van de 26cc (spider) in februari:
full

full

full

full

full

full

In maart hebben ze beide gevlogen na instellen op het veld:
met zwart/rood canopy is de 23cc
met wit/rood canopy is de 26cc
full

full

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
trex

ziet er mooi uit.
ik ga de mijne ook ombouwen.
maar op de pum zit toch geen koel rib cillinder maar een ronde zwarte cillinder met 2 water aansluitingkjes?
grt jos

nou op de mijne zitten koelribben dus denk dat de puh in een pum doos zat.

ik zal binnenkort nog even foto's maken van hoe ze nu onder de kap eruit zien.

trex

ha zo
ik wilde ook graag een puh maar die is moeilijker te vinden dan een rc.
en een rc is ook wat goedkoper.
dus dan maar de rc versie.
maar je hei,s zien er top uit.
hoe vliegen ze trouwens?

Mooi spul :mrgreen:

Bij die 26 cc, vind de kap dat leuk om die uitlaat zo dicht in de buurt te hebben?

Ziet er wel bruut uit, dat luchtfilter etc zo breed onder de kap uit..

replys

@jos: ze vliegen erg stabiel en hebben een mooi geluid , zal eens een filmpje maken en op youtube zetten. de motoren zijn beide nog erg nieuw dus hover en vlieg er lichtjes mee rond om de motoren wat in te lopen.

@student: haha , goed gezien , ja die kap moet ik nog frezen maar heb nog nooit gefreest , maybe de original kap erop , die past ook beter. Zal ik voor de volgende vlucht wel in orde maken.

Die Zenoah's hoeven niet echt in te lopen: één liter 1:25 en niet helemaal voluit gaan, dan over naar 1:40 en knallen maar....

tenminste, dat is wat Vario er van zegt, en ik neem aan dat een Zenoah gewoon een Zenoah is, dus dat dat in een T-rex niet veel anders is....

Groet, Bert

klopt maar doe eerst wat rustig aan, in de manual staat trouwens niets over naar 1:40 gaan maar gewoon 1:25 blijft het.

Klopt....

Zenoah zegt niks over 1:40...
Toch doen ze het daar beter op, tenminste, niet alleen ik heb die ervaring, het duitse Vario forum staan meerdere topics over mensen die getest hebben met verschillende mengverhoudingen. Motor loopt wat rustiger en trilt wat minder, en schijnt ook makkelijker af te stellen, al heb ik dát nooit zelf kunnen vaststellen.

Bij mij hebben twee zenoah's al jááren niks anders gehad. Zolang je een GOEDE olie gebruikt (Castrol TTS, RS, Bell-Ray, Mobil 1, etc) zul je er weinig problemen mee hebben denk ik.

Groet, Bert

Als het je gerust stelt: er zijn plenty vleugel en heli vliegers die met Stihl Motomix vliegen, en dat is zelfs maar 1:50

Zelf durf ik dat niet aan, maar Stihl steekt zijn hand er zowat voor in het vuur dat dat gewoon kan, Vario rapporteert er ook niet negatief over
Met gewone benzine en goede olie, schijnt 1:50 dan weer wel een beetje te schraal te zijn.

Nogmaals, dat heb ik niet geprobeerd, maar ondertussen draaien er bij mij in elk geval al weer twee motoren probleemloos op 1:40 (eentje vanaf 2005 en eentje vanaf 2008 )

Hou er wel rekening mee dat mogelijk de afstelling heel lichtjes verandert.
Het is niet verstandig overigens, om in een klap over te schakelen, je kunt beter een beetje geleidelijk overgaan.
Ik deed dat indertijd gewoon door het voorraad kannetje (2.5 L) voor op het veld met 1:25 te vullen, en een jerrycannetje (5L) met 1:40 apart mee te nemen, en na ieder vluchtje de "voorraadtank" weer op te vullen. Op die manier verandert je mengverhouding heel geleidelijk, en je motor vind dat alleen maar lekkerder...

Maar dat is aan jou natuurlijk

Groet, Bert

Back