2 trex 700 nitro naar benzine bouwverslag

Vertel nou eens,
Met hoeveel toeren hoover je?

en,
Is je staart mechanisch afgesteld met de gyro in normal mode?

Eric.

ehhh , toeren? ja dat kweetnie, ik heb een meter maar nog nooit gebruikt , zal eens kijken of dat gaat lukken.

ja , staart is zeker goed mechanisch afgesteld, endpoints in gp780 ook goed ingesteld.

@gevaho: gaan we bestellen
@SilentScope: thanks maar heb nog 611 liggen of is spartan beter tegen trilling?

mmh. Dan kan het heeel goed het toerental zijn. Mijn 6.3kg zware 700 had hetzelfde probleem met 1600 toeren. 1650 was het zo goed als over en hoger was het weg.

Herman , ja die 700 benzine weegt wel behoorlijk.
Hoe ga ik de toeren verhogen? throttlecvurve hoger gooien of in idle gooien met hogere toeren?

Dat ligt eraan. Curve zal je moeten aanpassen zodat je in hover rond de 1700 uitkomt, daar moet je motor geen problemen mee hebben. Wil je strak acro vliegen kan je beter naar 1900 gaan. Dan is het een kwestie van bijstellen naar je vliegstijl. Tacho is handig in hover, de rest zal je op gevoel en/of geluid moeten doen.

ja een tacho heb ik wel , nog niet gebruikt maar goed.
en dat gevoel en geluid dat moet ik dus nog leren , hoor nog niet of de motor te arm of te rijk loopt.

ik heb een spartan setje binnen met metalen plaatje en die ga ik proberen.
druk geweest met de goblin maar die vliegt nu en ben nu bezig met het vliegklaar maken van de tdrex , daarna ga ik verder met deze gasser ,
mechanisch alles goed afstelen
spartan setje installeren
en helaas tank heeft lekkage dus dat nog even oplossen.

ik zag trouwens dat de msh brain te koop is en heeft als spec:
- Vibration insensitive

heb nog wel flybarless kop liggen , iemand ervaring met de msh?

Ha die erik. Ik heb mijn 700 benzine, jou oude heli, vandaag gemaidend. Zoals je weet heb ik hem fbl met beastX.
De maiden is perfect verlopen, er staat een filmpje in mijn topic.

Ik heb een hele stugge tape onder de beastX zitten, want op helifreak raden ze juist aan om zo weinig mogelijk demping te gebruiken. In tegenstelling dus tot jou idee hierboven met jou gyro. Ik weet niet of het ook bij jou heli kan, maar ik zou die tape die ik heb gebruikt ook eens proberen. Als je wilt, kan ik je een stuk opsturen.

lars, ja mooi man dat die eindelijk vliegt , kan je sticktime gaan maken zoals bedoelt was.
Mijn , jouw oude goblin vliegt ook en als een zonnetje.

wat is het merk van die tape of type?
Ik zat er over na te denken om mijn benzine ook fbl te maken met een msh brain , die is namelijk ongevoelig voor trillingen , anyway ga ik eerst mijn tdrex 800 afbouwen en daarna weer met de benzine pielen en verschillende tapes gebruiken.

Nou,

Ik heb Een shitload aan verschillende tapes,pads en yells liggen maar hoor dat die gp780 toch niet zo goed is en zag bij fast-lad de nieuwe msh Brain die ongevoelig is voor vibratie.

Ik had nog een fbl kop liggen dus heb de Brain gisteren besteld en de gasser wordt dus fbl.
Aangezien ik de heli deels uit elkaar moet halen doe ik de lynx heavy duty gasser clutch er ook meteen op.

Ben benieuwd.

2169953_large.jpg

Erik, deze tape moet je hebben zegt men op helifreak. Ik kon hem nergens in de bouwmarkten vinden, dus ik heb zelf een paar verschillende tapes gekocht. De meest stugge tape die ik kon vinden, werkte perfect bij mijn fbl project.

Dat lijkt erg veel op de tape die ik ook vaak gebruik. Hecht erg goed en voor fbl sensor werkt het prima. Ook voor andere gyro's trouwens. Originele tap gebruik ik eigenlijk nooit. Is voor electro dan ook niet zo belangrijk maar goed.

Back