2 trex 700 nitro naar benzine bouwverslag

belangrijkste vind ik dat de motor goed en veilig loopt en als dat 1 op 1 zou moeten doe ik dat.

anyway , mijn vliegende trex 700 benzine 23cc heb ik vandaag ingeruild voor een vliegende SAB goblin 700 want vond 2 benzine heli's wat overdreven.

@jos: rcmarket heeft ze beide wel

De overgebleven 26cc met spidergear heb ik weer in elkaar zitten.
moet de cap of een standaard kap nog even wat frezen dat het past bij de uitlaat.
zondag doe ik een remaiden, probeer filmpje te maken.

kijken hoe het gaat met de nieuwe standaard koppeling. had het probleem dat als de motor stationair liep de koppeling al grip op de mainblades had. kan geweest zijn door de gebroken koppeling. Ik heb iedergeval al een nieuwe LYNX gasser koppeling gekocht dus al ik nog steeds grip stationair heb doe ik die na de remaiden erop.

Lars Linders heeft mijn 23cc 700 benzine overgenomen in ruil voor een Sab goblin 700 en hij is bezig met de rebuild daarvan om alles clean te maken , ik kijk daar toch weer vanaf en ga mijn 26cc ook eens grondig nakijken of er wat aan te verbeteren valt qua wegwerken.

keep u posted

full

afgelopen zondag naar het veld en maar even een standaardcanopy erop gezet , past beter en voelde fijner daar in te frezen.

heli aangesloten en even testen de richtingen , gyro de goeie kant op maar HUH swash links/rechts andersom , wtf , swash afr even veranderd en klaar is klara.

gestart en ging wat moeizaam , alleen met choke startte hij en daarna zonder choke ook wel maar gas geven was er niet bij , motor sloeg af, leek op benzine tekort.
Gelukkig pakte de koppeling niet de kop bij stationair draaien van de motor dus de lynx koppeling vervang ik wel bij een crash hehehe.
aangezien ik de ballen verstand van motoren heb ga ik deze week even naar Gerrit de Gram (15 jaar heli ervaring) om de motor af te stellen en dan kan het sticktimefunleven beginnen.

o, op de achtergrond de henseleit (die ik sinds de goblin er is) ook maar even een mooie canopy/tailblades en vertical fin gegeven heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes hoor zo 3 op een rij,

zomaar ff een vraagje is dat de oude canopy( of complete rex700N) van Marcel geweest van rc helipower?

Anyway ik hoop dat je de motor goed afgesteld krijg en dat je er veel vlieg plezier van heb

Gr

jeroen

@jos: het is de complete rex700N van Ron (niet marcel) van rc helipower en ja ron heeft hem van marcel gehad als sponsor ding

Hij kwam me al bekent voor,ik heb samen met ron nog met deze heli gevlogen(toen nog op Nitro),lol om deze weer terug te zien.
S6 met je benzine versie

Gr

jeroen

@jeroen: de nitromotor was zand in gekomen dus liep niet meer lekker (revisie koste zo 150 euro), kon toen een nieuwe zenoah 26cc kopen voor 150 euro dus de keuze was snel gemaakt. Je mag de nitromotor wel kopen voor 100 euro als aandenken?? hehehehe
Ik vind nitro toch gaaf en lekker vliegen dus ondertussen heb ik er weer 2 700n bij met zandbeschermingskap hahaha

Haha leuke aanbieding maar nee bedankt,ik zal je draadje verder volgen en niet meer verder vervuilen.

Groetjes,en mss tot ziens

Jeroen

een update:
eindelijk met de 700 benzine naar het veld weer.
De motor kreeg bij meer gas geven geen benzine dus heb ik alle aansluitingen aan de buitenkant van de tank gemaakt zodat de leidingen niet tussen frame en motor lopen.

Op het veld gestart en liep als een zonnetje , bij hogere toeren liep hij niet mooi maar dat kwam ook omdat we met de beknelde leiding aan de knoppen van de motor hadden gedraaid , na wat afstellen liep de motor weer goed , ook in hogere toeren.

alleen de staart waggelde op en neer als een gek, moest ook constant de staart bijsturen dus gain van 40% naar 30% > niet goed > 20% > niet goed > 10% nog niet goed. heading hold is wel ingesteld.

Er zit een gp780 op die toen de heli nog nitro was altijd een superstrakke staart had. Een 26cc trilt wel maar toch , een clublid zei dat een gp780 zeer gevoelig voor trilling is.

iemand een idee hoe een strakke staart te krijgen? heb ieder geval geen bladspoor.
Is er een gyro die ongevoelig voor trilling is?

dikkere tape onde je gyro.
Benzine heli's en al helemaal de 26 cc ers veroorzaken redelijk wat trillingen waar sommige gyro's te gevoelig voor zijn dat klopt.
Je verward dit effect niet met het "viertakten" van de motor omdat hij miss te rijk staat?

Eric.

dikkere tape gaan we proberen , of iedergeval 2 of 3 van die dingen op elkaar.
viertakten? nu ben je me kwijt , heb geen bal verstand van motoren afstellen en hoor NOG niet of hij te rijk of te arm staat.

een expert zin en tijd dat ik langs kom met dat ding om af te stellen?
of gp780 eraf en een andere betere er op?

Je zegt dat de staart op en neer beweegt? Dus niet in de draait richting? Hoeveel toeren heb je op de kop staan?

jeroen,

bedankt voor het aanbod maar die heb ik zelf ook nog liggen in de la samen met een 251.

No problem;)

Idd wat is de headspeed van de rotor?
Draaid ie te langzaam waardoor de staart een wobble krijgt?
ik zou lekker die GY611 er op gaan zetten ipv de GP750,wil niet zeggen dat dit een slechte gyro is maar met de 611 heb je gewoon wat meer mogelijkheden t.o.v. de 750

S6

Greetz,

Jeroen

dikkere tape onde je gyro.
Benzine heli's en al helemaal de 26 cc ers veroorzaken redelijk wat trillingen waar sommige gyro's te gevoelig voor zijn dat klopt.

Misschien dat ik dingen door elkaar haal, maar met een beastX op een gasser adviseert men juist een hele dunne 3M dubbelkleef tape. Dun en sterk. Ik weet niet of het werkt, maar het is het proberen waard vind ik Erik.
Ik heb de indruk dat je met meer en dikkere pads de gyro juist meer laat sponzen. Overigens is dat sponzen maar gevoel hoor, het is niet gebaseerd op ervaring.

Mijn 700 beastX gasser gaat deze week hopelijk ook zijn maiden maken. Hij is nu helemaal af.

Vertel nou eens,
Met hoeveel toeren hoover je?

en,
Is je staart mechanisch afgesteld met de gyro in normal mode?

Eric.

Back