2011 Europees Kampioenschap 1:8 Luxemburg

Wij moeten het gewoon van sociale controle hebben, ik zie op het NK 1:10 niet zo snel gebeuren, je ziet iedereen banden slijpen op het moment dat ze ze nodig hebben.
Maar goed alles is mogelijk.

Als je op REDRC het nieuws hebt gevolgt had je kunnen lezen dat er een middel op de markt gezet is welke 3 uur van te voren in de banden gesmeerd moet worden. Met andere woorden kan je thuis voor alle qualificatie heats je banden preparweren.

Maar wel erg triest dat de sport zo wordt verziekt door competitievervalsers..

Wanneer gaat het orgaan EFRA nu eens spijkers met koppen slaan i.p.v. een politiek correcte behandeling aan zelfs cheaters.... En nu ook weer sniffers gebruiken die zelfs banden afkeurt omdat er met een bandenstift op het rubber iets is geschreven...

Slecht gang van zaken. Ik ben benieuwd of er niet zoiets op poten gezet gaat worden zoals de ETS in de elektro. Welke commercieel volgens mij interessanter zijn en dit bijna meer aanzien geeft als een EC, Heb ik het idee.

De EFRA had inderdaad gewoon moeten straffen, laat ze een voorbeeld stellen maar ik blijf er ook bij dat de heren die dit doen heel goed achter de oren moeten krabbelen als dit gewenst is door hun sponsoren maar vooral ook de rest van de RC scene.

ETS is anders, daar moet je dus met een verplichte band rijden als in zoveel electro rubber competities en smeren is toegestaan wat het verschil met ons nog groter maakt, dergelijke plannen bij de brandstof kent een grote verdeeldheid. Grappig is wel om te zien dat een ETS veel populairder kan zijn dan een nationale competitie onder een dezelfde set regels.
 
nee, ik bedoel geen GP. ETS heeft toch meerdere wedstrijden en dus ook een soort kampioenschap. De aandacht die hieraan wordt besteed is vele malen groter als een GP ergens in Europa.
 
Grappig is wel om te zien dat een ETS veel populairder kan zijn dan een nationale competitie onder een dezelfde set regels.
Volgens mij komt dat omdat het wordt geregeld door mensen met enorm veel aanzien in de scene. Daarnaast is de regelgeving ook door hun bedacht als een soort van veto-stemming...
Iedereen luistert en zegt amen...
 
Zou kunnen Roy...... Het is inderdaad opvallend dat wanneer de organisatie de regels bepaalt er een lagere drempel is dan wanneer de rijders inspraak hebben en niet tevreden zijn met de uitkomst.

Er zouden volgens REDRC al 2 afgekeurd zijn en weer toegelaten. De 1 had een stift gebruikt om de diameter op de band te schrijven en de ander zou een "besmette" zak gebruikt hebben op zijn banden in op te slaan. Gaat lekker!
 
Je zou kunnen denken dat de mensen die met gemak zeggen dat het toegestaan moet worden (ik noem geen namen, he Mark Green? ) wel degelijk er gebruik van gemaakt hebben. Ook zijn lach op de eerste vraag doet vermoeden dat hij meer weet.

Maar ja, de AGM zal een lange zit worden....
 
Wat de mannen zeggen is wel een punt en eigenlijk weten wij het allemaal ook wel. Als je het kan controleren zonder te veel kosten en pijn dan moet je dat direct doen. Kan je het niet controleren zonder te veel kosten en pijn dan moet je het zo snel mogelijk laten. Het lijkt wel op mijn reguliere werk, "moet iets geautomatiseerd? toon maar aan dat het goedkoper is"...
 
Back
Top