Wij moeten het gewoon van sociale controle hebben, ik zie op het NK 1:10 niet zo snel gebeuren, je ziet iedereen banden slijpen op het moment dat ze ze nodig hebben.
Maar goed alles is mogelijk.
Als je op REDRC het nieuws hebt gevolgt had je kunnen lezen dat er een middel op de markt gezet is welke 3 uur van te voren in de banden gesmeerd moet worden. Met andere woorden kan je thuis voor alle qualificatie heats je banden preparweren.
Maar wel erg triest dat de sport zo wordt verziekt door competitievervalsers..
Wanneer gaat het orgaan EFRA nu eens spijkers met koppen slaan i.p.v. een politiek correcte behandeling aan zelfs cheaters.... En nu ook weer sniffers gebruiken die zelfs banden afkeurt omdat er met een bandenstift op het rubber iets is geschreven...
Slecht gang van zaken. Ik ben benieuwd of er niet zoiets op poten gezet gaat worden zoals de ETS in de elektro. Welke commercieel volgens mij interessanter zijn en dit bijna meer aanzien geeft als een EC, Heb ik het idee.
De EFRA had inderdaad gewoon moeten straffen, laat ze een voorbeeld stellen maar ik blijf er ook bij dat de heren die dit doen heel goed achter de oren moeten krabbelen als dit gewenst is door hun sponsoren maar vooral ook de rest van de RC scene.
ETS is anders, daar moet je dus met een verplichte band rijden als in zoveel electro rubber competities en smeren is toegestaan wat het verschil met ons nog groter maakt, dergelijke plannen bij de brandstof kent een grote verdeeldheid. Grappig is wel om te zien dat een ETS veel populairder kan zijn dan een nationale competitie onder een dezelfde set regels.