2de Kerstdag, trainen/Winterpostaltaak

De dagen zijn alweer flink korter, de kortste dag komt in zicht.
Dan is het ook weer bijna kerst.
2e kerstdag is er weer de jaarlijkse NLC-chuckwedstrijd!
Deze keer willen we dit weer combineren met een F3K/mini-meeting.
Mooie gelegenheid om weer eens te trainen boven wat in 2007 het DLG-Mekka werd genoemd.
Goed moment om de Wintertaak te vliegen?

Vanaf 11:00 zijn jullie weer welkom.
Meldt je hier of je komt en met welk kanaal je graag zou vliegen (en welke n reserve)?
Dan kan ik een indeling maken.

Veld is besproken, knijperbord in aanbouw, ....nu het weer nog. Er is natuurlijk geen uitsteldatum!

crins zei:
De dagen zijn alweer flink korter, de kortste dag komt in zicht.
Dan is het ook weer bijna kerst.
2e kerstdag is er weer de jaarlijkse NLC-chuckwedstrijd!
Deze keer willen we dit weer combineren met een F3K/mini-meeting.
Mooie gelegenheid om weer eens te trainen boven wat in 2007 het DLG-Mekka werd genoemd.
Goed moment om de Wintertaak te vliegen?

Vanaf 11:00 zijn jullie weer welkom.
Meldt je hier of je komt en met welk kanaal je graag zou vliegen (en welke n reserve)?
Dan kan ik een indeling maken.

Veld is besproken, knijperbord in aanbouw, ....nu het weer nog. Er is natuurlijk geen uitsteldatum!

Ik ben van de partij met kanaal 69, 70 en 71. Tot dan,

Loet

Op 2e kerstdag zet ik ook even mijn "eigen huis en tuin" project aan de kant.
Traditie is traditie!

Ik ben erbij!
Kanaal 72 & 74.

Greetz,
Jurgen

De Lijst tot nu toe:

Loet 69,70,71
Bart 83,85
Peter 66,73,77
Alex 77,76
Jurgen 72,74
Henk 65,68,187,189
Niels 64, 181, 182
Frans 61

Geen probleem lijkt me Peter en Alex komen er wel uit wie op 77 mag vliegen.
Als ik onverhoopt toch nog langs kom, dan neem ik kan. 65 of 64.

Laatst bewerkt:
mits ik het met het vervoer kan regelen ( ov, en dan nog een taxi van het station in nijmegen naar het veld) zou ik ook graag van de partij willen zijn :)

ik heb al een tijdje niet meer met mijn blaster gevlogen ( gevoel dat ik last van storing heb) en mijn bonsai ook al eventjes niet al te veel gevlogen. dus ben wel weer toe aan een leuke vliegdag.

ik vlieg met de kanalen 64(bonsai) en 64, 181, 182 (blaster).

zou jij mijn taxi nog een keer willen zijn jurgen? :)

mvg Niels

jurgen.. hartstikke bedankt :D
ik zal je tzt wel even een smsje sturen hoelaat ik ongeveer aan kom op het station.
nu nog duimen voor mooi weer, want dat weer van deze week is echt gewoon niet leuk meer!

gr niels

Ho ho ho mede lotgenoten,

Het lijkt me een goed plan om voor diegene die dat willen ook een brevet sessie te regelen in Malden.
Voor het afnemen van een brevet heb je twee examinatoren en twee formulieren nodig (en ja, ook twee pennen).
Nu heb ik een bevoegdheid om brevetten te mogen afnemen, da's dus één.
Nu hebben we er nog eentje nodig. Hans Knippels heeft ook een papiertje, maar ik weet niet of hij ook komt.

Hans, komt je ook naar Malden op 2e Kerstdag?

Wie van de F3K vliegers heeft ook een bevoegdheid?
Wellicht is een clublid van de Nijmeegse club bevoegd?

Reglementenboek:
Examens voor het veiligheidsbrevet A worden afgenomen door een examencommissie van twee man, gevormd door het betreffende clubbestuur of door hen aangewezen personen, bij voorkeur bestaande uit ervaren gebrevetteerde en/of officiële juryleden (vluchtbeoordelaars) of door de KNVvL aangewezen personen.

Is er iemand die voldoet aan de bovenstaande profielschets genegen om zich aan te melden als examinator?

Groeten

Frans

Hallo allemaal,

Van Hans het volgende mailtje gekregen.

@ Frans Als er plek in de auto is wil ik natuurlijk naar Malden

Dus hiermee is de tweede examinator gevonden.

Het is dus mogelijk om op de tweede kerstdag op Malden een brevet te vliegen.

Wil iedereen die op deze dag het brevet wil vliegen zich hiervoor "aanmelden" met een berichtje. PB of via een posting.

Het is helaas alleen mogelijk voor KNVvL leden om een KNVvL brevet te vliegen

De volgende kandidaten hebben zich aangemeld.

Loet

Staat wel cool, brevet gevlogen op Malden op tweede kerstdag (26 december) 2007

Let wel, flessen drank en andere omkoperijen helpen niet je moet echt er voor vliegen!

Groeten

Frans

Laatst bewerkt:
Mooi dat dat kan!

Bij de NLC is er niemand bevoegd. Tot voor kort vlogen we zonder enige vorm van besturing van buiten af en daar zijn geen papieren voor nodig....
Maar het is een idee om (samen met Jurgen?) eens te kijken of wij niet ook dergelijke bevoegdheden binnen de vereniging willen hebben.

Hi Eric,

Neem aan dat jullie alles netjes geregeld hebben met de Zweef Club op het Maldens Vlak. Heb van het weekend toevallig wat mailtjes uitgewisseld met hun voorzitter; hij benadrukte nogmaals dat alle vliegaktiviteiten vooraf gemeld moesten worden.

Arno

Ja hoor pappa Arno..
Alles netjes voor elkaar.
Een tijd geleden groen licht van de voorzitter gehad en vlak van te voren stuur ik ze nog een herinnerings-mail.
Volgend jaar misschien nog vroeger aanmelden en hun leden ook eens uitnodigen te komen smijten....

Wist niet dat een nakomeling van mij rond liep in het Nijmeegse...........
Heb dat anders toch aardig bijgehouden lol

Maar je weet goed genoeg waarom ik dit vraag; blij dat het nu dus wel goed geregeld is !

Reglementenboek:
Examens voor het veiligheidsbrevet A worden afgenomen door een examencommissie van twee man, gevormd door het betreffende clubbestuur of door hen aangewezen personen, bij voorkeur bestaande uit ervaren gebrevetteerde en/of officiële juryleden (vluchtbeoordelaars) of door de KNVvL aangewezen personen.

Hoi Frans,

Erik gaf het al aan: volgens mij is er niemand op onze club die bevoegd is om plaats te nemen in een examencommissie. Maar misschien kun je de regel nog even verduidelijken?
Ik lees: "er moet een examencommissie van twee man zijn, gevormd door het betreffende clubbestuur, bij voorkeur bestaande uit gebrevetteerde en/of juryleden of door KNVvL aangewezen personen".
Kortom, men hoeft niet gebrevetteerd te zijn of jury ervaring te hebben???
Is bijvoorbeeld onze club voorzitter, die ook op 2e kerstdag aanwezig zal zijn, ook bevoegd om een van deze twee personen te zijn? Hij kan kei goed tijd waarnemen en weet perfect of een vliegtuig (/piloot) netjes vliegt, maar hij heeft nog nooit een RC besturing in handen gehad (zover ik weet).

Ik las dat Hans ook aanwezig is en dus de 2e persoon zal zijn, maar ik vraag het me gewoon af....

Wat moet je doen/kunnen om officieel DLG-examens af te mogen nemen?

Greetz,
Jurgen

Back