2e F5B Meeting AFGELAST!

Wel, hier 80% van de dag droog. Frisjes en amper wind (Groningen)
Nu pas hoost het.
De radarbeelden boven Noord-Holland niet geheel duidelijk, daar toch nat dus...

GJ, Fraai werk!
Gerben, de X-plane, plaatjes... maakt nieuwsgierig... vast prachtig!

Warm land? Jos, Oman is erg mooi...

Was vanmorgen nog in Malaga, daar was het best te doen met 24 graden C om een uurtje of 10 s'morgens. ;)

Zo, de motor zit nu in the B08 neus met koel gaten en prop er op. Ook de vleugel heeft nu de juiste stekker verbinding en de servo's werken prima. Nog een hoop te doen zoals staart lijmen, stuur stangen doen en de ontvang electronica plaatsen. Nu is 2 weken toch wel ineens best kort!

Morgen eerst maar eens naar Alicante.

Zo,
vandaag nog even gevlogen.
Resultaat: Flamingo heeft nu een deelbare vleugel en de budget hotliner vliegt. Zal hiervoor een apart postje maken.
Jammer van de Flamingo, hoewel hij niet heel hard ging, vloog hij toch wel lekker. Wel mazzel gehad, de romp landde in de slootkant, in he hele zachte prut. Accu en motor zien er heel uit, regelaar moet ik nog checken op eventuele waterschade. Zelfs de prop was nog heel, zat wel heeel diep.
Ontvanger is onbeschadigd, kist total los.

Groet,
Gerben

Waarom kapot?!

Hoorde net van Luc dat hij zeker gaat komen de 7de. Dus het wordt wellicht nog een echte wedstreid!

Jos

Jos,

Vleugel brak in de lucht....
Was een Speed 2 vliegstand aan het testen waar de achterlijst 1.5mm omhoog stond. Blijkbaar ging dat toch net even harder, aan het einde van een bocht gaf de ligger het op (was rakjes aan het vliegen).

Groet,
Gerben

Gerben, oej!!! Eigenbouw kistje?

Wat ben jij van plan te gaan vliegen volgend seizoen?

Goed, ik ga kijken of ik de RW2 vleugel kan laten vliegen vandaag.

Jos,

Ja is wel balen, maar hoort er bij...
Was een kistje wat we overgenomen hadden, inderdaad een eigenbouw.

Wat ik ga vliegen voor volgend seizoen? M'n Sebart Sukhoi 140, een electrosleepkist, indoor, Eraser F3J, ASW-22 en, als weer wat leuks vindt, een hotliner. In ieder geval geen plannen richting F5B in competitieverband.

Groet,
Gerben

Flamingo

Flamingo, klinkt bekend. Overgenomen van mij een tijdje geleden door GJ? Vliegbeeld zeer gelijkend op de RW1. Jammer dat ie overleden is. Ook vervelend dat ie in de lucht gesneuveld is :(. Toch niet stevig genoeg gebouwd door onze oosterburen, danwel toch ook waarschijnlijk al redelijk wat meegemaakt in Belgische F5B competitie.

Ronald

Hallo Ronald,

ja, dat was hem.
Hij is trouwens niet gebouwd door Markus Koch of Erwin Schamburger.
Ik heb contact met ze gehad en foto's gestuurd maar ze kennen hem niet, dus hij is waarschijnlijk door een zuiderbuur gebouwd.
Vleugel was nou ook niet echt heel erg sterk, maar vloog goed.

Maar er is nu een monster gecreerd uit allerlei restjes, een Hawiomita.

GJ

Jos,

Ik wil van alles, maar heb wel prioriteiten...
Als je competetief mee wilt doen, zul je moeten trainen. Feitelijk moet je je dan op 1 ding concentreren, in dit geval F5B. Nu heb ik dat al eens een jaar gedaan met RC2, was best een leuk jaar, maar zo eenzijdig bezigzijn is toch niet echt mijn ding. Persoonlijk houdt ik erg van de breedte, diverse verschillende dingen.

Groet,
Gerben

Nog even over het "er is meer dan F5B".
Vandaag hebben we gezweefd en gesleept met een groepje mensen.
Al dit soort dingen zijn alleen maar goed om vlieg-ervaring op te doen.
Een zo breed mogelijk scala aan vliegtuigen vliegen maakt je een betere piloot.

Hier staan wat belevenissen.
[93864] sleepvliegtreffen-wijk-en-aalburg-gaat-door-op-31-10-2009-de-volgende-op-21-11-2009-kennemerland-18

Het was perfect weer, nu maar hopen dat het volgende week ook zo is, hoewel de verwachtingen niet best zijn.

GJ

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja zo een event is leuk. Maar events zijn vaak leuk omdat er dan namelijk meer mensen zijn dan alleen jij en misschien 1 ander. Mensen met de zelfde interresses binnen het model vliegen is ook altijd fijn.

DS'en, ja dat kan je ook elke dag van de week doen op een veldje niet ver van je huis. :(

Nou, duimen voor goed weer met z'n allen!!!

Hey kerels!
Wel F5B scherp blijven! Hè!
Blijven snakken naar snelle rakken!
On-topic en niet te breed 'beppen'!
Mental taining! Focus... Zen and the art of F5B flying!
En... een DS is niet snel, wel comfy.

Back