2e F5b wedstrijd 19 juni, Dutch Nationals, VLB Valkenburg

Nog een weekje en dan is het weer zover, de 2e F5b wedstrijd in het seizoen. Dit keer zijn we te gast bij de “Dutch Nationals”, georganiseerd door de jarige Leidsche LuchtvaartClub op voormalig marinevliegkamp Valkenburg.

Zorg ervoor dat je je op tijd inschrijft via de website vanwege de toegang tot het terrein. Het is wel een voormalig defensie terrein, maar de toegangscontrole geldt nog steeds. Er kan ook om je legitimatiebewijs gevraagd worden, vergeet deze dus niet mee te nemen. Ook bezoekers dienen zich dit keer in te schrijven.

In Dalfsen liep de dag lekker soepel door dat lukt ons op de Dutch Nationals vast ook weer.

Zorg ervoor dat je spullen in orde zijn voordat je naar de wedstrijd komt. Accu's geladen etc.

We zetten eerst met z'n allen de spullen voor de wedstrijd neer, is er nog tijd over dan kunnen er daarna nog wat testvluchten gemaakt worden.

Inschrijven kan tot 9:30 bij de organisatie v/d Dutch Nationals bij het koffie/clubgebouw. Zorg ervoor dat je gepast geld (€10,-), je KNVvL lidmaatschapskaart of een kopie van je WA verzekering bij je hebt. Geef ook je een helper aan. Het inschrijfgeld is zoals jullie zien éénmalig €10,-. Het gaat ook éénmalig in zijn geheel naar de organisatie van de Dutch Nationals om het evenement kostendekkend te maken.

Het is handig dat je vóór inschrijving met andere vliegers een “team” vormt zodat er bij de startvolgorde rekening gehouden kan worden met vliegers die elkaar helpen.

Om 9:30 is er een briefing op het F5B veld door de vliegleider van de “Dutch Nationals”

Er is rond 17:00 een gezamelijke prijsuitreiking met een aansluitende borrel.

De eerste deelnemer meldt zich om 10:30 bij de wedstrijdtent waar de 2e ontvanger ingelezen wordt. We starten natuurlijk eerder als de tijd dat toelaat.

De procedure hiervoor is op aangeven van de wedstrijdleiding
Zender aan,
1. Motor uit.
2. Motor aan.
3. Motor uit.

Zodra de eerste deelnemer klaar is met de Afstandstaak starten de 2 minuten voorbereidingstijd van de volgende piloot. Zorg ervoor dat je op tijd bent voor het inlezen van de ontvanger en het vliegklaar maken van je model. Je hebt dus de gehele vliegtijd van de piloot voor je en 2 minuten extra om je klaar te maken voor de start.

Er zullen een startlijst en tijdschema aanwezig zijn.

De Safetyline zal gehanteerd worden.

We vliegen 4 doorgangen als de tijd dat toelaat waarvan er 1 als schrapronde zal tellen.

Na afloop van de wedstrijd ruimen we met z'n allen even de spullen op. Vele handen maken immers licht werk en het is wel zo aardig voor iedereen.

Aansluitend gaan we dit keer helaas niet bij Auberge 't Asje eten, maar er is vast wel een gezellig alternatief in de buurt. Piloten, toeschouwers, groupies, iederen is van harte welkom om mee te gaan. Geef het even aan bij GertJan of Johan als je mee wilt.

Gerben, JanWillem, Gert-Jan, Mark, Joris, Jos, Luc, Willy, Stefaan en Ronald vliegen met een ingeschakelde limiter.

Mocht je nog vragen hebben tijdens de dag, stap dan gerust op bijvoorbeeld GertJan/Gerben of Johan af.

Niet vergeten mee te nemen:
- Legitimatiebewijs
- KNVvL inschrijfkaart
- Kopie WA polis
- Zonnebril/zonnebrand/petje
- Volle accu's
- Gezelligheid

Niet aanwezig zijn:
- stroom/spanning
- stoelen etc

Wel aanwezig:
- koffie/thee
- broodjes
- dixies
- de piloten v/d leukste wedstrijdklasse in NL (F5b natuurlijk)

Kort samengevat, we gaan er met z'n allen weer een leuke vliegdag van maken. Ook voor toeschouwers en nieuwe piloten is er altijd voldoende te zien en aandacht.

Laatst bewerkt:
Nog even aanvullend op de tekst van Johan...

Of er gezamelijk met de andere klassen uit eten gegaan wordt of dat we met de F5B ploeg gaan is me nog niet bekend.
Het plan is wel om in plaats van 3 ronden, 4 ronden te vliegen, als het weer het toelaat.
Ook zal ik proberen het draadloze rakkensysteem te gebruiken, dat scheelt weer 200 meter kabel oprollen.

Zoek contact met mensen die je kunnen coachen, laat dit dan tijdens de inschrijving weten, dan zorgen we dat er genoeg ruimte tussen jou en je helper zit.

Voor de wedstrijd wil ik een groepsfoto maken, deze komt dan op de startpagina van de F5B site.

Ik heb van bijna alle vliegers de gevraagde gegevens gekregen.
Mocht je nog niet bekend zijn bij de F5B organisatie maar wil je F5B eens proberen met je hotliner dan moet je je even aanmelden bij info@F5B.nl

Van elke vlieger hebben we de volgende gegevens nodig, dus heb je deze nog niet aan ons gemaild dan dit alsnog even doen.
Als we deze gegevens niet hebben dan krijg je geen toegang tot de basis!!!!!

We hebben nodig:

Voornaam, Voorletters, Achternaam

Adres, Postcode, Woonplaats

Frequentie (2,4 of kanaalnummer bij 35 of 40 mHz)

Geboortedatum

Emailadres

Mobiel telefoonnummer

Deze gegevens worden na de wedstrijd vernietigd.

Ik zal aanstaande dinsdag nog een mailtje rondsturen met de laatste gegevens.

GJ

Laatst bewerkt:
Ik mis nog wel een aantal namen bij de inschrijving op www.f5b.nl. Jullie komen toch wel allemaal in grote aantallen naar Katwijk toe hoop ik?

Laatst bewerkt:
Route
1e Mientlaan/Wassenaarseweg 75
2223 LA Katwijk (voor navigatie postcode of 1e Mientlaan invoeren)

Routebeschrijving naar Vliegveld Valkenburg

Het vliegveld ligt achter de duinen van Katwijk bij Leiden en is eenvoudig te bereiken via de A44.

Vanuit:

- Amsterdam en Den Haag: A4 en A44 volgen.

- Utrecht: A12 richting Den Haag, Den Haag/ Scheveningen aanhouden en aan het einde van de Utrechtse baan rechtsaf richting Wassenaar Leiden (N44/A44).

- Rotterdam: A13 richting Den Haag. A4 richting Voorburg/Den Haag aanhouden en aan het einde van de Utrechtse baan rechtsaf richting Wassenaar-Leiden (N44/A44)

Dan voor allen

Vanaf A44:

- afslag nummer 8 richting Valkenburg Katwijk (N206)

- bij het tweede verkeerslicht linksaf richting vliegveld Valkenburg

- bij de rotonde rechtdoor

- daarna op de eerstvolgende kruising linksaf (1e Mientlaan)

- aan het einde van deze weg is de hoofdpoort

Waarschijnlijk weet iedereen het al, maar we vliegen zondag samen met de klassen:
- Schaal
- Pylon (quicky)
- Parachute
- F3J

www.dutchnationals.nl

Een unieke kans om op 1 dag verschillende takken van het modelvliegen te zien.

Ik denk dat ik er toch niet bij ga zijn. Mijn model(len) zijn nog niet af en ik heb al helemaal niet kunnen trainen de laatste tijd. Verder wil ik eigenlijk ook wel eens een keer op vakantie.

Helaas.

Groeten, jos

Het verzoek aan de piloten is om bij de centrale inschrijving op de dag zelf ook even aan te geven met welk model je vliegt en wie je helper(s) zijn. We krijgen na de inschrijving nl een lijst met alle aanwezige en betaalde piloten met deze gegevens zodat we die vrij snel in de wedstrijdcomputer kunnen zetten.

zal er bij zijn. Inmiddels neus van de RW4 gekraakt en gerepareerd. Toch ook maar nw hoogte roer stangetje gemaakt. Plettenberg 22/42 erin gezet op 5S (planet hobby 3300) en met de GM17.5*17.5 tussen de 5 en 6Kw peak. De 1750Wattwin zijn nu wel erg snel op!

Ronald

Even om duidelijkheid te schaffen.

Aangemeld zijn:

Theo model: Zipper non FAI
Johan model: Avionik
Joris model: RW4 of Simba
Ronald model: RW4
Rob model: Enigma/Evo
Kees model: Enigma
Marcel model: Enigma
Rick model: RW1
Mark model: Hawk non FAI / Avionik
Mario model: Enigma
Bas model: Wilco / Enigma
Pieter Jan Helper
Niek model: Blizzard non FAI
Gert-Jan model: Surprise 16
Gerben model: Avionik

Van deze personen is de toegang tot de basis geregeld en dus ook meteen ingeschreven als piloot/helper

Hamka is ingeschreven bij Bas.
Frank, Hans en Mark zijn vader wordt nog contact mee opgenomen.

Aanmelden kan nog tot vrijdag 17 juni 21.00
Als bezoeker kan je je nog aanmelden op Dutch Nationals tot zaterdagavond 18 juni.

GJ

Laatst bewerkt:
Dat is al een mooie lijst deelnemers! Maar er zijn toch nog wel meer hawks, blizzardss en andere hotlinrs? Ook daar kun je leuk mee meedoen, alsje nog twijfelt, gewoon meedoen en laat je niet intimideren , we zijn allemaal simpel begonnen. Hopelijk komen er nog wat nieuwe vliegers bij, zou leuk zijn. Afgelopen dagen/weken ben ik op de diverse evenementen al heel wat geinteresseerden tegengekomen, sommige komen ook kijken zondag. Nu nog duimen voor mooi weer.

Groet,
Gerben

Heb vanmiddag even met je gesproken Gerben en kom zondag zeker even kijken! Heb diverse topics doorgespit en waarschijnlijk na zondag een Hawk bestellen.

Afgelopen zaterdag was de voorbespreking op Valkenburg. Alles staat op de rit, het wordt een mooi festijn!

Waarschijnlijk zal de F5B-pits op het asfalt opgezet worden, houdt hier alvast rekening mee. Een zeiltje of dekentje onder je model kan wel lekker zijn op het harde asfalt.

In Valkenburg begint het festijn iets vroeger dan we gewend zijn, als het half kan graag voor 9:30 inschrijven. Johan heeft het vermeld, maar toch maar een herinnering, uitslapen is er niet bij deze zondag ;)

Groet,
Gerben

Helaas wordt het voor mij enkele dagen avond/nachtwerk. Vanavond tijdens de clubavond met de landing een foutje gemaakt waardoor het model tegen een grindberg op vloog.

Vanwege de drukte na het rakken vliegen maar snel landen en daardoor verkeken op de afstand en hoogte.

Schade: een gebroken romp van de Zipper net achter het motorschot. Voor de rest werkt gelukkig alles nog normaal, alleen de motor nog niet kunnen proberen.

De romp is op dit moment alweer een geheel en ook recht en geschuurd. Morgen de eerste laag glasmat er overheen als versterking en dan misschien nog een tweede met enkele koolstof roovings ertussen. Maar dan moet ik morgen tussen het werken door nog ergens een brede rol tape halen om na het soppen van de glasmat deze strak om de romp te wikkelen.

Hoi Theo, dat is balen, een ongeluk zit in een klein hoekje..
Gelukkig ben je alweer bezig met de opbouw, blij dat te horen!

Zie je zondag, wel even duimen voor goed weer!

Gerben

Back