2e F5B Wedstrijd: RMF - Dalfsen (21 April)

De hawk/surprise cloon is er klaar voor, vandaag 2 vluchtjes gemaakt voor de regen kwam. Zit nu met koude 5s lipo op 2300 watjes........ Als motor zit er een HK 2200 KV motor in met een robbe planeta vertraging en een 15x 13 prop. stroom was iets van rond de 130 ampere.

Model vliegt lekker strak en goed, misschien nog wat klein trimwerk, maar dat is niet veel.

Helaas had ik ook tegenslag vandaag en is mijn F5J Magic uit de lucht gevlogen. De linkervleugelhelft is onherstelbaar beschadigd.................. Hopenlijk kan ik die nog ergens krijgen zonder een heel model te moeten kopen.

Das dan goed en slecht nieuws.
Mooi balen van je Magic, gelukkig ging je Hawksurprise beter. Die 2300 Wattjes dan klopt wel ongeveer met de berekeningen vooraf, daar zal de Hawk als een speer mee gaan. Heb je voldoende 'pitchspeed' om goed te versnellen voor je het rak in vliegt?

Heb je ook thermiek gevlogen? De Hawk kan veel langzamer dan je denkt, en zweeft dan heel behoorlijk.

Trouwens geen regen gezien in Roptterdam, hele dag zonnetje. Helaas druk met andere dingen, misschien zo nog even de deur uit.

Gerben

Ik ben echt heel stom geweest vandaag, heb 2 oefenvluchtjes gemaakt. In Wijk ging het juist goed zonder te oefenen dus ik hoop dat 't gaat lukken in Dalfsen :D

Thermiek vliegen heb ik ook gedaan en dat ging beter dan met de Zipper. Die hawksurprise vliegt idd erg langzaam en blijft dan goed hangen. Ook de landingssnelheid is beter, met de rolroeren up komt hij heel mooi binnen en ik hoef niks te doen van diep geven of wat dan ook. Het model voelde direct na het eerste rak goed aan, de start en het eerste rak invliegen was even wennen, de uitslagen stonden iets te groot waardoor het wel heel erg fel reageerde op hoogte roer. tja, die pitchspeed, ik denk dat hij nog iets sneller kan. Helaas heeft W&W niet veel bijzonders aan props, dat wordt dus rechtstreeks bij freudenthaler bestellen.

De aanwezige clubleden waren bang voor de snelheid.............. zelf heb je dat niet in de gaten.

Dadelijk nog eens de lipo's laden en misschien morgenvroeg nog enkele vluchten proberen te maken.

Ben nu wel heel benieuwd hoe die oude raketenwurm 2b vliegt, hopenlijk komt de motor snel deze kant uit.

Ik heb vanavond nog een rondje gedaan. De 4-rakkers lopen wel aardig, maar de 6-rakkers willen nog steeds niet, 3-5 seconden te traag. Een nadenken wat ik nog kan proberen.
Blijft een leuk spelletje zo ;)

Gerben

Gerben, op de Nats afgelopen jaar vloog ik enkel 6 rakken en nooit 4 rakken. Had nog bijna gewonnen ook (landing verprutst).

Met andere woorden, als je goed vliegt dan maakt het niet uit of je 6 rakken of 4 rakken vliegt. Dat klopt ook wel als je het als een Energie spelletje ziet en we allemaal dezelfde 1750W.min hebben.

Dus misschien een tijdje alleen 6 rakken vliegen en kijken waar je fout gaat.

Hhhmmmm, maar 7 deelnemers zaterdag??? dat is alleen maar goed voor mij, kan ik weer punten pakken als langzaamste van het stel.........

Heb een keel als een biet, prikogen en een aanstaand lodderig hoofd, een rug in een haakse hoek...
Ik ga m'n vrouw vragen om verpleegster te spelen! Waar is me lenteweer!

Hier in Engeland sinds vandaag eindelijk lente/zomerweer!
Ik ben morgen pas eind van de middag in Dordrecht. Iedereen een goede wedstrijd gewenst, dit is de kans om relatief veel punten te pakken!

Gisteravond toch nog maar even een proefvluchtje gedaan. Na de laatste wedstrijd vorig jaar geen zender meer in m'n handen gehad...

Begon al lekker, eerste lipo die ik aan de lader knoopte werd direct een ballon. Was ook een "oude" maar toch. Ander pakket laden.... Zoef, naar het veld.... Oh ja, ook nog een nieuwe "Sergey" prop... Geen idee hoeveel die zou trekken.

Uiteraard niemand op veld dus maar zelf gooien, ging gelukkig prima (en hard !!!)
Die prop doet het wel... misschien wel iets te goed, 5.5 Kw bleek later...
Morgen toch maar even op de oude RFM terug, 27 sec. motor is mij iets te weinig met de weersverwachting van morgen.

Ha Bas, zo te horen wil je gewoon doktertje spelen ;)

Jitze, goede reis terug alvast. Sinds wanneer is het in Engeland beter weer dan hier, dat komt toch nooit voor :)

JWS: beetje ramping erbij , heb je zo weer 29sec...is dat genoeg? Alvast tot morgen :)

Gerben

ach, over het algemeen hoef je niet langer dan 15 minuten te wachten op een compleet ander weertype ;)

edit: het klopt nog ook. Nu is het bewolkt en regent het.

Wij, team Kampen, komen met 3 man naar Dalfsen: 2 piloten en 1 helper om eens mee te maken hoe zo'n wedstrijd in z'n werk gaat. Kijken is 1, maar doen is anders. Voor ons is het een kennismaking met het hele F5B vliegen. Is het mogelijk dat beide piloten om beurten vliegen met 1 toestel? Kunnen wij terzijde gestaan worden door ervaren piloten? Moet het toestel nog ingevlogen worden en moeten we ons nog inschrijven voor de wedstrijd?:n00b:

Zo, alles al klaar voor morgen, bus uitgeladen, en de spullen voor morgen erin gelegd. Alle accu's zijn propvol en vliegklaar. Nu nog even een chinees opeten en dan hopenlijk op tijd naar bedje toe om morgen op tijd in Dalfsen te landen................

Wat was het adres ook alweer..............

Adres:
Welsummerveldweg 4
7722SK Dalfsen

Aanvang 10:00

Mocht er een buitje vallen kan je de kantine sponsoren.
Koffie, Thee, Fris (zelfs limonadesiroop) friet, kroketten, balletjes gehakt.

Wie is hier nou de snackbar???

Oh ja, Team Kampen.
Het is niet heel erg druk, volgens de laatste gegevens komen de belgen niet.
Geef even bij Johan aan dat je met 2 man met 1 kist wil vliegen, dan kan hij daar rekening mee houden in de computer.
Vergeet niet een 2e ontvanger op hetzelfde kanaal (of gebonden aan de zender) want die 2e ontvanger wordt op een boxje gezet die het gas bewaakt dmv de laptop.
Liefst ook nog een kort verlengkabeltje in het gaskanaal van je ontvanger prikken.

Ervaren piloten helpen altijd, ook al is het geen F5B kist.

Grts Gert-Jan

Vergeet ook niet als je die hebt, je KNVvL lidmaatschapskaart mee te nemen of anders een bewijs dat je WA verzekerd bent.

Volgens mij zijn er nu 10 deelnemers voor morgen. Nog een aardig aantal.

Leen me effe een kist, kan ik ook vliegen...
Het kriebelt..
Oh ja Ronald, ik neem voor jou de papieren mee en voor Theo een ding om je prop goed te laten draaien.

GJ

Ik heb ook nog wat nieuwe props voor de liefhebbers:

Ik neem ze mee.

RFM:

16x17 versterkt breed (tot 3500 watt) 20 euro

18x19 breed (tot 3500 watt) 20 euro

17x18 F5B groen 30 Euro

18x19 F5B gold 30 Euro

Mirov 17x19.5 op 5 graden spinner, 17x21 op 7 graden spinner 25 Euro

RFM Spinner 36mm 7 graden verstetzt 25 Euro

GJ

Back