Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
2xAirco DH-2 in schaal 1/5,5 1 brandstof & 1 electrisch
Dat extra zekeren met lijm moet nog gebeuren volgens jouw advies. Ik heb speciale styrene lijm van Revell gebruikt om hem in elkaar te plakken en dat vloeit alles perfect in elkaar! Ik denk dat dat al eigenlijk wel voldoende is, zeker gezien het feit dat alles ook nog is doorboord en gelijmd. (kleppen/stoterstangen).
Hoi Teus,
ik ben op het net aan het rondsnuffelen om voorbeelden te zoeken van de stermotoren die op de Fokker F VIIb/3m zitten.
Ik ben toen deze stermotor tegengekomen en ik denk dat jij(ik in ieder geval) daar best wel wat aan hebt.
Het is de Le Rhone 9C rotatie motor die ik ook op de pup heb zitten.
Een mooi voorbeeld om de motor op deze manier te weatheren.
In de RC Model World van Mei staat ook een bouwverslag van de DH-2. Hij is dezelfde grote en deze bouwer heeft o.a. de tekening van Peter Neate gebruikt als leidraad. Hij heeft de tekening alleen aangepast aan de moderne tijd volgens mij.
Zal het artikel wel eens scannen.
Geeft weer wat motivatie om weer verder te gaan met de DH-2 maar eerst de Fokker en de SE-5a!
Wat je schrijft geld ook voor mij.
Maar eerst de nieupoort'tjes en de Fiessler Storch.
Ik heb trouwen de gemodificeerde rotatiemotor gisteren uitgetest en dat gaat perfect.
Je zal het op de meeting in Oss kunnen aanschouwen en je oordeel er over kunnen vellen of het voor jouw ook haalbaar is op de brandstof motor.
ik wist niet dat julie met een tussen door project bezig zijn.
Heb even van begin tot nu beken en gelezen, maar mooi project!!!
Ik vraag me alleen af, is die 15 CC viertact niet erg groot? een 10 cc komt eerst.
Als ik lees dat de kist rond de 4 kg moet gaan worden!
Je bouwt een schaal kist die er schaal uit ziet maar ook schaal moet vliegen vind ik!
Klopt Jan, maar ik had een 15cc Saito en dan gebruik je die he. Had hem met een mooie grote schaalprop in gedachten, en e.v.t. zelfs een 4-blad Maar inmiddels deze verkocht incl. kist dus ik kan voor dit model nu een mooi nieuwe motor uitzoeken en denk dat het een Laser wordt. Welke weet ik nog niet.
Ben ik aan het Google-en op "Airco DH2", kom ik hier op het forum terecht roost:
Via de link (naar het 1:72 topic van Teus) dit topic "ontdekt". Prachtig heren!
Hoe ligt e.e.a. er nu bij? Tijd voor een update?
<edit>
Nog een plaatje, over schaal gesproken 8-O
Plaatje komt van deze site. Er zijn er meer van, die kun je in deze gallerij vinden