3,5 meter, 4 kleppen zwever

Merci!

Uiteindelijk heb ik met een clublid besloten om het gewoon bij 2 multiplex stekkers te laten, dat zat prima zo.

:D

verstuurd vanaf mijn Android telefoon

Vraagje heren,

Hoe krijg ik de gaten uit de romp (onderste) juist op het plaatje dat op de vleugel moet komen (links)?

rabegy8e.jpg

Ik begrijp niet helemaal wat je precies wilt maar afdrukken van bestaande schroefgaten maken doe ik door een boutje in de bestaande gaten te draaien waar ik de kop van af gezaagd heb. Je hebt dus in feite een heel kort draadeindje gemaakt. Ik slijp er vooraf een mooi scherp puntje op en draai ze met de hand zo ver als mogelijk is in het schroefgat. Vleugel op zijn plek leggen, aandrukken, klaar.

JB

Jacob, ik zat ook een beetje in die richting te denken want met meten kwam ik er niet uit.

Bedankt voor de goede uitleg. Morgen gelijk even proberen.

Als dit klaar is kan de kist vliegen :)

Er zijn bij mijn weten geen bewegende beelden gemaakt, als je dat bedoelt :nooo:
Komt een andere keer wel weer.

Vliegbeeld is erg mooi, erg gemoedelijke vlieger. Geen afstraffingen of onverwacht gedrag.
Lijkt bijna niet te dalen en het was vandaag niet erg thermisch af en toe een belletje.
Ik zal even kijken of ik morgen een logje kan uitlezen en plaatsen. De Altis was namelijk ook mee aan boord. Er hebben 4 man mee gevlogen en ze waren allen vol lof.

Leuk om te zien dat jullie nog meelezen :)

Laatst bewerkt:
Misschien dat ik een wedstrijdje meepak, maar ik wil vooral eerst netjes kunnen landen.
(Hij blijft maar zweven ook al is hij vrij zwaar, schat 'm op 2200gr) ;)

Laatst bewerkt:
Je hebt toch kleppen? Dan bepaal jij wanneer hij land, en met veel oefenen ook nog waar hij land, in een cirkel met een diameter van 2 meter! Dat is te doen. Gewoon mee doen, dan leer je echt heel snel heel veel.

Zoals beloofd hier een logje van de eerste vlucht:

Altis1.png

Je hier en daar zien wanneer er flaps getrokken zijn, wat je er verder mee kan weet ik nog niet exact.
Tevens was dit voor mij de eerste keer dat ik echt met de Altis manager gewerkt heb, mooi spul.

Of ik dit jaar al met F5j mee ga doen weet ik nog niet, we zullen zien.

Edit: dit was mijn 1001e bericht :D

Laatst bewerkt:
Ik zie alleen maar heel hard stijgen en dalen :mrgreen:
Nee grapje. Ik zou als ik jou was je gewoon aanmelden voor Dalfsen (ook lekker in de buurt voor jou) en mee doen! Is alleen maar leuk, gezellig en vooral leerzaam!

En in de tussentijd lekker oefenen, oefenen, oefenen.

Martijn heeft gister zn maiden gehad met zijn kist en kan volgens
mij niet wachten tot het 12 April is ;)

Back